رپرتاژ اگهی

بایدها و نبایدهای یک سرمایه‌ گذاری مطمئن و پر سود

بایدها و نبایدهای یک سرمایه‌ گذاری مطمئن و پر سود
کدخبر : 22326

حضور در یک سرمایه‌ گذاری مطمئن و پر سود، به فاکتورهای مختلفی نیاز دارد. در این میان، جهان طی دو سال گذشته در گیرودار بیماری کرونا شده و اقتصاد تمامی کشورها نیز به‌نوعی از عوارض این بیماری در امان نمانده است. به‌طور مثال ایالات‌متحده آمریکا به‌عنوان یکی از قدرت‌های بزرگ اقتصادی جهان، باوجود گذراندن دو سال از بروز کرونا، هنوز هم با دست اندازهای زیادی در جاده اقتصادی خود مواجه است. این موضوع درباره سایر کشورهای جهان نیز صدق می‌کند.

 از سوی دیگر در همین شرایط نیز، تلاش تمامی ما در این است که باقیمانده درآمد ماهیانه و سالانه خود را در یک سرمایه‌گذاری مطمئن و پر سود شریک و از منافع آن کسب درآمد کنیم. البته استراتژی‌های مختلفی برای موفقیت در این زمینه باید به کار گرفت و نمی‌توان به یک یا دو فاکتور اکتفا نمود.

درعین‌حال راهه‌ای مختلفی برای سرمایه‌گذاری وجود دارند؛ اما نمی‌توان همه آن‌ها را سرمایه ‌گذاری مطمئن و پر سود نام‌گذاری کرد. به همین دلیل و با توجه به اهمیت کاهش مخاطرات اقتصادی، در این مقاله از حلال فاند قصد داریم، بایدها و نبایدهای پروژه های سرمایه گذاری پرسود را بررسی کنیم. همچنین در ادامه چند راه مختلف برای سرمایه‌گذاری بهتر در این شرایط اقتصادی معرفی می‌شود. ( ضمانت های حلال فاند )

نکته مهم برای سرمایه‌ گذاری مطمئن و پر سود

  1. یک نقشه راه مالی برای خودتان ترسیم کنید.

قبل از اینکه تصمیمی بگیرید که در چه زمینه‌ای سرمایه‌گذاری کنید، صادقانه تمامی شرایط مالی خودتان را بسنجید. فراموش نکنید که اولین گام برای یک سرمایه‌گذاری موفق، تعیین درست و اصولی اهداف و تحمل ریسک است. در حالت کلی هیچ تضمینی برای کسی درآمد از هر نوع سرمایه‌گذاری وجود ندار. اما با داشتن یک برنامه هوشمندانه و دقیق می‌توانید به این هدف دست پیدا کنید.

  1. میزان ریسک‌پذیری خودتان را مشخص کنید.

تمامی پروژه‌های اقتصادی مختلف مانند حضور در بازار سهام، خرید سکه و طلا، حضور در صندوق‌های سرمایه‌گذاری و یا شرکت در پروژه‌های تولیدی با تاکید بر سرمایه جمعی، دارای مقداری ریسک هستند. البته میزان ریسک هرکدام متفاوت از دیگری است و احتمال بازگشت پول در همه آن‌ها متفاوت است. به‌طور مثال با سرمایه‌گذاری در بازار بورس و سهام، ریسک بسیار زیادی را باید به خودتان تحمیل کنید. اما شرکت در صندوق‌های سرمایه‌گذاری ریسک کمتری و سود کمتری نصیب شما می‌کند. همچنین شرکت در پروژه‌های تولید با تاکید و بر سرمایه جمعی روشی جذاب برای یک سرمایه‌گذاری مطمئن و پرسود است که با کمترین میزان ریسک همراه است.

  1. همه تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد نریزید!

یکی از استراتژی‌های بسیار مهم برای سرمایه‌ گذاری مطمئن و پر سود این است که ترکیب مناسبی از سبد سرمایه برای خودتان تعریف کید. اگر قصد دارید در بازار سهام و بورس شرکت کنید؛ روی یک سهم خاص تاکید نکنید و تمامی موجودی خودتان را در آن سهم قرار ندهید. این موضوع درباره سرمایه‌گذاری در سایر پروژه‌های اقتصادی و بازارهای مالی نیز صدق می‌کند. بنابراین قبل از هر چیز محافظه‌کار باشید!

  1. همیشه، همه‌چیز کامل نیست!

هنگامی‌که سرمایه‌گذاران به دنبال بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری هستند، شاید با خود تصور کنند که باید از حضور در یک پروژه اقتصادی و یا بازار مالی خاص، بیشترین بازدهی را با حداقل ریسک و خطر دریافت کنند. اما باید این نکته را یادآور شد که عملا این نوع سرمایه‌گذاری در هیچ نقطه‌ای از جهان وجود ندارد. تمامی بازارهای مالی و پروژه‌های اقتصادی مختلف دارای میزان مشخصی ریسک و خطر هستند و برای حضور در آن‌ها باید ریسک را قبول کرد.

سرمایه ‌گذاری مطمئن و پر سود چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • مهم‌ترین و اولین فاکتور یک سرمایه‌ گذاری مطمئن، قانونمند بودن آن است. شاید روش‌های مختلفی برای دریافت سود وجود داشته باشد؛ اما برای اینکه با خیال آسوده سرمایه‌گذاری کنید، حتما به قانونی بودن آن دقت کنید.
  • در یک سرمایه ‌گذاری مطمئن و پر سود به دنبال گزینه‌ای باشید که نقد شوندگی بالایی داشته باشد.
  • شما به دنبال سود هستید؛ بنابراین گزینه‌ای را انتخاب کنید که پتانسیل رشد اقتصادی و سوددهی بالاتری در مدت‌زمان مشخص داشته باشد. فراموش نکنید که در نظر گرفتن نرخ ترم، عامل موثری است که زمان مناسب برای سوددهی یک پروژه اقتصادی را مشخص می‌کند.
  • در حال حاضر روش‌های مختلفی برای کسب سود و سرمایه‌گذاری وجود دارد؛ اما برای حضور در آن‌ها باید سرمایه‌های مختلفی را وارد کنید. به‌طور مثال برای حضور در بازار ملک و مستغلات نمی‌توانید با مبلغی کم و ناچیز وارد شوید. اما سرمایه‌ گذاری مطمئن و پر سود باید به شکلی باشد که با کمترین سرمایه نیز بتوانید وارد شوید و کسب سود کنید.

اگرچه تمامی موارد ذکر شده در کنار هم، به‌عنوان استراتژی‌های یک سرمایه‌گذاری مطمئن و پر سود محسوب می‌شود؛ اما ممکن است که برخی از بازارهای مالی فاقد تمامی موارد باشند. بااین‌حال نمی‌توان آن‌ها را سرمایه‌ گذاری پر سود و مناسبی ندانست. در ادامه چند نمونه از این موارد را ذکر می‌کنیم.

سرمایه‌گذاری در بازار ملک و مستغلات

بازار زمین، ملک و مستغلات در تمام دوران با روند رشد خوبی حرکت کرده است. البته ممکن است در برخی زمان‌ها به دلیل سیاست‌های مختلف با رکود مواجه شده باشد؛ اما به‌هرحال بعد از مدتی رشد خود را آغاز کرده است.

طی چند سال اخیر نیز شاهد رشد عجیبی در بازار ملک و زمین بودیم. شاید در نگاه اول بازار ملک و مستغلات تمامی فاکتورهای یک سرمایه ‌گذاری مطمئن و پر سود مانند قانونمندی، همراهی با نرخ تورم و نقد شوندگی مناسب را داشته باشد؛ اما با کمی دقت متوجه نقص‌هایی در آن می‌شویم. برای ورود به این بازار جذاب نمی‌توانید با حداقل سرمایه وارد شوید و باید یک سرمایه بزرگ برای این کار در نظر بگیرید.

خرید طلا

سرمایه‌گذاری در بازار طلا به شکل‌های مختلفی مانند خرید طلای فیزیکی مثل سکه و یا روش کاغذی و دیجیتالی آن امکان‌پذیر است. ممکن است تصمیم بگیرید جواهرات بخرید و یا اینکه در اوراق بهادار طلا و صندوق‌های طلا، سرمایه‌گذاری کنید. بازار طلا نیز با نوسانات مختلفی روبرو می‌شود و البته نسوان افزایشی خود را در طول زمان حفظ کرده است.

البته در نظر داشته باشید که این بازار ریسک بالایی دارد و برای دریافت سودهای روزانه و ماهانه، گزینه مناسبی نیست. به عبارت بهتر سرمایه‌گذاری در بازار طلا در صورتی مطمئن و پر سود خواهد بود که برای بلندمدت برنامه‌ریزی کنید و به دنبال سودهای هفتگی و ماهانه نباشید.

C:\Users\electron\Pictures\قیمت+طلا.jpg

سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، خطرناک و پر ریسک

C:\Users\electron\Pictures\qangp0o6dmsy.jpeg

با نوسانات کاهشی شدیدی که در بازار بورس ایران به وجود آمده است، بسیاری از افراد به سمت بازار رمز ارزها سوق پیدا کردند. این بازار تمامی فاکتورهای یک سرمایه‌ گذاری مطمئن و پر سود را در خود ندارد. اگرچه خرید ارزهای دیجیتال در کشور ما کاملا قانونی است و نقد شوندگی این بازار بالا است. اما در نظر داشته باشید که ریسک این بازار به‌شدت زیاد است.

در حال حاضر بیش از 8000 ارز دیجیتال مختلف در کریپتو کارنسی وجود دارد و هنوز هم در حال افزایش هستند؛ اما نمی‌توان به همه آن‌ها اطمینان کرد. به عبارت بهتر می‌توان گفت بسیاری از آن‌ها فقط شبیه به یک دام بسیار زیبا هستند و با جذب سرمایه، از بازار رمز ارزها خداحافظی می‌کنند و شما را با ضررهای مالی تنها می‌گذارند.

البته نمی‌توان این بازار را به‌طورکلی رد کرد؛ اما باید گفت که کریپتو کارنسی مناسبی کسانی است که با اطلاعات کامل وارد این بازار می‌شود و تمامی ارزهای دیجیتال مطمئن و قابل‌اعتماد را می‌شناسند. بنابراین کمی محتاط باشید!

سرمایه ‌گذاری مطمئن در پروژه‌های تولید و اقتصادی

C:\Users\electron\Pictures\unnamed.jpg

یکی از روش‌های جذاب، قانونی، کم ریسک و درعین‌حال همسو با نرخ نورم، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های تولیدی مختلف است. در این مدل از سرمایه‌گذاری که با تاکید بر سرمایه جمعی انجام می‌شود، می‌توانید با هر میزان سرمایه وارد پروژه شوید و در منافع آن شریک شوید.

البته در این سرمایه‌گذاری، که بامطالعه کامل پروژه‌های اقتصادی و تولید مختلف انجام می‌شود، طرح توجیهی پروژه‌ها مطالعه شده و گزینه‌ای انتخاب می‌شود که بازدهی بالایی داشته باشد و کاملا اقتصادی، توجیه‌پذیر و کم‌خطر باشد. بنابراین می‌توان به یک سرمایه‌ گذاری مطمئن و پر سود، اعتماد کرد و با مبالغ بسیار ناچیز و اندک نیز سرمایه‌گذاری نمود.

جمع‌بندی

در حال حاضر کشورهای مختلف، روش‌های متفاوتی را برای سرمایه ‌گذاری مطمئن و کسب سود پیش میرند. بازارهای مالی متفاوت مانند بازار بورس و سهام، طلا و ارز، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، بازار ملک و زمین و شرکت در پروژه‌های تولیدی همیشه در صدر انتخاب برای سرمایه‌گذاری قرار داشته است. تامین مالی جمعی یکی از این راه ها است.

در این میان توجه به تولید و اهمیت آن، نقطه اشتراکی تمامی کشورهایی است که به دنبال بالا بردن توان اقتصاد ملی خود هستند. درعین‌حال سایر روش‌ها مزایا و معایب متفاوتی دارند و افق بازدهی آن‌ها باهم فرق دارد. همچنین میزان ریسک‌پذیری هرکدام متفاوت از دیگری است.

با توجه به‌تمامی این موارد و رعایت فاکتورهای سرمایه‌ گذاری مطمئن، باید گزینه‌ای را انتخاب کرد که بالاترین بازدهی را در کنار حداقل ریسک برای ما به دنبال داشته باشد. همچنین با هر میزان سرمایه بتوانیم وارد آن بازار سویم و سودی معقول و اقتصادی دریافت کنیم. در این صورت می‌توان با اطمینان گفت که یک سرمایه‌ گذاری مطمئن و پر سود را انتخاب کردیم.

به نظر شما چه روش‌های دیگری برای سرمایه‌ گذاری مطمئن وجود دارد؟

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه