بیت کوین

قیمت بیت کوین صعودی شد | بیت کوین برای سرمایه گذاری مناسب است؟

قیمت بیت کوین صعودی شد | بیت کوین برای سرمایه گذاری مناسب است؟
کدخبر : 22119

امروز (سه شنبه 20 مهرماه) قیمت بیت کوین به 57 هزار دلار رسید.

به گزارش رصد اقتصادی: بیت کوین در بین ارزهای دیجیتال بسیار محبوب است. سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال نسبت به بیت کوین دیدگاه مثبتی دارند. بیت کوین در دو سال اخیر با جهش قیمتی بالایی داشته است. بیت کوین را پادشاه ارزهای دیجیتال می نامند و آینده خوبی را برای آن پیش بینی می کنند. بیت کوین در مسیر رشد قرار دارد و این موضوع، خوشحالی سرمایه گذاران این ارز را به دنبال دارد.
قیمت بیت‌کوین در ادامه روند رشد ۲ هفته‌ای خود از ۵۷ هزار دلار هم عبور کرد و به به بالاترین سطح خود از اوایل ماه می تاکنون رسید. قیمت بیت‌کوین در پایان معاملات دیشب (بامداد سه‌شنبه به وقت تهران) ۴ درصد جهش کرده و به ۵۷,۶۰۵.۱۱ دلار رسید. قیمت بزرگترین رمزارز جهان امروز تا ساعت ۱۱:۱۴ به وقت تهران، با افت ۰.۳۴ درصدی به ۵۷,۴۰۷.۷۱ دلار بازگشت. قیمت بیت‌کوین از ابتدای امسال، تاکنون ۳۰ درصد جهش کرده و اگر روند رو به رشد قیمت‌ها ادامه داشته باشد با ۱۲ درصد رشد قیمت آن به رکورد تاریخی ۶۵ هزار دلار باز خواهد گشت.
رشد اخیر بیت‌کوین به دنبال اظهارات رئیس فدرال‌رزرو آمریکا و بیانه کمیسیون اوراق و بورس این کشور مبنی بر این که آمریکا برنامه‌ای برای ممنوعیت بیت‌کوین ندارد اتفاق افتاده است. برخی کارشناسان هم نگرانی‌های سرمایه‌گذاران از تورم بیش از حد آمریکا را علت دیگری برای رو آوردن آنها به بیت‌کوین دانسته‌اند.
گفتنی است، تا صبح امروز (سه‌شنبه 20 مهرماه) قیمت اتروم ۳,۴۸۲ دلار و قیمت اکس‌پی‌آر هم ۱.۱۰ دلار شده بود.

نگاهی به روند بیت کوین

چند روز گذشته (چهارشنبه 14 مهرماه) برای سومین هفته متوالی، جریان ورود سرمایه به بیت کوین مثبت بوده که این خبر بسیار خوبی برای بازار محسوب می شود. کمیته تجارت الکترونیکی سنای آمریکا نیز در حال آماده کردن طرحی برای فعالیت رمزارزهای ثابت (استیبل کوین ها) در چارچوب قانونی است. همچنین بانک مرکزی آمریکا در گزارشی اعلام کرده است که رمزارزها تبدیل به صنعت بزرگی شده اند که نادیده گرفتنشان ممکن نیست.
در ادامه تمایل نشان دادن کشورهای کوچک به ارزهای دیجیتال حالا از کشور تونگا خبر می رسد که این کشور در حال بررسی پیامدهای انتخاب بیت کوین به عنوان واحد پول رسمی خود است. السالوادور اکنون تنها کشوری در جهان است که بیت کوین را پول رسمی خود اعلام کرده اما شماری از کشورهای دیگر نیز در حال بررسی اتخاذ رویکرد مشابه هستند. السالوادور همچنین از استخراج بیتکوین با انرژی زمین گرمایی خبر داده است.
صندوق بین المللی پول در گزارش جدید خود، ارزهای دیجیتال را چالشی برای ثبات مالی جهان خواند. این نهاد با اشاره به اینکه رشد سریع ارزهای دیجیتال و نوآوری های صورت گرفته در آن ها از جمله در زمینه پرداخت ها، فرصت جدیدی برای اقتصاد مالی جهان است از نهادهای نظارتی و دولت های سراسر جهان خواست تا ضمن تشدید نظارت خود بر بازار، چارچوب های معینی برای ادامه کار این بازار تعیین کنند. مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲۱۹۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۰۵ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۴۵ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه