رپرتاژ اگهی

چگونه صاحب یک بیزینس در کانادا شویم؟

چگونه صاحب یک بیزینس در کانادا شویم؟
کدخبر : 28807

آیا شما یک ایرانی صاحب کسب و کار در کشور خود هستید و می‌خواهید یک تجارت حرفه‌ای و موفق را در کانادا راه اندازی کنید؟ یا به عنوان یک متقاضی مهاجرت و شهروند غیرکانادایی تمایل دارید تا یک تجارت و شرکت جدید را در کشور کانادا افتتاح و راه اندازی نمایید؟

در هر دو صورت، اگر می‌خواهید به طور خلاصه بفهمید که چگونه صاحب یک بیزینس در کانادا شوید، همراه ما باشید.

فرض کنید که شما یک شهروند غیرکانادایی بوده و در حال حاضر از یک شرکت و کسب و کار فعال در داخل ایران برخوردار هستید و می‌خواهید یک بیزینس را در استان انتاریو کانادا راه اندازی کنید و به اصطلاح صاحب یک بیزینس در این استان کانادایی شوید؛ برای این کار شما باید تجارت خود را به عنوان شرکت فرا استانی یا extra-provincial corporation  در کانادا ثبت کنید.

برای این کار، شما نیاز به یک آژانس و نمایندگی قانونی برای انجام این خدمات دارید که می‌تواند یک فرد حداقل 18 ساله و یا بیشتر ساکن استان انتاریو و یا یک سازمان ثبت شده در این استان باشد. البته چنانچه دارای کسب و کار قبلی داخل ایران نباشید هم باز امکان راه اندازی و تصاحب یک بیزینس تحت شرایط زیر در کشور کانادا برای شما وجود دارد. در واقع، قبل از اینکه بخواهید به جزئیات و مراحل راه اندازی تجارت در کانادا توجه کنید، باید بفهمید که به عنوان یک ایرانی، چگونه می‌توانید به این کشور مهاجرت کرده و شروع به کار نمایید.

مهاجرت و راه اندازی کسب و کار در کانادا

اگر مایل هستید تا در کانادا حضور داشته و زندگی کنید و به طور همزمان صاحب یک بیزینس در این کشور شوید، باید برای مهاجرت تجاری به کانادا اقدام کنید.

در حال حاضر، دو گزینه موجود برای انجام قانونی این کار در کانادا، استفاده از دو روش مهاجرتی معروف ویزای استارتاپ کانادا و یا برنامه مهاجرتی خویش فرما است.

چنانچه مایل به اپلای برای ویزای مهاجرتی استارت آپ کشور کانادا باشید، نیاز به شرایط اولیه زیر خواهید داشت:

  • دارای یک کسب و کار واجد شرایط و مورد تائید دولت این کشور باشید
  • از یک سازمان مورد تائید دولت کانادا یک نامه پشتیبانی دریافت کنید
  • دارای مهارت متوسط زبان انگلیسی یا فرانسوی باشید
  • از پول و تمکن مالی کافی برای اقامت و زندگی در کشور کانادا، پیش از خرید و یا راه اندازی تجارت در این کشور و کسب درآمد بهره مند باشید

اگر بخواهید به عنوان فردی خویش فرما برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید، نیاز به داشتن شرط زیر هستید:

  • داشتن تجربه مرتبط در فعالیت‌های فرهنگی و یا ورزشی و داشتن توانایی و قصد مشارکت قابل توجه در حوزه‌های فرهنگی و زندگی ورزشی کشور کانادا

البته روش self-employed person نیاز به داشتن فاکتورهای دیگری از جمله میزان تحصیلات، سن، میزان تطبیق پذیری و مهارت زبان مناسب انگلیسی و یا فرانسوی دارد و برای اپلای این روش، ملزم به ارائه گواهی عدم سوءپیشینه و آزمایش مدیکال کامل به سفارت کانادا هستید.

شما باید از فاکتورهای اشاره شده در بالا که دارای مجموع 100 امتیاز هستند حداقل 35 امتیاز دریافت کنید که متقاضی واجد شرایط اپلای برنامه مهاجرتی خویش فرمای کانادا شوید.

از آنجایی که برای راه اندازی و یا تصاحب یک بیزینس در کانادا اغلب از روش محبوب ویزای استارت آپ استفاده می‌شود و روش استارتاپ مناسب متقاضیان بیشتری به نسبت خویش فرما است، پیشنهاد می‌کنیم که به صورت حرفه‌ای به تحقیق و ارزیابی شرایط روش اول پرداخته و در صورت تمایل از مشاوره، ارزیابی و خدمات تخصصی موسسه مهاجرتی نیلگام برای این منظور استفاده کنید.

به طور کلی، چه بخواهید یک کسب و کار و تجارت را به عنوان یک مهاجر و شهروند خارجی در کانادا راه اندازی کنید و یا یک تجارت آماده را خریداری کرده و برای پیشرفت آن تلاش کنید، نیاز به اپلای ویزای استارت آپ داشته و باید مراحل زیر را طی نمایید:

کانادا

یک ایده تجاری خوب داشته باشید

فرقی نمی‌کند که در کانادا و یا کشور دیگری باشید، همیشه یک کسب و کار موفق با یک ایده کاری خوب شروع می‌شود. به دنبال روشی برای ارتقاء یکی از حوزه‌های تجاری فعلی و یا آوردن چیزی جدید و جذاب به بازار کار باشید.

شما باید پیش از سرمایه گذاری و اپلای برای ویزای استارت آپ، به طور کامل ایده خود را مورد آزمون و خطا قرار دهید.

یک بیزینس پلن نوشته و آماده کنید

بهترین روش برای آزمایش کامل ایده تجاری تبدیل آن به یک بیزنس پلن و یا همان طرح مدون کسب و کار تجاری است. این کار به شما اجازه می‌دهد تا موارد مرتبط با حوزه تجاری و صنعت، محصولات و بازار کار خود را مورد آزمایش قرار دهید.

آماده سازی بیزینس پلن به شما این امکان را نیز می‌دهد تا موردی قابل ارزیابی را به سرمایه‌گذاران و وام دهندگان تجارت‌های نوپای خارجی ارائه داده و در مسیر درست قرار گیرید.

انتخاب نام تجاری جذاب و مناسب

یکی از موارد مهم تصاحب و یا راه اندازی بیزینس در کانادا نامگذاری و انتخاب برند برای تجارت است. در کشور کانادا این موضوع شامل محدودیت‌هایی شده و چنانچه تجارت شما یک شرکت و سازمان بزرگ باشد، محدودیت بیشتری بر سر انتخاب نام برند به نسبت یک شرکت و تجارت محدود و کوچک اعمال می‌شود.

شما باید علاوه بر خلق یک نام تجاری مناسب، جذاب و متفاوت، آنرا در سامانه دولتی کانادا ثبت کنید.

انتخاب شکل مالکیت تجاری

 زمانی که قصد راه اندازی یک بیزنیس در کانادا را دارید، می‌توانید از میان 3 نوع مالکیت تجاری یکی را برای ساختار بیزینس خود در این کشور انتخاب کنید که شامل موارد زیر می‌شود:

  • مالکیت انحصاری sole proprietorship
  • مشارکت partnership
  • شرکت corporation

انتخاب ساختار تجاری مناسب بیزینس شما به موارد بسیار زیادی از جمله منطقه امن و سطح آسایش و میزان تعهد به کسر مالیات و موارد این چنینی داشته و باید به خوبی ارزیابی شود. انجام این مراحل بدون تجربه قبلی و داشتن آگاهی در مورد قوانین دولتی کشور کانادا، امری محال بوده و نیاز به مشاوره و همراهی کارشناسان مجرب این امر دارد.

استفاده از سرمایه گذار و تامین کننده مسائل مالی

در حالی که برخی از مهاجران از توانایی مالی کافی برای تصاحب یک بیزینس و یا راه اندازی کسب و کار در کشور کانادا برخوردار هستند، برخی دیگر نیاز به سرمایه گذار خارجی و راهنمایی‌های انکوباتورهای تجاری داشته و نمی‌توانند بدون آنها کاری از پیش ببرند.

از تامین مالی بودجه مورد نیاز و یا بدهی شرکت گرفته تا تقسیم سهام شرکت و یا استفاده از کمک‌های سازمان‌های خصوصی و دولتی استارتاپی، همگی مواردی هستند که دارای اهمیت بسیار زیادی بوده و نقش مهمی در موفقیت شما ایفا می‌کنند.

به دلیل اینکه نمی‎‌توان به تمامی جزئیات تصاحب و یا راه اندازی بیزینس در کانادا از طریق ویزای استارتاپ و مراحل پیش روی مهاجر تازه وارد در یک مطلب پرداخت، در ادامه تنها به عناوین مراحل باقیمانده اشاره می‌کنیم:

  • دریافت مجوز و لایسنس تجاری
  • ثبت نام بیزینس برای انواع مالیات GST و HST
  • ثبت نامه بیزینس برای مالیات بر فروش استانی (در صورت نیاز)
  • جذب و استخدام نیروی کار مورد نیاز
  • خرید بیمه تجاری
  • افتتاح حساب بانکی تجاری مجزا و نگهداری و سازماندهی رسیدهای تجاری
  • بازاریابی بیزینس و انتخاب استراتژی مناسب برای ورود به بازار کار کانادا

منبع: خلاصه مقاله خرید بیزینس در کانادا به نگارش سایت مهاجرتی نیلگام

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد . 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه