ایران خودرو

پیش فروش ایران خودرو برای فردا چهارشنبه | جزییات پیش فروش محصولات ایران خودرو

پیش فروش ایران خودرو برای فردا چهارشنبه | جزییات پیش فروش محصولات ایران خودرو
کدخبر : 21966

گروه خودرو سازی ایران خودرو فردا (چهارشنبه 14 مهرماه) پیش فروش 5 محصول خود را آغاز می کند.

به گزارش رصد اقتصادی: گروه خودرو سازی ایران خودرو محصولات متنوعی را تولید می کند و خودروهای این شرکت، طرفداران بسیاری دارد. ایران خودرو در زمینه مونتاژ خودرو هم فعالیت دارد و خودرو 206 و پژو پارس از محصولات پُر طرفدار ایران خودرو است. ایران خودرو در زمینه تولید ماشین های دیزلی و سنگین هم فعالیت دارد و خودروهای تولیدی آن از کیفیت مناسبی برخوردار هستند. ایران خودرو فردا (چهارشنبه 14 مهرماه) پیش فروش 5 محصول پُر طرفدار خود را آغاز می کند.
در این طرح محصولات پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه ای، رانا پلاس، سورن پلاس، دنا پلاس توربوشارژ دستی و اتوماتیک عرضه خواهند شد. موعد تحویل خودروها براساس نتایج قرعه کشی، از شهریور تا مهرماه ۱۴۰۱ خواهد بود. بخشنامه این طرح از فردا (چهارشنبه ۱۴ مهرماه) در سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir فعال خواهد شد.
در جدول زیر می توانید جزییات پیش فروش محصولات ایران خودرو را مشاهده کنید:

ایران خودرو

قیمت محصولات ایران خودرو در بازار روز گذشته 12 مهرماه

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، « پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار»، «سمند LX با موتورEF۷ » و «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد. افزایش قیمت در بازار پرتیراژهای ایران خودرو نشان از آن دارد که امروز «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» با افزایش ۶ میلیون تومانی در بازار ۲۴۸ میلیون تومان معامله شد.
از سوی دیگر رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز «سمند LX با موتورEF۷» با افزایش ۵ میلیونی در بازار با قیمت ۲۶۵ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد. قیمت «پژو ۲۰۶ صندوقدار» نیز با افزایش ۵ میلیون تومانی در بازار به ۲۸۸ میلیون تومان رسید. «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» نیز رشد ۴ میلیونی در بازار داشت و قیمت آن به ۲۹۱ میلیون تومان رسید. از سوی دیگر ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است «رانا پلاس» امروز در بازار با رشد ۲ میلیونی قیمت ۲۷۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد.
اما در میان سایر پرتیراژهای ایران خودرو در میان خانواده سمند امروز «سمند سورن پلاس» رشد یک میلیونی قیمت داشت و در بازار ۳۰۸ میلیون تومان قیمت گذاری شد.
اما «دنا معمولی» امروز در بازار یک میلیون گران شد و با قیمت ۳۲۵ میلیون تومان در بازار عرضه شد. «دنا پلاس توربو اتوماتیک» نیز براساس ازیابی های صورت گرفته امروز تغییر قیمتی نداشت و در در بازار ۴۶۵ میلیون تومان قیمت گذاری شدند.

چراغ سبز مجلس به آزادسازی واردات خودرو

بازار خودرو در شرایطی ناآرام است که واردات خودرو از سال ۹۷ ممنوع شده و در عین حال، تولید خودروسازان نیز طی سال‌های اخیر پاسخگوی نیاز بازار نبوده است. در چنین وضعیتی شاهد نوسان قیمت‌ها در بازار خودرو با کوچکترین نوسان نرخ ارز هستیم.
به منظور ساماندهی به این بازار، نمایندگان مجلس طرح آزادسازی واردات خودرو را در دستور کار خود قرار داده‌اند که این طرح به تصویب اولیه در کمیسیون صنایع و معادن مجلس رسیده و حالا در فاز نهایی تصویب قرار گرفته است.
پس از ایراد شورای نگهبان به ماده ۴ طرح ساماندهی خودرو، مبنی بر واردات محصولات هیبریدی با تعرفه صفر و مغایر خواندن آن با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، کمیسیون صنایع این ماده از طرح را با اصلاحاتی در چارچوب آزادسازی مشروط واردات تایید کرد.
بر این اساس هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند نسبت به واردات خودرو در قالب یکی از دو روش «در ازای صادرات کالا» یا «واردات بدون انتقال ارز» اقدام کند. این دو روش برای ورود خودروهای خارجی با هدف «استقلال واردات خودرو از تعهد ارزی سیاستگذار» طراحی شده است. در مصوبه اولیه ورود خودروهای کارکرده حداکثر سه‌ سال ساخت نیز مجاز اعلام شده است.

اما راهکارهای واردات خودرو در طرح نمایندگان چیست؟

در ماده ۴ طرح اولیه ساماندهی خودرو، تعرفه صفر برای ورود خودروهای هیبریدی پیش‌بینی شده بود که شورای نگهبان این ماده را مغایر بندهای ۸ و ۹ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و در نتیجه مغایر بند ۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی دانست و طرح را برای دومین بار به مجلس عودت داد.
اعضای کمیسیون صنایع مجلس نیز در اصلاحیه ماده ۴ با قید شروطی بر آزادسازی واردات خودرو تاکید کردند. در اصلاحیه کمیسیون صنایع آمده است: هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه یا از طریق واردات بدون انتقال ارز نسبت به واردات خودروی تمام برقی یا دو نیرویی‌(هیبریدی) یا واردات خودروی بنزینی یا گاز‌سوز با برچسب انرژی B و بالاتر یا دارای شاخص ایمنی ۳ ستاره یا بالاتر بر اساس گواهی‌های استاندارد معتبر، معادل ارزش صادراتی اقدام کند.

منبع: منیبان
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه