معلمان

خبری مهم درخصوص رتبه بندی معلمان | پاداش پایان خدمت معلمان پرداخت می شود

خبری مهم درخصوص رتبه بندی معلمان | پاداش پایان خدمت معلمان پرداخت می شود
کدخبر : 22106

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: از وزارت آموزش و پرورش خواسته شد از طریق کمیسیون مربوطه با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان همراهی کند تا هر چه سریع‌تر انجام شود.

به گزارش رصد اقتصادی: حقوق معلمان نیازمند اصلاح است و معلمان به میزان حقوق دریافتی خود اعتراض دارند. معلمان معتقد هستند که حقوق آن ها نسبت به سایر مشاغل کم است و باید افزایش یابد. معلمان بازنشسته، نسبت به معلمان شاغل، بیشتر نسبت به حقوق خود اعتراض دارند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: قرار است تمام زوایا و جوانب مربوط به رتبه‌بندی با لحاظ کردن تمام نقطه نظرات فرهنگیان نهایی شود و به زودی تصمیم گیری در مورد منابع مالی و بودجه‌ای سال ۱۴۰۰ برای اجرای این طرح در دستور کار قرار می‌گیرد.
محمدرضا پورابراهیمی ادامه داد: از وزارت آموزش و پرورش خواسته شد از طریق کمیسیون مربوطه با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان همراهی کند تا هر چه سریع‌تر انجام شود.

پاداش پایان خدمت فرهنگیان پرداخت می شود

وی به ۳۰ هزار بازنشسته فرهنگی که پاداش پایان خدمت خود را دریافت نکرده‌اند اشاره و تصریح کرد: در این نشست مقرر شد با همراهی کمیسیون اقتصادی و کمیسیون برنامه و بودجه پیگیری لازم از طریق وزارت آموزش و پرورش انجام شود تا ظرف ماه‌های آینده شاهد پرداخت پایان خدمت به بازنشستگان این نهاد باشیم.
پورابراهیمی با اشاره به کمک به دانش آموزان بی‌بضاعت در مناطق محروم کرمان و راور اشاره کرد و گفت: مقرر شد در زمینه تهیه بسته حمایتی برای این دانش آموزان اقدام شود و به زودی این مهم انجام خواهد شد.
علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز از اقدامات پورابراهیمی طی سال‌های گذشته در زمینه کمک به افزایش بودجه آموزش و پرورش و اعتبارات جاری و عمرانی آموزش و پروش تقدیر کرد و ابراز امیدواری کرد که با کمک مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اقتصادی بتوان بخشی از مشکلات مالی اعتباری و بودجه‌ای این وزارتخانه را بر طرف کرد.

مشکل فرهنگیان رنگ واقعیت به خود می گیرد؟

پیشتر، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ با اشاره به کسری بودجه دولت درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: پیش‌بینی‌های مالی صورت گرفته درباره رتبه‌بندی معلمان حاکی از این است که برای اجرایی کردن این لایحه حدود ۶۰ هزار میلیارد اعتبار مالی نیاز است که البته پیش‌بینی دولت از اعتبارات مورد نیاز بیش از اینها است.و حتی در صورت تصویب احتمالی آن، اجرای این لایحه به احتمال زیاد به سال آینده موکول خواهد شد.
همچنین چندی قبل میرکاظمی در اولین گفتگوی تلویزیونی خود به عنوان رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه همسان سازی حقوق معلمان خلاف قانون بود، گفت: در این زمینه تجدید نظر خواهیم کرد. ١٨٠٠ میلیارد کسری بودجه آوردیم تعهدی داریم که جلوی بی انضباطی را بگیریم و اگر شرایط را مدیریت نکنیم فشار اصلی بر قشر ضعیف از جمله معلمان خواهد آمد و بنا داریم از طریق روال قانونی این کار را انجام دهیم؛ در آموزش و پرورش با یک مجوزی که مغایر با قوانین بوده احکامی را صادر کردند که اصلاح احکام سه روز طول می کشد تا آن را منطبق با قانون کنند و برای اینکه این سه روز حقوق دچار مشکل نشود از طریق فایل ماه قبل حقوق را پرداخت کردیم ولی اگر قرار به تغییر باشد باید منبع برای آن دیده شود تا بتوانیم آن را انجام دهیم چون حدود اختلاف آن هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در سال است که مغایر با برنامه است و اگر قرار بر افزایش باشد باید در دولت تعیین تکلیف شود.
اما در این بین محمدصالحی رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به کسری ۴۰ درصدی بودجه گفت: ما با تصویب مالیات‌های جدید مثل مالیات بر خانه‌های خالی امید داریم که کمی از کسری بودجه برطرف شود، همانطور که گفته شد، درآمدها در نیمسال دوم مشخص می‌شود و در آن زمان می‌توانیم بگوییم که تامین اعتبار لازم انجام خواهد شد یا خیر.
حال طرح رتبه بندی معلمان در مرحله جدیدی قرار گرفته است و باید دید دولت سیزدهم طلسم این طرح را در سال ۱۴۰۰ می شکند و تعیین تکلیف رییس جمهور برای حل همیشگی مشکل حقوق فرهنگیان رنگ واقعیت به خود می گیرد.

منبع: ایلنا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه