رپرتاژ اگهی

قیمت ارز دیجیتال ماتیک و لایت کوین و یونی سواپ

قیمت ارز دیجیتال ماتیک و لایت کوین و یونی سواپ
کدخبر : 25442

لایت کوین ارز دیجیتالی است که در سال ۲۰۱۱ توسط مهندس سابق گوگل و کوینبیس به نام چارلی لی به بازار عرضه شد . لایت کوین ارزی برپایه ی شبکه همتا به همتاست و یکی از مشتقات بیت کوین محسوب می شود و بسیار به بیت کوین شبیه است.

قیمت ارز دیجیتال لایت کوین

 لی برای ایجاد لایت کوین، کدهای پایه ی بیت کوین را کپی کرد ،عرضه ی کل را افزایش داد و سرعتی را که در آن بلاک های جدید به بلاک چین اضافه می شدند، تغییر داد. به طور تقریبی تنها ۸۴ میلیون لایت کوین ایجاد شده است که  چهار برابر منبع بیت کوین بود. همچنین لایت کوین بلاک های جدیدی با سرعت ۲.۵ دقیقه سریعتر از بیت کوین ایجاد می کند. این امر به لایت کوین اجازه می دهد که تراکنش ها را بسیار سریعتر از بیت کوین تایید کند .

لایت کوین نیز مانند بیت کوین براساس شبکه پرداخت جهانی منبع باز است و ارزی کاملا غیر متمرکز محسوب می شود که توسط هیچ  مرجع قدرتی کنترل نمی شود. لایت کوین را به نام نقره ای برای طلای بیت کوین می شناسند . وقتی روش پرداخت لایت کوین  را مورد بررسی قرار دهیم، در روزهای ابتدایی با بیت کوین از نظر الگوی پرداخت ارتباطاتی وجود داشت. اگرچه ممکن است تصور شود که الگوی پرداخت لایت کوین با بیت کوین همگرا می شود ، اما مشخص شده است که امروزه رابطه کمی از الگوهای پرداخت لایت کوین در مقابل بیت کوین وجود دارد و این الگوها با گذشت زمان همچنان متفاوت هستند. لایت کوین، به طور مداوم از نظر سرمایه بازار در میان بزرگترین ارزهای رمزنگاری شده است (اگرچه هنوز خیلی پایین تر از بیت کوین قرار گرفته است) و در حال حاضر بیش از 66 میلیون سکه در گردش دارد.

کاربران برای ذخیره و نگهداری لایت کوین می توانند از اپلیکیشن های معتبر موبایل ، دسکتاپ ، تحت وب و کیف پول های سخت افزاری نیز استفاده کنند. که برای استفاده از این اپ ها نیاز به افتتاح حساب و یا شرایط خاصی نمی باشد و شما در این فضا می توانید بانک خود باشید .

در این مقاله قصد داریم که به ارائه اطلاعاتی در رابطه با یکی از مشهورترین ارزهای دیجیتال، یعنی ارز دیجیتال لایت کوین بپردازیم. در صورتی که به دنبال آشنایی بیشتر با این ارز دیجیتال هستید تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید. ارز دیجیتال لایت کوین یکی از ارزهای دیجیتال پرطرفدار در کنار ارز  دیجیتال بیت کوین است و در قیاس با سایر ارزهای دیجیتال نیز در زمره ارزهای دیجیتال قدیمی به حساب می آید. افرادی که به دنبال خرید رمز ارز لایت کوین هستند ضروری است که پیش از خریداری آن، اطلاعات لازم و کافی در مورد آن بدست بیاورند.  رمز ارز لایت کوین به مانند رمز ارز مشهور بیت کوین شناخته شده است و قدمت طولانی دارد و یک رمز ارز پایه به حساب می آید.

ارز دیجیتال لایت کوین چیست؟

این ارز دیجیتال از جمله رمز ارزهای همتا به همتا محسوب می شود که با استفاده از آن امکان پرداخت های سریع با هزینه کمتر در کل دنیا وجود دارد. شبکه پرداخت آن نیز به صورت متن باز و بر پایه تکنولوژی معروف بلاک چین می باشد. با استفاده از این پروتکل می توان سرمایه خوب دیجیتالی همانند لایت کوین را بدون واسطه و به صورت نامتمرکز در سراسر جهان انتقال داد. 

 

قیمت ارز دیجیتال یونی سواپ

پلتفرم معاملاتی Uniswap در سال 2018 بر بستر شبکه بلاک چین اتریوم توسعه داده شد که به عنوان یک صرافی دیجیتال غیر متمرکز فعالیت میکند. توکن Ckb در تمام کیف پول هایی که از استاندارد ERC20 و نیز ERC10 پشتیبانی می کنند قابل ذخیره سازی و نگهداری است. فرض کنید بلاکچین اتریوم بخشی از ظرفیت خود را در ازاء مبلغ مشخصی در اختیار سایر کسانی بگذارد که قصد راه انداری یک کوین و یا یک قرار داد هوشمند را داشته باشند، این افراد باید برای استفاده از ظرفیت بلاکچین اتریوم استاندارد های ERC20 را رعایت کنند تا بتوانند توکن های خود را بر این بستر راه اندازی کنند. اینگونه ای افراد می توانند بدون اینکه درگیر طراحی یک شبکه بلاکچین شوند قرارداد های هوشمند خود را راه اندازی کنند. توکن ها زمانی به رمزارز یا یک کوین تبدیل می شوند که خود دارای یک شبکه بلاکچین باشند.

 

ارز

از ابتدای راه اندازی بلاکچین اتریوم تا کنون بیش از 280000 توکن سازگار با ERC20 راه اندازی شده است. که بیش از 45 مورد ازین توکن ها به 100 ارز دیجیتال برتر بازار تبدیل شده اند. رمزارزهای شناخته شده ای مانند USDT وBNB در ابتدا توکن هایی بر بستر اتریوم بوده اند. رسالت اصلی فناوری نوین بلاک چین غیر متمرکز سازی در حوزه های مختلف است که صرافی غیرمتمرکز دیجیتال نیز یکی از این حوزه ها است.

قیمت ارز دیجیتال ماتیک

اگر علاقه مندید تا در ارتباط با ارز دیجیتال پالی گان و یا همان ارز دیجیتال ماتیک سابق اطلاعاتی را به دست آورید و این که بدانید چرا به آن تیم ناجیان اتریوم گفته می شود، با ما تا پایان این مقاله همراه باشید‌‌. با فراگیر شدن یک سری از اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (DAPPs) درخواست و تقاضا برای قراردادهای هوشمند، بسیار بالا رفته است و نخستین و با اهمیت ترین بستر برای قرارداد های هوشمند اتریوم می باشد.

اتریوم مدتی است که با بالا رفتن تعداد اپلیکیشن های غیر متمرکز و کاربران با مشکلاتی مثل عدم مقیاس پذیری، سرعت پایین ثبت تراکنش ها و بالا رفتن هزینه تراکنش ها مواجه شده است، تیم توسعه دهنده پالی گان یا همان ارز دیجیتال ماتیک بر خلاف رقیب های خود که هدفشان از بین بردن قدرت و سلطه ی اتریوم می باشد، به بر طرف کردن مشکل های اتریوم کمک می کنند، در ادامه قصد داریم به زبانی قابل فهم و ساده به توضیح پروژه ماتیک بپردازیم پس با ما همراه باشید.

ارز

ارز دیجیتال ماتیک یا پالی گان چیست؟

شاید این سوالی باشد که برای بسیاری از شما عزیزان پیش بیاید در پاسخ به این سوال می بایست بگوییم که پروژه پالی گان ابتدا فعالیت خود را با نام شبکه ماتیک آغاز کرد، اما در ادامه ی راه اسم خود را به نام پالی گان تغییر داد. توکن در این شبکه ماتیک نام دارد که به منظور پرداخت پاداش، حفظ امنیت شبکه ماتیک و هزینه های آن مورد استفاده قرار می گیرد.

هدف اصلی این تیم افزایش و بهبود مقیاس پذیری و عملکرد بلاکچین هایی با بستر قرار داد هوشمند می باشد که به منظور رسیدن به این هدف، فعالیت خودش را بر شبکه اتریوم شروع کرد. یکی از مهم ترین ویژگی های منحصر به فرد شبکه ماتیک این است که این شبکه توانایی اتصال به بلاکچین های دیگر را برای برطرف کردن مشکلات آنان دارد. 

 

​*این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری رصداقتصادی صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با رصداقتصادی ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه