وام

پرداخت وام به صاحبان کسب و کار روستایی | مبلغ وام روستایی چقدر است؟

 پرداخت وام به صاحبان کسب و کار روستایی | مبلغ وام روستایی چقدر است؟
کدخبر : 22076

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از پرداخت وام 150 میلیون تومانی به صاحبان کسب وکارهای روستایی، خبر داد.

به گزارش رصد اقتصادی: پرداخت وام در ایران با مشکلات مختلفی همراه است و این مشکلات، متقاضیان دریافت وام را با چالش هایی روبرو کرده است. سود بالای وام و تعداد ضامن برای دریافت وام از جمله مشکلاتی است که پیش روی متقاضیان دریافت وام قرار دارد.
تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و صندوق کارآفرینی امید با رویکرد گسترش همکاری در اجرای طرح توسعه پایدار منظومه روستایی، حمایت و پشتیبانی از ایجاد و توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک و توانمندسازی و ساماندهی زنجیره‌های تولید منعقد شد که طبق این تفاهم‌نامه تسهیلاتی تا سقف 150 میلیون تومان به روستاییان برای راه‌اندازی انواع کسب و کار ارائه می‌شود.
«اصغر نورالله‌زاده» مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به جزئیات این تسهیلات، گفت: سقف تسهیلات تا مبلغ 150 میلیون تومان در نظر گرفته شده که مدت بازپرداخت آن بسته به نوع کسب و کار با احتساب حداکثر 6 ماه دوره تنفس و جمعاً 60 ماهه خواهد بود که نرخ کارمزد آن 4 درصد در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: معرفی طرح‌ها، پروژه‌ها و کسب و کارهای خرد در چارچوب طرح‌های توسعه پایدار منظومه روستایی با هدف تقویت اقتصاد محلی و توسعه ظرفیت‌های آن در پیوند با توسعه منطقه‌ای و ملی بر عهده بنیاد مسکن است و بنیاد مسکن صاحبان این کسب و کار را به صندوق کارآفرینی امید برای دریافت وام معرفی می‌کند.
نورالله‌زاده با اشاره به بحث ضامن برای دریافت این تسهیلات بیان داشت: تضامین مورد قبول برای پرداخت تسهیلات طبق دستورالعمل‌های جاری صندوق است و تفاوتی با روال سابق ندارد.
وی تاکید کرد: اولویت با طرح‌هایی است که منظومه‌های روستایی آن را تعریف و معرفی کرده‌اند و تسهیلگران بنیاد مسکن واسط بین صاحبان کسب و کار و صندوق کارآفرینی امید محسوب می‌شوند.

شرط لازم برای دریافت وام سهام عدالت چیست؟

 نخستین شرط لازم برای دریافت وام سهام عدالت دارا بودن برگه سهام عدالت و مدارک مربوط به آن و ثبت نام در این طرح است. داشتن کارت ملی جدید برای سهام‌داران مهم است. و اطلاعات هویتی و ثبت سیم کارت به نام خود سهام داران الزامی است. دومین قدم برای برخورداری از مزایای سهام خود مراجعه به یکی از بانک‌هایی که در آن حساب دارید برای دریافت شماره شبا می‌باشد که هم اکنون به صورت الکترونیکی و یا دریافت از خودپردازها امکان‌پذیر می‌باشد. ناگفته نماند پرداخت سود سهام شما نیز با شماره شبا امکان‌پذیر است. مورد بعدی ثبت نام در سامانه سجام و هویت سنجی افراد است. شما بعد از ثبت نام در سامانه در یکی از دو بانک تجارت و ملی باید حساب باز کنید زیرا پاسخگوی وام و کارت اعتباری سهام عدالت این دو بانک خواهند بود.
از دیگر شرایط لازم برای وام، توقیف نشدن سهام است که باید قبل از مراجعه به بانک‌های مذکور باید بررسی و کارگزاری ناظر را برای پرتفوی سهام فعال کنند. اشخاصی که عجله دارند تا فرآیند دریافت وام سهام عدالت آنها تسریع شود می‌توانند از ساعت ۸ تا چهار بعد از ظهر اقدام به ثبت نام نمایند.

آیا برای وام سهام عدالت ضامن نیاز است؟

برای دریافت این وام نیازی به وثیقه یا ضامن نیست. تنها ضامن لازم خود سهام عدالت است که بانک بر اساس آن قرار است مبلغ وام را پرداخت کند. بنابراین در صورت دریافت وام و ناتوانی در پرداخت اقساط وام، بانک می‌تواند سهام شما را به فروش برساند تا مبلغ وام پرداختی را تسویه کند.
بازپرداخت این وام سه ساله بوده و با سود ۱۸ درصد محاسبه می‌شود. اما برای تشویقی به افرادی که در سی روز نخست دریافت وام، مبلغ پرداختی بانک را تسویه کند هیچ سودی از او دریافت نمی‌شود. اخذ تسهیلات وام سهام عدالت از بانک، با توجه به در درسترس بودن فقط ۶۰ درصد سهم شرکت‌های استانی قابل دریافت است و دریافت تسهیلات با ۱۰۰ درصد سهام خود فعلا در دسترس نیست. پیش قدم اعطای این تسهیلات بانک تجارت و ملی بین مبالغ ۷ تا ۱۳ میلیون تومان است که به صورت کارت اعتباری آن را ارائه می‌دهند.

منبع: ایلنا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه