سازمان تامین اجتماعی

پیش‌بینی تامین ۱۴ درصد منابع سازمان تامین اجتماعی توسط شستا

پیش‌بینی تامین ۱۴ درصد منابع سازمان تامین اجتماعی توسط شستا
کدخبر : 23220

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی ۶ تا ۷ درصد منابع تأمین اجتماعی را تأمین می‌کند، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده سال آینده این سهم با افزایش ۲ برابری به ۱۴ درصد خواهد رسید.

به گزارش رصد اقتصادی: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی ۶ تا ۷ درصد منابع تأمین اجتماعی را تأمین می‌کند، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده سال آینده این سهم با افزایش ۲ برابری به ۱۴ درصد خواهد رسید.

میرهاشم موسوی در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای برای عرضه شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) در بورس دارید، گفت:

در حال حاضر خود شستا با ۱۰ درصد سهام شناور در بازار بورس عرضه شده است و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و پس از طی فرآیندهای قانونی سازمان بورس و اوراق بهادار، دیگر شرکت‌های غیر بورسی زیرمجموعه شستا هم در بازار سرمایه عرضه خواهند شد.

وی گفت: همچنین کالاهای مهم تولیدی در شرکت‌های زیرمجموعه شستا مانند سیمان، فولاد و محصولات پتروشیمی در بورس کالا عرضه می‌شود.

موسوی افزود: در زیر مجموعه شستا ۱۶۶ شرکت وجود دارد که شستا سهام مدیریتی در این شرکت‌ها داردکه از این تعداد به لحاظ ارزش شرکت‌ها ۹۰ درصد شرکت‌ها بورسی هستند و با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده، تا پایان سال ۱۴۰۱، ۱۰درصد باقیمانده را نیز در بازار بورس و اوراق بهادار عرضه کنیم.

موسوی مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به این پرسش که شستا چه میزان از منابع سازمان تأمین اجتماعی را تأمین می‌کند، عنوان کرد:‌

با توجه به DPS یا سودی پرداختی که شستا از شرکت‌های خود به دست می‌آورد و باید به تأمین اجتماعی بدهد، برای سال گذشته ۱۷هزار میلیارد تومان منابع برای تأمین اجتماعی فراهم کرده است که این رقم بین ۶ تا ۷ درصد کل منابع درآمدی تأمین اجتماعی را شامل می‌شود و برنامه داریم برای سال آینده با  افزایش سرمایه‌گذاری و تأکید بیشتر بر توسعه زیرساخت‌‌ها، منابع شستا برای تأمین  اجتماعی حداقل دو برابر این میزان یعنی ۱۴ درصد درآمدهای سازمان تأمین اجتماعی شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه