رپرتاژ اگهی /

همه چیز درباره انواع کولر گازی و عوامل تعیین کننده قیمت کولر

 همه چیز درباره انواع کولر گازی و عوامل تعیین کننده قیمت کولر
کدخبر : 22204

یکی از مهم ترین عواملی که بر روی قیمت کولر تاثیر می گذارد، نوع آن می باشد. معمولا کولرهای گازی دارای اندازه ها و ابعاد مختلفی هستند که هر کدام از آنها دارای عملکرد متفاوت و خاصی است. از جمله مزایایی که می توانند ما را به خرید کولر گازی ترغیب نمایند، می توان به مواردی مانند حفظ سلامتی و جلوگیری از حملات آسمی، امنیت و .... اشاره کرد.

چه عواملی بر روی قیمت کولر به ویژه کولرهای گازی تاثیر می گذارند ؟ این سوالی است که وقتی به یک فروشگاه لوازم خانگی مراجعه می کنیم، ذهن ما را درگیر می کند. زمانی که برای خرید انواع کولر اقدام می کنیم، اولین مسئله ای که با آن مواجه می شویم و توجه ما را به خود جلب می کند، قیمت های عجیب و غریب و سر به فلک رسیده این محصول می باشد. در چنین مواقعی باید همه چیز را فراموش کنیم ؟ احتمالا با خود فکر می کنید که اصلا چرا باید این همه هزینه برای خرید کولر گازی بپردازیم ؟

بیایید قبل از بررسی قیمت کولر به خصوص کولر گازی ، مزایای استفاده از آن را برای خود مشخص کنیم. کار کردن یا ورزش کردن و یا هر فعالیت دیگری در فصل گرما و تابستان آن هم بدون استفاده از سیستم های تهویه مطبوع، وحشتناک است. همه ما به دنبال رسیدن به راحتی و رفاه در زندگی خود هستیم. استفاده از کولرهای گازی یکی از مواردی است که می تواند در تامین این راحتی نقش بسزایی را ایفا کند. هیچ چیز به اندازه تهویه مطبوع و خنک در هوای گرم لذت بخش نیست. از جمله مزایایی که می توانند ما را به خرید کولر گازی ترغیب نمایند، می توان به مواردی مانند حفظ سلامتی و جلوگیری از حملات آسمی، امنیت، خواب خوب، بهبود عملکرد کار و فعالیت و .... اشاره کرد. با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی عوامل موثر بر قیمت این محصول بپردازیم.

کولر

بررسی عوامل تعیین کننده قیمت کولر

کولر گازی وسیله ای است  که هر خانه مدرنی به آن نیاز دارد. اگر تحمل گرما برای شما هم عذاب آور و وحشتناک است، می توانید با تهیه یک کولر گازی مناسب، خود را از چنین وضعیتی نجات دهید. همانطور که گفته شد، استفاده از این  محصول مزایای زیادی را به همراه دارد. به عبارتی می توان گفت که این محصول دارای نقش مهمی در زندگی همه ما می باشد. کولر گازی یکی از جمله لوازم الکتریکی است که نه تنها در خانه های ما، بلکه در فروشگاه ها، دفاتر و ادارات و ... نیز کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می گیرد.

 در هنگام خرید کولر گازی،  قیمت اولین و مهم ترین فاکتوری است که باید حتما در نظر گرفته شود.  از جمله عوامل موثر بر قیمت کولر عبارتند از :

  • برند و نام تجاری کولر گازی ( برند هایی مانند ال جی، جی پلاس، گرین، هیوندای، هایسنس و ... )
  • ظرفیت یا قدرت خنک کنندگی کولر گازی
  • استفاده از فناوری اینورتر در کولر گازی
  • کیفیت کولر گازی
  • نوع دستگاه کولر گازی
  • موتور کولر گازی
  • امکانات کولر گازی
  • میزان مصرف انرژی
  • گاز مبرد

بررسی انواع مختلف کولرهای آبی و کولرهای گازی

یکی از مهم ترین عواملی که بر روی قیمت کولر آبی و یا به خصوص کولر گازی تاثیر می گذارد، انواع آنها می باشند. در کولرهای آبی تنوع زیاد نیست و با توجه به نیاز و نوع آب هوا منطقه میتوان بهترین انتخاب را داشت اما معمولا کولرهای گازی دارای اندازه ها و ابعاد مختلفی هستند که هر کدام از آنها دارای عملکرد متفاوت و خاصی است. اگر به دنبال خرید این محصول هستید و نمی دانید که باید از کجا شروع کنید، با ما همراه باشید. اولین اقدام برای خرید این محصول، مشخص کردن نوع آن می باشد. تنوع زیادی در کیفیت و کارایی هر کولر گازی وجود دارد، بنابراین بسیار مهم است که تمام مدل های مختلف این محصول را با دقت بررسی کنیم. انواع کولر گازی به صورت زیر است :

کولر گازی پنجره ای :

قیمت کولر را نوع دستگاه آن مشخص می کند. کولرهای گازی پنجره ای در اندازه های مختلفی وجود دارد که باید حتما با توجه به ابعاد و اندازه اتاق انتخاب شود. این مدل معمولا برای کنترل درجه حرارت یک اتاق کوچک، یک انتخاب رایج است. ترجیح کولرهای گازی پنجره ای، ظرفیت خنک کنندگی بسیار بالای آنها می باشد. به همین دلیل نیز به عنوان رایج ترین نوع کولر گازی شناخته می شوند. مزایای این مدل عبارتند از :

  • هزینه کم و مقرون به صرفه تر
  • نصب و نگهداری آسان
  • بدون نیاز به سیم کشی مجزا

کولر گازی پرتابل :

این مدل بیشتر برای فضاهای کوچک تر مناسب است. از جمله مهم ترین ویژگی این محصول قابل حمل بودن آن می باشد. این نوع کولر گازی فضای کمی را به خود اشغال می کند.

کولر گازی ایستاده ( Standing ) :

کولرهای گازی ایستاده از قدرت خنک کنندگی بسیار بالایی برخوردار هستند. قیمت کولر از نوع ایستاده کمی بیشتر از سایر انواع کولرهای گازی می باشد. این محصول معمولا در مکان های بزرگ و عمومی مانند مساجد، ادارات و .... مورد استفاده قرار می گیرد.

کولر

اسپلیت دیواری ( Wall Mounted ) :

استفاده از این نوع سیستم تهویه مطبوع در خانه های مدرن بسیار رایج است. به این مدل سیستم تقسیم نیز می گویند. چرا که از دو واحد تشکیل شده است. این محصول قیمت بالایی دارد. از جمله ویژگی های کولر گازی دیواری می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • ظاهر زیبا و جذاب
  • امنیت بیشتر
  • عدم ایجاد سر و صدا

اسپلیت داکت ( Duct ) :

اگر برای نصب کولر گازی فضای کافی در اختیار ندارید، بهتر است از کولر گازی داکت استفاده نمایید. چرا که نصب این محصول معمولا به  صورت توکار انجام می شود. قیمت کولر داکت با توجه به ظرفیت خنک کنندگی بالایی که دارد، بسیار بالا می باشد.

چرا کولر گازی بهترین انتخاب است ؟

شاید وقتی در هنگام خرید با قیمت های بالای کولر های گازی روبرو می شوید، از خرید آن صرف نظر کرده و به سمت خرید کولر آبی بروید. مطمئنا در شرایط کم آبی و خشکسالی کنونی، استفاده از این نوع کولر انتخاب مناسبی نمی باشد. همچنین اگر به دنبال تهویه مطبوع و کیفیت بهتر هوا هستید، کولرهای گازی گزینه بهتر و مناسب تری برای شما به حساب می آید.

در هنگام خرید کولر گازی باید به نکات بسیاری توجه داشته باشید. قیمت کولر، ظرفیت کولر گازی، کیفیت، گارانتی و خدمات پس از فروش، فروشگاه و ..... از جمله مواردی هستند که باید حتما در هنگام خرید کولر گازی و یا هر نوع سیستم سرمایشی دیگری مورد توجه قرار بگیرند. اگر به دنبال یک فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی مناسب برای خرید کولر گازی می گردید، فروشگاه آنلاین انتخاب سنتر را به عنوان معتبرترین فروشگاه ارائه دهنده نسل جدید سیستم تهویه هوا در ایران، فراموش نکنید.  

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه