وام ودیعه مسکن

مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن تمدید شد | جزییات وام ودیعه مسکن

مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن تمدید شد | جزییات وام ودیعه مسکن
کدخبر : 21863

معاون وزیر راه و شهرسازی از تمدید مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن، خبر داد.

به گزارش رصد اقتصادی: با شیوع بیماری کرونا در کشور و تعطیل شدن برخی از کسب و کارها دولت تصمیم به پرداخت وام ودیعه مسکن برای مستاجران گرفت. مستاجران از وام ودیعه مسکن، استقبال کردند و تاکنون، حدود 7 هزار نفر از متقاضیان وام ودیعه مسکن، موفق شده اند که این وام را دریافت کنند و برای برخورداری افراد بیشتری بایت دریافت وام ودیعه مسکن از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن تمدید شد.
محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی در این خصوص، اظهار کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه اخیر خود با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی درخصوص تمدید مهلت تسهیلات کمک ودیعه مسکن تا پایان آذرماه ۱۴۰۰ موافقت کرد. پیش از این زمان ثبت نام تا انتهای شهریورماه بود.
بنابراین گزارش، سقف مبلغ این تسهیلات کمک ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۰ برای کلان شهر تهران ۷۰ میلیون تومان، سایر کلان شهرها ۴۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۲۵ میلیون تومان تعیین می‌شود و بر این اساس، شرایط و مقررات مترتب بر این تسهیلات در سال ۱۳۹۹، در سال جاری نیز به قوت خود باقی است.
یکی از شرایط دریافت ودیعه مسکن این است که متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند. نرخ سود این وام ۱۳ درصد و مدت بازپرداخت آن برای تهرانی‌ها پنج ساله و برای سایر شهرها سه ساله است و متقاضیان می‌تواند از طریق سایت https://www.tem.mrud.ir برای دریافت تسهیلات اجاره مسکن ثبت‌نام کنند.

حدود ۷ هزار نفر وام ودیعه دریافت کردند

پیشتر، محمود محمودزاده درباره آخرین وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن به متقاضیان، افزود: ۲۳۰ هزار متقاضی وام ودیعه مسکن به بانک‌ها معرفی شدند که تاکنون حدود ۷ هزار پرداخت وام ودیعه مسکن از سوی بانک‌ها انجام شده است که البته سرعت پرداخت مورد قبول نیست.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از معرفی ۲۳۰ هزار متقاضی دریافت وام اجاره به بانک‌ها خبر داد و گفت: تاکنون هفت هزار نفر وام اجاره را دریافت کنند.
وی از رایزنی با بانک مرکزی برای افزایش سرعت پرداخت وام ودیعه به مستاجران خبر داد وگفت: چندین بار اعلام کردیم که سرعت پرداختی ها توسط نظام بانکی باید افزایش یابد.
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: تا روز گذشته حدود یک میلیون و ۵۰ هزار نفر برای دریافت وام ودیعه مسکن در سامانه ثبت نام کردند و ۲۳۰ هزار نفر از رقم ثبت‌نامی به بانک‌ها معرفی شدند و تکمیل مدارک داشتند. هم چنین از این رقم نیز  حدود ۷ هزار نفر توانستند وام ودیعه را دریافت کنند.
محمودزاده عنوان کرد: یکی از مشکلات عمده ما در این مقطع، سختگیری بانک‌ها و تضامینی است که سرعت دریافت وام را برای متقاضی کاهش داده است که امیدواریم راهکاری برای آن اتخاذ شود.
معاون وزیر راه وشهرسازی درباره احتمال تمدید مهلت ثبت نام وام اجاره نیز گفت: برای تمدید زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن روز شنبه در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم گیری و اعلام خواهد شد.
ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از ۲۶ خرداد آغاز شده است و همه مستأجران واجد شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن که در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کرده‌اند اکنون یا منتظر پاسخ استعلام خود هستند با به نظام بانکی معرفی شده‌اند.

سقف تسهیلات وام ودیعه مسکن

سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در منطقه شهری تهران ۷۰ میلیون تومان، سایر کلان‌شهرها (شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهرهای مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه) ۴۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۲۵ میلیون تومان است. همچنین، متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند. متقاضیان همچنین باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.
چنانچه متقاضی تا حداکثر ۲ هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامنان اقدام نکند، درخواست متقاضی رد می‌شود.
آمار و ارقام به دست آمده از بازار مسکن شهر تهران در مردادماه تحرک اندک همراه با ثبات نسبی قیمت در مناطق جنوبی پایتخت را در مقایسه با ماه قبل نشان می‌دهد. طی یک ماه گذشته ۱۳ منطقه تهران شامل ۴، ۵، ۶، ۸، ۹، ۱۰، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۲۱ با افزایش معاملات مواجه شدند که بجز مناطق ۵، ۶، ۱۰ و ۱۶ که قیمتها کاهش پیدا کرد در دیگر مناطق شاهد مقداری افزایش قیمت بودیم. درخصوص معاملات نیز به طور کلی قراردادهای خرید و فروش مسکن در تهران ۸.۴ درصد نسبت به تیرماه افزایش یافت.
از طرف دیگر ۹ منطقه شامل ۱، ۲، ۳، ۷، ۱۱، ۱۲، ۱۹، ۲۰ و ۲۲ با کاهش معاملات مواجه شدند. از بین این مناطق معمولا در چهار منطقه ۱ تا ۳ و ۲۲ حضور سرمایه‌گذاران پررنگ است که افت معاملات این مناطق از پایین بودن اقبال دلالان به این نقاط حکایت دارد. از بین ۳۲۰ محله شهر تهران فقط ۱۷ محله جزو مناطق به اصطلاح رو بورس و پرتقاضا هستند و به همین لحاظ کارشناسان معتقدند باید آمار این ۱۷ محله را از کل شهر تهران جدا کرد.

منبع: مشرق نیوز
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه