قیمت طلا

قیمت طلا در بازار امروز 10 مهرماه | قیمت طلا صعودی شد

قیمت طلا در بازار امروز 10 مهرماه | قیمت طلا صعودی شد
کدخبر : 21912

امروز (شنبه 10 مهرماه) قیمت طلا در بازار آزاد تهران با رشد روبرو شد.

 به گزارش رصد اقتصادی: قیمت طلا در روزهای اخیر با نوسان روبرو بود و در روزهای گذشته قیمت طلا در بازار با کاهش قیمت روبرو شد و عوامل متعددی بر قیمت طلا تاثیرگذار است. قیمت طلا 18 عیار در آخرین روز هفته گذشته (پنجشنبه 8 مهرماه) افزایش یافت.
بازار امروز (شنبه 10 مهرماه) شاهد رشد قیمت طلا بود و قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز با افزایش ۰.۳۹ درصدی، از ۱,۱۶۴,۵۰۰ (یک میلیون و یکصد و شصت و چهار هزار و پانصد) تومان به ۱,۱۶۹,۱۰۰ (یک میلیون و یکصد و شصت و نه هزار و یکصد) تومان رسید.
قیمت هر اونس طلا امروز با افزایش ۰.۱۲ درصدی، از ۱,۷۵۹ (یک هزار و هفتصد و پنجاه و نه) به ۱,۷۶۱ (یک هزار و هفتصد و شصت و یک) دلار رسید. هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز با افزایش ۰.۳۹ درصدی، از ۱,۱۶۴,۵۰۰ (یک میلیون و یکصد و شصت و چهار هزار و پانصد) تومان به ۱,۱۶۹,۱۰۰ (یک میلیون و یکصد و شصت و نه هزار و یکصد ) تومان رسید. هر مثقال طلا 18 عیار  امروز  (شنبه ۱۰ مهر ) مصادف با ۰۲ اکتبر ۲۰۲۱ - با رشد ۰.۲۹ درصدی به ۵,۰۵۹,۰۰۰ (پنج میلیون و پنجاه و نه هزار) تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت طلا

محمد کشتی‌آرای، گفت: قاعدتا با اتمام پاندمی ویروس کرونا ارزش ریال تقویت می‌شود و کسب و کارها رونق می‌گیرد و طلا ممکن است ارزان شود اما بحث مذاکرات سیاسی میان ایران و آمریکا بر روند بازار طلا ایران اثر گذار است.
او ادامه داد: چنانچه دولتمردان بازار ارز را کنترل کنند و انس جهانی طلا نیز در نیمه دوم سال تغییرات چندانی نداشته باشد پیش‌بینی می‌شود در بلندمدت طلا ارزان شود. این در حالی است که اگر روند قیمت دلار افزایشی باشد و مذاکرات ناموفق باشد، طلا بین یک تا دو درصد گران می‌شود.
اواخر شهریور طلا در بازار ایران گران شد و فروش طلاهای خانگی هم زیاد شده است. مسعود ضرابی، رئیس اتحادیه طلای کرج گفته بود: این روزها تنها مشتری طلاهای خانگی فروشندگان طلا هستند. پیش‌بینی می‌شود در هفته پایانی تابستان نوسان افزایشی قیمت طلا ادامه داشته باشد.
تحلیل‌های منفی درباره طلا پس از آن صورت گرفت که فدرال رزرو جلسه سیاست پولی خود را برگزار و اعلام کرد: می تواند برنامه های خود را برای کاهش خرید ماهانه اوراق قرضه پس از نشست نوامبر (آذر) منتشر کند. پیش‌ بینی‌های اقتصادی به روز شده این نهاد همچنین نشان داد که این نشست احتمال افزایش نرخ بهره در دسامبر ۲۰۲۲ را بررسی کرده است و احتمال دارد نرخ های سود را در سال ۲۰۲۳ به ۱ درصد برساند.
برخی تحلیلگران تاکید کرده اند موضع‌گیری غیرمترقبه مسئولان فدرال رزرو ایالات متحده باعث تقویت دلار آمریکا و افزایش بازده اوراق قرضه می شود. تقویت این دو عامل به صورت سنتی موجب کاهش ارزش طلا دربازارها می‌شوند.
آدام باتون، استراتژیست ارشد ارز در Forexlive.com ، در این زمینه تصریح کرد: افزایش در بازدهی ۱۰ ساله این هفته نشان دهنده تغییر روند بازارها است.در گام نخست، این روند طلا را تحت فشار قرار می دهد.
کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management، نیز در صورت تغییر سیاست‌های فدرال رزرو پیش از پایان سال، آینده طلا را منفی ارزیابی می‌کند.
او گفت: من فکر می کنم با حرکت فدرال رزرو به سمت تپرینگ، دلار آمریکا همچنان تقویت شده و مانع قدرت‌گیری طلا خواهد شد.

منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه