کارت اعتباری سهام عدالت | سهام عدالت

چگونگی دریافت کارت اعتباری سهام عدالت

چگونگی دریافت کارت اعتباری سهام عدالت
کدخبر : 22402

جزییات چگونگی دریافت کارت اعتباری سهام عدالت تشریح شد.

چگونه کارت اعتباری سهام عدالت بگیریم؟ دریافت کارت اعتباری سهام عدالت از بهمن سال گذشته امکان‌پذیر شده است . تنها چند بانک زیرساخت‌های دیافت کارت اعتباری سهام عدالت راپیاده سازی کرده اند. کارت اعتباری سهام عدالت فیزیکی نیست .  در ادامه چگونگی دریافت کارت اعتباری سهام عدالت تشریح شده است.

جزئیات و مبلغ اقساط دریافت تسهیلات سهام عدالت و اعطای کارت اعتباری به مشمولان، از جمله طرح‌های زیرمجموعه آزادسازی سهام عدالت است.

به گزارش شهرآرانیوز، همه اشخاص حقیقی، از جمله دارندگان سهام عدالت که تاکنون هیچ میزان از سهام خود را نفروخته‌اند و همه سرپرستان خانوار که حداقل یکی از یارانه‌های نقدی یا معیشتی را دریافت می‌کنند، می‌توانند تا سقف هفت میلیون تومان کارت رفاهی دریافت کنند.

سهامداران باید در سامانه سجام ثبت‌نام کرده، مراحل احراز هویت را طی و سپس در بانک ثبت‌نام کنند.

متقاضیان دریافت کارت اعتباری سهام عدالت پس از ثبت‌نام در سجام، باید اقدام به بازگشایی حساب در دو بانک ملی و تجارت کرده و از طریق اپلیکیشن‌های دو بانک (ایوا و زمرد) اقدام به ثبت‌نام کنند.

همچنین سهامدارانی که متقاضی دریافت کارت اعتباری سهام عدالت هستند، باید پیش از ورود به سامانه بانک حتما تغییر کارگزاری ناظر را در پرتفوی سهام عدالت خود فعال کنند.

با توقیف سهام و فروش حتی یک سهم از پرتفوی سهام عدالت توسط اشخاصی که مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند، افراد دیگر قادر به دریافت کارت اعتباری نیستند.

اگر سهامداران عدالت بتوانند تا یک ماه مبلغ را به بانک بازگردانند، این مبلغ قرض‌الحسنه خواهد بود. اما اگر از یک ماه عبور کرد و قادر به بازپرداخت وام نبودند، این اعتبار به تسهیلات سه ساله تبدیل خواهد شد.

نرخ سودی که برای کارت‌های اعتباری سهام عدالت در نظر گرفته شده ۱۸درصد است، اما اگر مشمولان تا پایان ماه اول مبلغ کارت را تسویه کنند، هیچ سودی از آن‌ها دریافت نمی‌شود.

چنانچه سهامداران نتوانند به تعهدات خود در قبال بازپرداخت مبالغ کارت‌های اعتباری عمل کنند، سهام عدالت آن‌ها توسط بانک به فروش می‌رسد.

روش های دریافت کارت اعتباری سهام عدالت

کارت اعتباری سهام عدالت

دریافت کارت اعتباری سهام عدالت از ۲۵ بهمن پارسال برای مشمولان این سهام فراهم شده است و تاکنون تنها سه بانک ملی، تجارت و پست بانک برای صدور این کارت اعلام آمادگی کرده‌اند که متقاضیان می‌توانند به صورت غیرحضوری کارت خود را دریافت کنند.

مشمولان پس از ثبت اطلاعات هویتی خود در سامانه سجام، برای دریافت کارت اعتباری از بانک ملی، مشمولان مستقیم باید بانک ملی را به عنوان کارگزار خود انتخاب کنند(می‌توانند از طریق تغییر کارگزار ناظر این کار را انجام دهند) سپس مشتریانی که بانک ملی ایران را به عنوان کارگزار سهام عدالتشان انتخاب کرده‌اند می‌توانند تا ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت خود را تسهیلات کارت اعتباری (۲ میلیون تومان تا سقف ۱۰ میلیون تومان) درخواست کنند.

در ادامه، فرد متقاضی باید به یکی از اپلیکیشن‌های ایوا، بله یا شصت بانک ملی ایران مراجعه کرده و پس از آن  گزینه نشان بانک در هر کدام از اپلیکیشن‌ها را انتخاب کند. بعد از آن  گزینه هویت سنجی را انتخاب و مراحل مربوطه را انجام دهد و سپس باید به نشان اعتباری وارد شده و درخواست تسهیلات کند.

در صورت تمایل به دریافت کارت اعتباری از بانک تجارت، باید درخواست خود را در اپلیکیشن زمرد بانک تجارت ثبت کنید و پس از آن، بانک نسبت به استعلام تعداد سهام عدالت و توثیق آن برای پرداخت تسهیلات اقدام کرده و پس از گذراندن سایر استعلام‌ها، مبلغ تسهیلات، سود تسهیلات، مبلغ اقساط و ... را تعیین و به مشتری اعلام و وجه تسهیلات را به شماره حساب متقاضی تسهیلات واریز می‌کند.

همچنین، متقاضیان دریافت کارت اعتباری سهام عدالت از پست بانک باید به سایت بانک به آدرس www.postbank.ir مراجعه و گزینه توثیق سهام عدالت کنند که متقاضیانی قادر به دریافت تسهیلات خرد پست بانک ایران در قبال توثیق سهام عدالت هستند که کارگزار آنها شرکت کارگزاری بانک سپه باشد.

در غیر این صورت امکان ثبت نام متقاضی یا تغییر کار گزاری وی به کارگزاری بانک سپه از طریق سامانه امکان پذیر است.

گفتنی است، تسهیلات مذکور سه ساله است و نیاز به مدرکی و ضامنی ندارد و متقاضیان اگر در بازه یک ماهه این تسهیلات را تسویه کنند هیج گونه کارمزدی از آن‌ها دریافت نمی‌شود.  

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه