سال ۹۹ سال درآمداستثنایی شرکت شیمایی فرآورد قشم

سال ۹۹ سال درآمداستثنایی شرکت شیمایی فرآورد قشم
کدخبر : 21255

شرکت شیمیایی فرآورد قشم (سهامی عام) یکی از شرکت های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی و زیر مجموعه شستا است که در سال ۱۳۷۴ با فعالیت در زمینه تولید کیسه سه لایه پلی اتیلنی و شیرینک جهت بسته بندی محصولات پتروشیمی تاسیس گردید و در حال حاضر اشتغالزایی مستقیم ۶۰ نفری را برعهده دارد.

 به نقل از #شستا_رسانه شرکت شیمیایی فرآورد قشم در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ با برنامه‌ریزی صحیح و حرکت بر مدار سیاست‌های ابلاغی از سوی مدیرعامل محترم شستا، توانست به یکی از شرکت‌های تحول یافته شستا تبدیل شود.شیمیایی فرآورد قشم طی سال های اخیر و بدنبال اجرای سیاست‌های ابلاغی از سوی شستا توانست ۱۵ درصد از بازار مصرف کشور را در اختیار گرفته و تا حد زیادی نیاز کشور به واردات کیسه سه لایه و شیرینک سه لایه را مرتفع نماید.محصولات این شرکت در صنایع پتروشیمی کاربرد دارد.

رشد ۵۷۰ درصدی سود خالص 

 

شرکت شیمیایی فرآورد قشم به دنبال برنامه‌ریزی دقیق و اجرای سیاست‌های ابلاغی شستا توانست سود خالص خود را به صورت استثنایی افزایش دهد.

 مهدی رضایی سرپرست شرکت شیمیایی فرآورد قشم در این خصوص می‌گوید: سود خالص شیمیایی فرآورد قشم در سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان بود که در سال ۱۳۹۹ به رقم ۵۷.۲ میلیارد تومان رسید، در حقیقت سود خالص شیمیایی فرآورد قشم از سال ۱۳۹۸ تا سال ۱۳۹۹ با رشد ۵۷۰ درصدی و بیش از ۵.۷ برابر شده است. 

 

 سرپرست شرکت شیمیایی فرآورد قشم همچنین گفت: در این دوره در نتیجه بازاریابی صحیح و تعاملات مثبت با مشتریان شاهد کاهش قابل ملاحظه دوره وصول مطالبات بودیم که این خود در بهبود نقدینگی شرکت و امکان خرید های مناسب مواد اولیه و افزایش حاشیه سود موثر بوده است.  

 

 رضایی افزود: علت چنین رشد قابل توجهی در سال ۹۹ ،افزایش قابل ملاحظه حاشیه سود بوده. در حقیقت نکته قابل تامل در عملکرد مالی شیمیایی فرآورد قشم رشد بسیار مناسب حاشیه سود شرکت است. نگاهی به صورت‌های مالی شرکت نشان می دهد که ارقام مربوط به فروش در سال‌های ۹۸ ( ۷۳۳ میلیارد ریال) و ۹۹ ( ۱۴۱۶.۵ میلیارد ریال) بوده که حاشیه سود شیمیایی فرآورد قشم از ۱۴ درصد ( سال ۹۸) و ۴۸ درصد ( سال ۹۹ ) رسیده است.

 

 رضایی گفت: اگرچه رشد فروش و حاشیه سود تا حدی ناشی از افزایش قیمت‌ها بوده اما مدیریت مناسب خرید مواد اولیه، مدیریت هزینه‌ها (همانند کاهش ضایعات و غیره) و تولید محصولات سودآورتر با شرکت در مناقصه پتروشیمی های معظم همچون پتروشیمی بندر امام خمینی و پتروشیمی مارون و پتروشیمی امیرکبیر از عوامل اصلی در پدید آمدن این موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.

 

تنوع بخشی به محصولات در دستور کار

 

سرپرست شرکت شیمیایی فرآورد قشم در ادامه به روند تنوع بخشی به محصولات این شرکت بر حسب نیازهای بازار و با هدف کاهش وابستگی به خارج اشاره کرد و گفت: در سال جاری شرکت شیمیایی فرآورد قشم با توجه به حوزه فعالیت کاری خود در حال بررسی جهت احیای فعالیت تولید مخازن سه لایه پلی اتیلنی در منطقه ویژه قشم و شهرک مهر پارسیان می باشد.با توجه به قدیمی و فرسوده بودن ماشین آلات تولید مخازن سه لایه پلی اتیلنی در قشم نیاز به تامین ماشین آلات جدید جهت راه اندازی خط تولید می باشد.

 

ضمن آنکه با توجه به رفع مشکلات اخذ مجوز زمین ۲۵۰۰۰ متری در شهرک صنعتی مهر پارسیان در استان فارس بررسی طرح توجیهی احداث خط تولید مخازن سه لایه پلی اتیلنی در دستور کار قرار گرفته است که ان شاالله با حمایت هلدینگ های بالادستی در صورت تایید طرح های این شرکت سهم بیشتری از بازار مصرف در اختیار این شرکت قرار گیرد.

 

 رضایی در پایان گفت: این همه تلاشها و نتایج در حالی روی داده که شرکت شیمیایی فرآورد قشم با وجود جهش قابل توجه فروش و سودآوری فاقد دفتر مرکزی مستقل بوده و هم اکنون در دفتر مرکزی هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی مستقر است. که این امر در راستای عدم تملک دارایی‌های غیر مولد بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه