قیمت دلار

قیمت رسمی دلار امروز 14 مهرماه | قیمت دلار ثابت ماند

قیمت رسمی دلار امروز 14 مهرماه | قیمت دلار ثابت ماند
کدخبر : 21985

امروز (چهارشنبه چهاردهم مهرماه ۱۴۰۰) بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ رسمی ۲۱ ارز افزایش و ۱۸ ارز کاهش یافت.

به گزارش رصد اقتصادی: قیمت دلار در روزهای اخیر با نوسان روبرو بوده است. روز گذشته (سه شنبه) قیمت دلار در بازار آزاد تهران کاهش داشت و برخی از کارشناسان معتقد هستند که روند کاهشی قیمت دلار همچنان ادامه خواهد داشت. در حالی که قیمت دلار از اواسط شهریور تا اوایل مهرماه عمدتا بین ۲۷۳۰۰ تا ۲۷۶۰۰تومان نوسان داشت؛ از ابتدای هفته گذشته، تحت تاثیر ورود سیگنال‌های منفی به بازار قیمت دلار در مدار صعودی قرار گرفت.
امروز (چهارشنبه) قیمت هر دلار آمریکا ۴۲ هزار ریال، پوند انگلیس ۵۷ هزار و ۲۸۳ ریال و یورو ۴۸ هزار و ۷۶۰ ریال ارزش‌گذاری شد. بر پایه این گزارش، امروز هر فرانک سوئیس ۴۵ هزار و ۳۰۰ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۸۱۲ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۹۲۹ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۵۵۶ ریال، روپیه هند ۵۶۴ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۹ هزار و ۲۵۹ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۴ هزار و ۶۰۷ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۷ هزار و ۷۰۳ ریال، دلار هنگ‌کنگ پنج‌ هزار و ۳۹۶ ریال و ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۲ ریال ارزش‌گذاری شد.
همچنین، هر دلار کانادا ۳۳ هزار و ۴۳۲ ریال، دلار نیوزیلند ۲۹ هزار و ۲۷۰ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۸۰۴ ریال، لیر ترکیه ۴ هزار و ۷۲۹ ریال، روبل روسیه ۵۸۱ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۲ هزار و ۸۷۷ ریال، لیر سوریه ۳۴ ریال، دلار استرالیا ۳۰ هزار و ۶۳۸ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۲ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۹۶۲ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۷ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲‌ هزار و ۱۰۴ ریال، کیات میانمار ۲۳ ریال، یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۵۶ ریال، یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۹۰ ریال و دینار لیبی ۹ هزار و ۲۳۱ ریال تعیین شد.
امروز در تابلوی بانک مرکزی هر یوان چین ۶ هزار و ۵۱۵ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۴ هزار و ۱۹۱ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۵۲ ریال، یک‌هزار وون کره‌جنوبی ۳۵ هزار و ۴۱۸ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۸۷۶ ریال، هر لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۳۹۷ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲‌ هزار و ۹۵۲ ریال، افغانی افغانستان ۵۲۶ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار و ۸۰۷ ریال، منات جمهوری آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۱ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۲ هزار و ۹۹۸ ریال، سومونی تاجیکستان ۳ هزار و ۷۰۹ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و ۵ ریال قیمت خورد.

دلار به کانال پایین تر می رود؟

در شرایط کنونی، شماری از معامله گران تصور می کنند که بازارساز با عرضه خود به دنبال بردن دلار به کانال پایین تر است. همین عامل موجب شده است که برخی از خریداران به طور موقت از بازار خارج شوند. در واقع این دسته از معامله گران در کمین دلار هستند و ممکن است به یکباره قیمت اسکناس آمریکایی را دچار نوسان کنند.
شماری از فعالان نیز باور دارند، معامله گران از هراس آغاز مذاکرات هسته ای، به طور موقت از بازار خارج شده اند. اخیرا وزیر امور خارجه عنوان کرده بود که ترکیب تیم مذاکره‌‌کننده ما درحال نهایی شدن است. با این حال، شرط ایران برای مذاکره یعنی دریافت 10 میلیارد دلار از پول های بلوکه شده، از نگاه برخی فعالان به معنای آن است که مذاکرات به زودی آغاز نخواهد شد. از نگاه این دسته دلیل عقب ماندن دلار در 2 روز ابتدای هفته عرضه بازارساز و سودگیری معامله گران از خریدهای گذشته بوده است. آن ها با کاهش سطح عرضه، انتظار رشد قیمت دلار دارند.
در کنار این، حواله درهم نیز در ابتدای هفته تمایل صعودی خاصی از خود نشان نداد. به نظر می رسد در صورتی که دلار در روز دوشنبه به زیر مرز 28 هزار تومانی برود، فروشنده های بیشتری در بازار فعال خواهند شد و ماندن بالای مرز 28 هزار تومانی به تدریج زمینه ساز ورود خریداران بیشتر خواهد شد.

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه