محصولات سایپا

فروش فوری محصولات سایپا آغاز شد | جزئیات محصولات سایپا

فروش فوری محصولات سایپا آغاز شد | جزئیات محصولات سایپا
کدخبر : 22116

امروز (سه شنبه 20 مهرماه) طرح فروش فوری 2 محصول سایپا با موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه شروع شد.

به گزارش رصد اقتصادی: قیمت محصولات سایپا در روزهای اخیر با نوسان روبرو بود و هر چند که موضوع آزاد سازی واردات خودرو مطرح شده ولی قیمت محصولات سایپا چندان تغییری نکرده است. در روزهای اخیر قیمت محصولات سایپا با افزایش روبرو بود و قیمت برخی از محصولات سایپا به حدود 343 میلیون تومان رسیده است. امروز (سه شنبه 20 مهرماه) پیش فروش برخی از محصولات سایپا آغاز شد.
امروز (سه شنبه 20 مهرماه) گروه خودروسازی سایپا به منظور تامین نیاز مشتریان اقدام به اجرای طرح فروش فوری ۲ محصول با موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه کرده است. در این‌ روش فروش متقاضیان می‌توانند از ساعت ۱۰ روز امروز سه شنبه ۱۴۰۰/۰۷/۲۰ به صورت مستقیم به ثبت نام خودرو تا زمان تکمیل وجه اقدام کنند.
شما در جدول زیر می توانید قیمت این دو محصول سایپا را مشاهده کنید:

محصولات سایپا

وضعیت محصولات سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییک R»، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد. براساس ارزیابی صورت گرفته «شاهین» که روزهای گذشته روند نزولی به خود گرفته بود امروز ترمز رشد قیمت را کشید و بدون تغییر و با قیمت 343 میلیون تومان در بازار عرضه شد. از سوی دیگر توجه به روند بازار امروز محصولات سایپا نشان دهنده آن است که امروز «کوییک R» و «تیبا 2» معمولی رشد 4 میلیونی در بازار داشتند و قیمت این دو خودرو در بازار به ترتیب به 173 و 160 میلیون تومان رسید. همچنین با توجه به رصد بازار خودرو می توان گفت «تیبا صندوقدار» نیز در بازار رشد دو میلیون تومانی داشت و در بازار 146 میلیون تومان قیمت گذاری شد. از سوی دیگر قیمت «کوییک معمولی» هم امروز در بازار رشد 2 میلیونی را ثبت کرد و در بازار   با قیمت 172 میلیون تومان رسید. رشد قیمت «ساینا» هم امروز در بازار 2 میلیون تومان گران شد و قیمت آن در بازار امروز به 158 میلیون تومان رسید.

آخرین جزئیات طرح آزادسازی واردات خودرو

روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به آخرین جزئیات طرح آزادسازی واردات خودرو، گفت: طرح ساماندهی واردات خودرو در دوره دهم مطرح شد اما شورای نگهبان به آن ایراداتی وارد کرد.
او در خصوص ایراد شورای نگهبان در خصوص واردات خودرو، گفت: شورای نگهبان واردات را خلاف سیاست کلی صنعت دانست که ایراد به حقی بود و اکنون آن را در قالب یک تنظیم گری اصلاح کرده ایم. در برخی رسانه‌ها به غلط اعلام شد که قرار است موضوع آزادسازی واردات خودرو در مجلس مطرح شود که در اصل طرح تنظیم واردات در جهت حمایت از تولید است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: اکنون طرح تنظیم واردات بر این اساس اعلام شده است که واردات خودرو به اندازه کمبود تقاضای موثر هر 6 ماه یکبار با سقف معینی انجام شود. شاخصی مشخص برای واردات گذاشته ایم یعنی چه نوع خودرویی، با چه مصرف سوختی و با چه کیفیتی می‌تواند بدون فشار ارزی به کشور وارد شود. این موضوع را هم قید کرده ایم که از محل صادرات یا از محل ارز بدون منشا خارجی بدون فشار این واردات انجام شود.
ایزدخواه با تاکید بر اینکه بازار کشور به شدت ملتهب است، گفت: طبق آمارهایی که داریم، برخی خودرو‌های خارجی در کشور تا 9 برابر قیمت جهانی خرید و فروش می‌شوند که این اجحاف به کشور است، چرا که بازار را بسته ایم و از طرفی خودروساز داخلی تعهدات را به خوبی انجام نداده و بازار ملتهب شده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است برای کاهش التهابات نباید واردات انجام شود بلکه نیاز است در شرایط کنونی کشور، تنظیم واردات برای کاهش التهابات انجام شود.
او گفت: اگر این مصوبه در مجلس به تصویب برسد حداقل 30 تا 40 درصد قیمت‌ها افت می‌کند، چرا که نرخ ها اکنون کاذب است، اگر قیمت ها را با مقیاس جهانی بسنجیم این قیمت‌ها واقعی نیست و می‌توان آن را محدود کرد. این طرح را اکنون به عنوان اصلاحیه طرح مجلس دهم داریم.

منبع: گسترش نیوز
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه