محمودی اصل در گفتگو با رصد اقتصادی:

بازار سرمایه منتظر نتیجه انتخابات و مذاکرات برجامی است

بازار سرمایه منتظر نتیجه انتخابات و مذاکرات برجامی است
کدخبر : 19716

کارشناس اقتصادی گفت: دو عامل انتخابات و برجام بر بلاتکلیفی بازار سرمایه اثرگذار هستند و در شرایطی که ابهام وجود داشته باشد و برنامه‌های خاص انتخاباتی از سوی کاندیداها منتشر نشود، همچنان بازار سرمایه تحت تأثیرات منفی قرار خواهد داشت.

حسین محمودی اصل، کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار رصداقتصادی گفت: بازار سرمایه به قیمت دلار وابستگی دارد اما آنچه که اکنون بیش از سایر عوامل بر بازار سرمایه تأثیر گذاشته، جو شدید بی‌اعتمادی به بورس و کاهش حجم معاملات است.

وی افزود: در سال گذشته مردم وعده‌های مختلف بورسی بسیاری را از مسئولان شنیده‌اند و در سال جدید هم در جلسه سران قوا، وعده‌هایی به مردم داده شد که با تأخیر تحقق می‌یابند و این مسئله منجر به از دست رفتن اعتماد عمومی شده است و نیز حجم معاملات سهام خُرد را به محدود 2 هزار میلیارد تومان کاهش داده است که قطعاً این امر افت بیشتر قیمت سهام را به همراه خواهد داشت.

استاد دانشگاه اضافه کرد: البته سایر رقبای بازار سرمایه هم در این امر بی‌تأثیر نبودند که بازار رمزارزها از رقبای جدی بازار سرمایه محسوب می‌شود.

محمودی‌اصل دو عامل انتخابات و برجام را بر بلاتکلیفی بازار سرمایه اثرگذار دانست و گفت: مثلاً در گذشته با توجه به اینکه آقای احمدی‌نژاد برنامه خاصی برای بازار سرمایه نداشت، این بازار دچار مشکل شد؛ پس در شرایطی که ابهام وجود داشته باشد و برنامه‌های خاص انتخاباتی را از سوی کاندیداها مشاهده نکنیم، همچنان بازار سرمایه تحت تأثیرات منفی قرار خواهد داشت.

او خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد موضوع فروش اوراق تأمین مالی دولت به مبلغ 125 میلیارد دلار بر بازار سرمایه تأثیر گذاشته است. بازار امیدوار بود که با مصوبه سران قوا، 20 هزار میلیارد تومان اوراق جهت صندوق تثبیت منتشر شود اما با وجود فروش اوراق تأمین مالی توسط دولت بعید است که فعلاً بازار سرمایه جان دوباره بگیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه