رپرتاژ اگهی /

اینورتر ABB از چه مزیت هایی برخوردار است؟

اینورتر ABB از چه مزیت هایی برخوردار است؟
کدخبر : 19781

اینورتر ABB انواع مختلفی دارد که یکی از مدل های آن اینورتر ABB مدل ACS380 می باشد.

 این نوع اینورتر ABB چند منظوره است و همراه با گشتاورهای مختلف در پمپ و فن های سانتریفیوژ کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع اینورتر ABB همچنین می تواند به طور خودکار پمپ را تعمیر و تمیز کند که باعث می شود تا طول عمر پمپ افزایش پیدا کند. این نوع اینورتر ABB دارای کنترل پنل، افت فلاش (Flash Drop)، کارت اضافی رله و آداپتور شبکه محلی کابلی (Ethernet) SREA-01 می باشد.

 

رنج قدرت در این نوع اینورتر ABB از 0.37 تا 11 کیلووات و از 0.37 تا 22 کیلووات می باشد. ولتاژ آن 200-240 ولت سه فاز و 380-500 ولت سه فاز می باشد. این نوع اینورتر ABB در این صنایع کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می گیرد: صنایع سیمان، صنایع شیمیایی، صنایع غذایی و نوشیدنی، صنایع تهویه مطبوع، صنایع دریایی، صنایع فلزات، معدن، نفت و گاز، صنایع نیروگاهی، صنایع تولید کاغذ، صنعت آب و فاضلاب و نیروگاه های بادی. اینورترهای ABB در صنایعی که گفته شده است برای تجهیزاتی مانند کمپرسورها، بلوئرها، برج های خنک کننده، جرثقیل ها، آسانسورها کاربرد دارند. همچنین در محیط هایی که احتمال انفجار در آنها وجود دارد مانند پمپ های سولار، دستگاه های وینچ، انواع پمپ های مختلف، شبکه های آبیاری، کنترل سطح و... نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

 

اینورتر ABB چه کاربردهایی دارد؟

با استفاده از اینورتر ABB می توانید سرعت یک موتور AC سه فاز را کنترل کنید. ظرفیت اینورترها با هم متفاوت می باشد. به عنوان مثال، برای موتوری که توان آن 20 اسب بخار است باید اینورتر HP 20 را به کار ببرید. عملکرد اینورتر ABB با استفاده از برق تک فاز و یا سه فاز می باشد، اما موتوری که به آن متصل است حتما باید سه فاز باشد.

با استفاده از اینورترهای ABB همچنین می توانید انرژی مصرفی و هزینه برق را کاهش دهید. می توانید جریان راه اندازی را کاهش دهید که باعث افزایش طول عمر موتور می شود. می توانید سرعت موتور و جهت حرکت موتور را تغییر دهید. این محصول می تواند در برابر اضافه بار از موتور محافظت کند. همچنین در وضعیتی که ولتاژ ورودی متغیر می باشد، می تواند امکان کار موتور را فراهم کند. امکان کنترل از راه دور را نیز دارد. می تواند حرکت را برنامه ریزی کند. قیمت اینورتر ABB برحسب کیلو وات الکتروموتور و نوع کاربرد آن متفاوت می باشد. قیمت اینورتر ABB معمولا به دلیل نوساناتی که همیشه در بازار وجود دارند، ثابت نمی باشد.

 

درایو ACS880

نمونه ای از اینورتر ABB

 

استفاده از سافت استارتر ABB چه فوایدی دارد؟

سافت استارتر ABB می تواند موتورهای الکتریکی را به صورت تدریجی راه اندازی کند. هنگامی که یک الکترو موتور به طور مستقیم به شبکه برق متصل شود، باعث می شود تا جریان راه اندازی زیادی از شبکه کشیده شود که منجر به کاهش طول عمر موتور می شود. در این مواقع، می توانید با استفاده از سافت استارتر ABB مقدار جریانی که موتور مصرف می کند را محدود کنید تا هنگام شروع کارتان، با افزایش جریان مواجه نشوید. یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده سافت استارتر ABB تریستورها می باشند که اصلی ترین وظیفه آنها برش و تغییر ولتاژ می باشد.

 

استفاده از سافت استارتر ABB مزایای زیادی دارد. با استفاده از سافت استارتر ABB می توانید بدون هیچ ضربه ای استارت و استوپ موتور را انجام دهید. می تواند عملکرد و راندمان سیستم را افزایش دهد. هزینه ها به ویژه هزینه تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد. هنگامی که سیستم راه اندازی می شود، می تواند جریان هجومی و گشتاور لحظه ای را از بین ببرد. برای بارهای سنگین، امکان راه اندازی ضربه ای سیستم را فراهم می کند. باعث کاهش تنش الکتریکی بر روی شبکه برق و تنش مکانیکی بر اجزای دوار می شود. طول عمر سیستم را افزایش می دهد. قیمت سافت استارتر ABB

سافت استارترهای ABB همچنین کاربرد زیادی در موتور پمپ ها، کمپرسورها، فن ها، اگزوسترها، میکسرها، کانوایرها، پودرکننده ها، خردکن ها و انواع موتورهای الکتریکی دارند و مورد استفاده قرار می گیرند. اما یکی از مشکلاتی که سافت استارتر با آن مواجه می شود این است که بعد از راه اندازی موتور، این توانایی را ندارد که بتواند موتور را به طور کامل کنترل کند؛ به همین دلیل، اگر لازم باشد که موتور کنترل شود بهتر است از اینورتر استفاده شود.

شرکت ایتوک صنعت، نماینده رسمی محصولات ABB در زمینه درایو ABB، سافت استارتر ABB ، موتور و الکتریکال ABB می باشد. سابقه این شرکت بیشتر از دو دهه می باشد و همیشه رضایت مشتریان، دانش، تجربه و تلاش کارکنان خود را در نظر دارد. این شرکت همیشه بر کیفیت خدمات نظارت دارد تا بتواند رضایت مشتریان خود را جلب کند و همچنین قیمت و زمان تحویل، پیگیری و پاسخ گویی به موقع به مشتریان از جمله وظایف دیگر این شرکت است.

 

سافت استارتر ABB | نمایندگی ABB ایران

نمونه ای از سافت استارتر ABB

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه