سازمان مهندسی ساختمان کشور

وزیر نمی‌تواند رئیس سازمان مهندسی ساختمان را برکنار کند

وزیر نمی‌تواند رئیس سازمان مهندسی ساختمان را برکنار کند
کدخبر : 27239

​مدیریت پارلمانى و امور مجلس سازمان نظام مهندسى ساختمان کشور ضمن تکذیب خبر برکنارى مهندس احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسى، گفت: در تمامى سازمان هاى نظام مهندسى کشور ما عنوانى به نام برکنارى یا عزل نداریم و حتى وزرا هم نمى توانند روسای این سازمان را برکنار یا عزل کنند.

 به گزارش رصداقتصادی به نقل از شمانیوز : چند روز پیش در سایت‌های خبری از قول خبرگزاری تسنیم اعلام شد که طی حکمی از سوی رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی،‌ احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور برکنار شد و حمزه شکیب به عنوان سرپرست این سازمان منصوب شد. 

در پیگیری هایی که خبرنگار شمانیوز انجام داد؛ متوجه شدیم که احمد خرم برکنار نشده است و همچنان به کارش ادامه می‌دهد. البته با توجه به اهمیت صحت خبری رسانه‌ای، در جستجوی اخبار سایت خبرگزاری تسنیم چنین خبری در حال حاضر وجود ندارد و حذف این خبر از خروجی این سایت متحمل است.

 

از آنجایی که این تناقضات رفتاری و رسانه‌ای باعث هتک آبروی یک پیشکسوت می‌شود، گفت و گویی را با مهندس سیدمیکائیل محمدى مدیریت پارلمانى و امور مجلس سازمان نظام مهندسى ساختمان کشور و دبیر شوراى عالى راهبردى سازمان نظام مهندسى ساختمان کشور انجام دادیم تا میزان صحت خبر فوق و اینکه آیا وزیر توانایی برکناری آقای احمد خرم را دارد یا خیر را بررسی کنیم. 

 

وزیر نمی تواند رئیس سازمان مهندسی را برکنار کند

مهندس سیدمیکائیل محمدى در این باره به خبرنگار شمانیوز گفت: خبر برکنارى مهندس احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسى ساختمان کشور تکذیب می‌شود و این خبر صحت ندارد و کذب است.

وى ضمن تایید صحبت شفاهی وزیر راه و شهرسازی و آقای شکیب، افزود: مهندس قاسمى وزیر محترم راه و شهرسازى صحبتى با دکتر شکیب عضو شوراى مرکزى سازمان نظام مهندسى ساختمان دوره نهم استان تهران براى سرپرستى سازمان نظام مهندسى ساختمان کشور داشتند و ایشان هم پذیرفته اند ، ولى تا الان به صورت مکتوب - نامه رسمى و مکاتبه ادارى - دال بر این تصمیم وجود ندارد.

مدیریت پارلمانى و امور مجلس سازمان نظام مهندسى ساختمان کشور، ادامه داد: لذا به صورت کلى هم در تمامى سازمان هاى نظام مهندسى کشور ما عنوانى به نام برکنارى یا عزل نداریم و حتى وزرا هم نمى توانند روساى سازمان هاى نظام مهندسى کشور را برکنار یا عزل کنند.

سیدمیکائیل محمدی گفت: طبق قانون هر سازمان نظام مهندسى در کشور دارای یک تاریخ شروع دوره و یک تاریخ پایان دوره است که وقتى به پایان برسد توسط اعضاى شوراى مرکزى دوره جدید همان سازمان ها، ٣ نفر به وزیر مربوطه معرفى می‌شوند و وزیر هم به رئیس جمهور محترم طى مکاتبه رسمى معرفى می‌کند که یک نفر براى یک دوره سه ساله مانند سازمان نظام مهندسى ساختمان کشور به عنوان ریاست جدید معرفى شوند.

دبیر شوراى عالى راهبردى سازمان نظام مهندسى ساختمان کشور، تصریح کرد: لیکن طبق قانون هنوز یک سال از دوره ریاست سازمان نظام مهندسى ساختمان کشور جناب مهندس احمد خرم باقیمانده است و ایشان هم طبق قانون تا دى ماه ١٤٠١ ریاست سازمان را بر عهده دارند.

محمدی در پایان ضمن انتقاد از نحوه اطلاع‌رسانی افزود: البته ما همچنان از سوى وزارت محترم راه و شهرسازى منتظر نامه رسمى و مکاتبات رسمى ادارى این اتفاقى که چند روز گذشته همگى از طریق رسانه ها فقط متوجه شده بودیم هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه