قیمت دلار

جدیدترین قیمت دلار و یورو در بازار امروز 10 مهرماه | قیمت دلار پایین آمد

جدیدترین قیمت دلار و یورو در بازار امروز 10 مهرماه | قیمت دلار پایین آمد
کدخبر : 21923

امروز (شنبه) قیمت دلار در بازار آزاد تهران در آخرین لحظات معاملاتی مبلغ ۱۰۰ تومان کاهش یافت و به ۲۸۲۰۰تومان رسید.

به گزارش رصد اقتصادی: قیمت دلار در روزهای اخیر با نوسان روبرو بوده است. روز گذشته (جمعه) قیمت دلار در بازار آزاد تهران افزایش داشت و برخی از کارشناسان معتقد هستند که روند افزایشی قیمت دلار همچنان ادامه خواهد داشت. در حالی که قیمت دلار از اواسط شهریور تا اوایل مهرماه عمدتا بین ۲۷۳۰۰ تا ۲۷۶۰۰تومان نوسان داشت؛ از ابتدای هفته گذشته، تحت تاثیر ورود سیگنال‌های منفی به بازار قیمت دلار در مدار صعودی قرار گرفت.
امروز (شنبه 10 مهر) در پایان معاملات نقدی، قیمت فروش دلار در بازار آزاد با کاهش ۱۰۰ تومانی به ۲۸۲۰۰ تومان رسید. هر اسکناس یورو هم در آخرین معاملات با قیمت ۳۳۰۷۰ تومان فروخته شد که نسبت به پنجشنبه ۱۵۰ تومان کاهش یافته است.

نرخ رسمی ۲۴ ارز افزایش یافت

بانک مرکزی امروز (شنبه ۱۰ مهرماه) نرخ رسمی ۴۶ ارز عمده و اصلی را اعلام کرد؛ براین اساس نرخ ۱۱ ارز کاهش و ۲۴ ارز افزایش یافت و همچنین نرخ ۱۱ ارز ثابت ماند. بر اساس اعلام بانک مرکزی، امروز (شنبه) قیمت هر دلار آمریکا ۴۲ هزار ریال، پوند انگلیس ۵۶ هزار و ۹۸۳ ریال و یورو ۴۸ هزار و ۷۰۶ ریال ارزش‌گذاری شد.
برپایه این گزارش، امروز هر فرانک سوئیس ۴۵ هزار و ۱۶۶ ریال، کرون سوئد چهار هزار و ۷۹۹ ریال، کرون نروژ چهار هزار و ۸۶۸ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۵۵۰ ریال، روپیه هند ۵۶۷ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۹ هزار و ۳۹۱ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۴ هزار و ۶۰۲ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۷ هزار و ۸۴۹ ریال، دلار هنگ‌کنگ پنج‌هزار و ۳۹۵ ریال و ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۴ ریال ارزش‌گذاری شد.
همچنین، هر دلار کانادا ۳۳ هزار و ۱۷۱ ریال، دلار نیوزیلند ۲۹ هزار و ۱۴۶ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۸۲۴ ریال، لیر ترکیه چهار هزار و ۷۳۹ ریال، روبل روسیه ۵۷۸ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۲‌ هزار و ۸۷۷ ریال، لیر سوریه ۳۴ ریال، دلار استرالیا ۳۰ هزار و ۵۳۲ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۹۹۳ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۸۵ ریال، ۱۰ روپیه سریلانکا ۲‌هزار و ۱۰۴ ریال، کیات میانمار ۲۳ ریال، یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۲۲۲ ریال، یکصد درام ارمنستان هشت هزار و ۶۷۸ ریال و دینار لیبی ۹ هزار و ۲۱۳ ریال تعیین شد.
امروز در تابلوی بانک مرکزی هر یوان چین ۶ هزار و ۵۱۵ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۴ هزار و ۸۱۲ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۴۶ ریال، یک‌هزار وون کره‌جنوبی ۳۵ هزار و ۵۶۳ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۸۴۵ ریال، هر لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۳۷۷ ریال، یک‌هزار روپیه اندونزی ۲ ‌هزار و ۹۳۹ ریال، افغانی افغانستان ۵۲۶ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار و ۷۴۳ ریال، منات جمهوری آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۱ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۲ هزار و ۸۴۸ ریال، سامانی تاجیکستان سه‌هزار و ۷۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و ۲۲ ریال قیمت خورد.

2 سیگنال متفاوت برای قیمت دلار

قیمت دلار با بازدهی ۱۰ درصدی در شهریور ماه امسال بیشترین بازدهی بین بازارهای مالی را داشته است. با این حال این بازار منتظر آخرین اخبار سیاسی و مربوط به مذاکرات است. قیمت دلار همچنان در کانال ۲۷ هزار تومان قرار دارد و در پایان هفته در قیمت ۲۷۶۰۰ تومان بازار بسته شد.
در خبر اول قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا چندین طرح‌ ضد ایرانی را برای اضافه شدن به عنوان متمم به متن لایحه بودجه دفاعی آمریکا پیشنهاد کردند که این طرح‌ها بامداد جمعه (به وقت تهران) در این مجلس به تصویب درآمدند. قانونگذاران آمریکایی چندین طرح ضد ایرانی برای تصویب در قالب لایحه بودجه دفاعی آمریکا تهیه و ارائه کردند.
پایگاه خبری «واشنگتن‌فری‌بیکن» که از رسانه‌های نزدیک به نومحافظه‌کاران آمریکایی است نوشته نمایندگان جمهوری‌خواه در این مجلس، قصد دارند از «قانون اختیارات دفاع ملی» (لایحه بودجه دفاعی) برای مقابله با ایران استفاده کنند.
فری‌بیکن که مخالف هر گونه مذاکره با ایران و حامی براندازی نظام جمهوری اسلامی است مدعی شده این طرح‌ها همچنین قصد دارند به افشاگری درباره «امتیازهای اعطا‌شده به ایران» از سوی دولت «جو بایدن» در مذاکرات برجامی بپردازند. با این حال در خبری دیگر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا مجددا آمادگی واشنگتن برای بازگشت به وین و ادامه مذاکرات را تکرار کرد و بدون اشاره به نقض برجام از سوی واشنگتن، توپ را همچنان در زمین ایران انداخت.
وزیر خارجه آمریکا در نشستی خبری در نیویورک افزود: راب مالی نماینده ویژه ما در امور ایران نیز این هفته اینجا (نیویورک) بود و چند روز بسیار پربار و سودمند در نیویورک داشت و حالا به واشنگتن بازگشته است.
بلینکن مدعی شد: هنوز توافقی از سوی ایران برای بازگشت به گفتگوهای وین نداریم. ما به طور کامل آمادگی آن را داریم که به وین بازگشته و مذاکرات را ادامه دهیم. وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه اضافه کرد که سوال این است که آیا ایران آماده انجام چنین کاری است و اگر هست در چه زمانی.
این مقام آمریکایی مدعی شد ما بسیار صادق و استوار مسیر دیپلماسی معنادار را برای بازگشت متقابل به برجام دنبال کرده‌ایم و طیف کاملی از نگرانی‌هایی را که ما و خیلی کشورها در مورد ایران دارند، بررسی کنیم. با این روند به نظر می‌رسد قیمت دلار در روز شنبه احتمالا یک روند باثباتی داشته باشد و وزنه هیچ کدام از اخبار منفی یا مثبت بر آن یکی غلبه نمی‌کند که انتظار گرانی یا ارزانی قیمت دلار داشت.

منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه