رپرتاژ آگهی/

بهترین ارزهای دیجیتال بازار کدام‌اند؟

بهترین ارزهای دیجیتال بازار کدام‌اند؟
کدخبر : 27314

یکی از پرسود‌ترین بازارهای سرمایه‌گذاری در حال حاضر بازار ارزهای دیجیتال است. در سال‌های اخیر دنیای کریپتو ترند اخبار روز بوده و اغلب فعالان به دنبال راه جدید و پر سودی برای سرمایه‌گذاری هستند. پس از آموزش دیدن و خبره شدن، دومین گام برای ورود به این دنیا انتخاب درست ارزهای قوی برای سرمایه‌گذاری است.

اگر سری به سایت تخصصی کوین مارکت کپ بزنید، می‌بینید که بیش از 17 هزار رمزارز معرفی شده‌اند. انتخاب درست بین این‌همه رمزارز بسیار دشوار است و شما باید زمان زیادی را برای بررسی این ارزها صرف کنید. بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری کدام‌اند؟ در این مقاله به معرفی چند تا از بهترین ارزها می‌پردازیم که بیشترین پتانسیل را در سال جاری دارند. در ادامه با ما همراه باشید و مسیر درست برای ادامه راه را پیدا کنید.

عملکرد ارزهای دیجیتال در سال 2021

سال 2021 میلادی با یک‌روند صعودی خیلی قوی شروع شد و با یک سقوط غیر قابل پیش‌بینی به پایان رسید. روندی که در ابتدای سال 2022 با آن مواجه شدیم تمام سودهای به‌دست‌آمده را از بین برد. اما بااین‌وجود در این سال‌ها فعالان بازار در این بازار فراز و نشیب زیادی را تجربه کرده‌اند و به‌اصطلاح آب‌دیده شده‌اند. آنها می‌دانند که آینده ارزهای دیجیتال روشن است و سرمایه‌گذاری در این بازار مانند سپری در مقابل تورم است.

ارزهایی که در اینجا معرفی می‌کنیم به هیچ عنوان سیگنال خرید و یا توصیه برای سرمایه‌گذاری نیستند. طبق قاعده سرمایه‌گذاری، قبل از به خطر انداختن پولتان وظیفه دارید که خوب تحقیق کنید و شرایط را بسنجید و طبق استراتژی معاملاتی خود عمل کنید.

 

ارزهای دیجیتال برتر بازار کریپتو

  1. بیت‌کوین (BTC)

2

سبد سرمایه‌گذاری که در آن بیت کوین وجود ندارد را نمی‌توان به آن اعتماد کرد. در سال 2021 به دلایلی سلطه بیت‌کوین به بازار ارزهای دیجیتال کمی کم شده بود. پیدایش دنیای متاورس و NFTها باعث شد تا بخش زیادی از سرمایه بازار به این جهت جذب شود. بااین‌حال بیت‌کوین هنوز اولین و برترین ارز است که تا کنون هیچ تراکنش برگشتی را نداشته است. برای داشتن سبد سرمایه‌گذاری مطمئن بهتر است روی ارزهای پر پتانسیل و قوی مانند بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنید.

  1. اتریوم (ETH)

اتریوم، ملکه ارزهای دیجیتال هرگز این‌قدر قدرتمند نبوده است. برخی از فعالان بازار بر این باورند که اتریوم می‌خواهد جای بیت‌کوین را بگیرد. بیت‌کوین همیشه اول بوده است و از نظر بار روانی نمی‌توان همچون چیزی را تصور کرد. اتریوم آمده است تا بیت‌کوین را تکمیل کند و هرکدام جایگاه خود را دارند. در زمان نگارش این مقاله، اتریوم سلطه 18 درصدی را از بازار کریپتوکارنسی دارد. پلتفرم بلاک‌چین محبوب اتریوم به کاربران ایجاد توکن جدید، قراردادهای هوشمند و نرم‌افزارهای غیرمتمرکز کارآمد را می‌دهد. حجم معاملات و نقدینگی اتریوم باعث می‌شود که به یکی از انتخاب‌های درست برای سرمایه‌گذاری در سال جاری تبدیل شود.

  1. دوج‌کوین (DOGE)

دوج‌کوین ارز دیجیتال ثروتمندترین مرد دنیا یعنی ایلان ماسک است. محبوبیت این ارز در سال گذشته به‌قدری بود که جست‌وجوی دوج‌کوین در گوگل از بیت‌کوین بیشتر بوده است. این رمزارز به‌واسطه حمایت‌های ایلان ماسک رشدهای عجیب و غریبی را تجربه کرده است. در سال گذشته دوج‌کوین رشد 3500 درصدی را تجربه کرده است. یکی از ویژگی‌های دوج ‌کوین افزایش و کاهش قیمت شدید این ارز در مقطع زمانی کوتاه است. به همین دلیل گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری در سال جدید است.

  1. یونی سواپ (UNI)

اگر بخواهیم یک توکن حاکمیتی قدرتمند با مکانیزم ساده را معرفی کنیم، توکن یونی گزینه اول است. پیشرفت‌هایی که اتریوم داشته است موجب تداوم توسعه روی یونی سواپ مانند پروتکل‌های لایه دوم که باعث کاهش کارمزدها می‌شود. همچنین یونی سواپ یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های حوزه دائو است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که این ارز را به‌عنوان ارز دیجیتال برتر برای سرمایه‌گذاری معرفی کنیم.

  1. دیسنترالند (MANA)

3

در سال 2021 شاهد رشد 1000 درصدی از این رمزارز بوده‌ایم. شاید در سال جاری شاهد همچین رشدی نباشیم اما تب متاورس هنوز داغ است و پیشرفت‌های زیادی را از این بازار می‌توانیم انتظار داشته باشیم. ضرر ندارد که تعدادی از توکن مانا را در کیف پول خود داشته باشید. نقشه راه و قراردادهایی که دیسنترالند امضا کرده است خبر از آن می‌دهد که سال 2022 خبرهای بسیار خوبی را از این پلتفرم خواهیم شنید.

  1. چیلیز (CHZ)

نمی‌توانیم به پیشرفت‌های چیلیز بی‌توجه باشیم. چیلیز بستری برای عرضه توکن‌های هواداری است. تمرکز این توکن بر روی ورزش و به‌خصوص فوتبال است. اعضای یک جامعه به‌عنوان مثال تیم فوتبال، با داشتن توکن می‌توانند با تیم خود ارتباط بگیرند و در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت داشته باشند. باشگاه‌هایی مانند بارسلونا و یوونتوس توکن‌های خود را روی این پلتفرم عرضه کرده است. شاید این ارز کمی برایتان سطحی به نظر برسد اما تحلیلگران، جام جهانی 2022 قطر را فرصت خوبی برای چیلیز می‌دانند.

  1. بیت‌کوین کش

بیت‌کوین کش پس از جدایی از پروتکل اصلی بیت‌کوین به‌عنوان یک ارز دیجیتال مستقل شناخته شده است. شرایط این ارز نسبت به بیت‌کوین خیلی بهتر است و به همین دلیل موردتوجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. بیت‌کوین کش شرایط آسان‌تر، سرعت بالاتر و قیمت مناسب‌تری نسبت به بیت‌کوین دارد. برخی از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال بر این باورند که بیت‌کوین کش مانند بیت‌کوین توانایی رشد بالایی را دارد و در حال حاضر در کمترین رنج قیمتی قرار دارد. اکنون فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این ارز است.

  1. ریپل (XRP)

ریپل باصرفه‌ترین ارزی است که قابلیت رشد بسیار بالای دارد. این ارز در دادگاه مقابل کمیسیون بورس آمریکا موفق بوده است و به جهت ارائه برنامه‌ای از سوی این شرکت جهت حضور در بورس، موجب محبوبیت بیش از حد این ارز شده است. این ارز یکی از ارزهای دیجیتال پرسود است که مصرف انرژی کمتر و سرعت بیشتری نسبت به بیت‌کوین دارد. هزینه تراکنش این ارز بسیار کم است و به همین جهت برای ترید روزانه مناسب است. اگر به دنبال بهترین ارز برای ترید روزانه می‌گردید، ریپل گزینه مناسبی است.

  1. شیبا اینو

میم کوین محبوب و پرنوسان شیبا اینو، همانند دوج‌کوین در سال گذشته نوسان بسیار شدیدی را داشته است. این ارز دیجیتال در مدت‌زمان کوتاهی توانست دوج‌کوین را کنار بزند و جزو 10 ارز برتر در لیست کوین مارکت کپ قرار بگیرد. هزینه تراکنش این ارز بسیار پایین است و این بازار پرتلاطم فرصت‌های زیادی را در اختیار تریدرها قرار می‌دهد.

  1. بایننس کوین (BNB)

4

بایننس بزرگ‌ترین و مشهورترین صرافی ارز دیجیتال در جهان است و بایننس کوین ارز بومی این صرافی به شمار می‌رود. BNB ارز دیجیتال محلی شبکه بلاک‌چین بایننس اسمارت چین است و قابلیت‌های جذاب فراوانی را نیز دارد. همین مورد موجب محبوبیت بیشتر بایننس کوین شده است. با استفاده از این ارز شما می‌توانید از امکانات و ویژگی‌هایی صرافی بایننس نیز استفاده کنید.

آیا ارزهای دیجیتال ارزش سرمایه‌گذاری را دارند؟

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یکی از روش‌هایی است که شما می‌توانید برای ذخیره ارزش پول خود از آن استفاده کنید. این بازار نوپا است اما در مدت‌زمان کمی که مشغول به فعالیت است توانسته عملکرد خوبی را از خود نشان دهد. این بازار مزیت‌های قابل‌توجهی دارد که موجب برتری آن نسبت به دیگر بازارها می‌شود.

  1. تراکنش بدون دردسر: در هنگام انجام تراکنش‌ها هیچ مشکلی برای شما به وجود نمی‌آید و نیازی نیست که هزینه‌های اضافی را پرداخت کنید. این معاملات به صور همتا به همتا هستند و در بعضی از مواقع شما هزینه کمی بابت کارمزد شبکه باید پرداخت کنید.
  2. شفاف بودن معاملات: تمامی ارزهای دیجیتال بر بستر بلاک‌چین قرار گرفته‌اند و تمامی تراکنش‌ها بر روی این سیستم قرار می‌گیرند. پس از تأیید چندین نفر اعتبار پیدا می‌کنند. تمامی اطلاعات در سیستم بلاک‌چین شفاف هستند و چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد.
  3. حذف شخص سوم در معاملات: در بازارهای مالی وقتی می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید و یا پول خود را به فرد دیگری انتقال دهید باید از یک شخص سوم مانند بانک و یا کارگزاری استفاده کنید. به همین جهت ریز اطلاعات و هویت شما فاش می‌شود. اما وقتی در صرافی‌ها ارز دیجیتال معامله می‌کنید نیاز به فاش کردن هویتتان نیست.
  4. دردسترس‌بودن دارایی: شما در هر زمان که بخواهید و در هرجایی که بخواهید می‌توانید معاملات ارزی خود را انجام دهید. سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال مانند قراردادن پول نقد در کیف پولتان است. برای فروش ارزهای دیجیتال لازم نیست به مغازه‌ای مراجعه کنید و یا در زمان خاصی اجازه فروش آن را داشته باشید. کافی است یک سیستم و دسترسی به اینترنت داشته باشید. به‌راحتی وارد حساب کاربری خود در صرافی می‌شوید و معاملات خود را انجام می‌دهید.

برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال از کجا شروع کنیم؟

5

محبوبیت ارزهای دیجیتال به‌قدری است که نظر تمامی سرمایه‌گذاران و افراد عادی را به خود جلب کرده است. اکثر افراد به دنبال یادگیری و رشد در این زمینه هستند. در قدم اول شما باید در یک مرکز تخصصی ثبت‌نام کنید و آموزش‌های کافی را ببینید. شما باید از تجربیات افراد متخصص در این بازار استفاده کنید. پس از تکمیل شدن آموزش بر اساس نحوه سرمایه‌گذاری خود در یک صرافی ثبت‌نام کنید. شاید با خودتان فکر می‌کنید که انتخاب صرافی چه ربطی به سرمایه‌گذاری دارد؟ اما شما با انتخاب صرافی ارز دیجیتال ایرانی مطمئن می‌توانید آینده سرمایه‌گذاری خود را تأمین کنید.

 

جمع‌بندی نهایی ارزهای دیجیتال برتر

در این مقاله 10 تا از معتبرترین ارزهای دیجیتال را به شما معرفی کرده‌ایم. اما به‌خاطر داشته باشید که اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین عامل موفقیت در ارزهای دیجیتال، به‌دست‌آوردن دانش و مهارت تخصصی است. قبل از هر چیزی برای ورود در این بازار باید خوب آموزش ببینید و اطلاعات خود را بالا ببرید. برای کسب سود در این بازار باید استراتژی معاملاتی خود را داشته باشید و همیشه به آن پایبند باشید. قبل از سرمایه‌گذاری در هر ارزی، خوب تحقیق کنید و ارز مور نظر را مورد بررسی قرار دهید.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری رصداقتصادی صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با رصداقتصادی ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه