رپرتاژ اگهی

مهم ترین مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری برای کسب و کارها

مهم ترین مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری برای کسب و کارها
کدخبر : 29364

حسابداری سیستمی است که داده های مربوط به فعالیت های واحد تجاری را دریافت و اندازه گیری می کند، سپس ان ها را در قالب نتایج فعالیت و عملکرد واحد تجاری را به تصمیم گیرندگان گزارش می کند.

تمامی فعالیت های یک واحد تجاری باید تحت کنترل های داخلی باشد. کنترل های داخلی روش ها و رویه هایی هستند، که برای تایید مبادلات و حفاظت دارایی ها مورد استفاده قرار می گیرند. نگهداری و کنترل صحیح سوابق حسابداری توسط نرم افزار های حسابداری شرکتی در سازمان ها می تواند قابلیت کنترل یک سازمان را افزایش دهد. نرم افزار های حسابداری باید هماهنگ با فعالیت های کارکنان و ساختار سازمان ها باشد. یک سیستم اطلاعاتی حسابداری سازگار باعث تطبیق اطلاعات با نیازهای مخصوص یک واحد تجاری می شود. یک سیستم حسابداری شرکتی از سه عنصر اصلی تشکیل شده است:

  • کنترل دقیق بر فرآیندهای حسابداری
  • سازگاری و همپوشانی با فعالیت های سازمان
  • انعطاف پذیری بالا

نرم افزار حسابداری چیست؟ 

نرم افزار حسابداری، نرم افزاری برای ثبت وقایع مالی است  که در برای مدیریت امور مالی از آن بهره می گیریم. با توجه به افزایش حجم مبادلات مالی و محاسبات مالیات، نرم افزار حسابداری شرکتی می تواند تا حدود زیادی پاسخگوی منابع مالی شرکت ها باشد. نرم افزار حسابداری می تواند نقش اساسی در کاهش خطای انسانی داشته باشد.  این در حالی است که  پردازش عملیات حسابداری سرعت می گیرد که به خودی خود نقش عمده ای در کاهش هزینه های سازمان ها دارد. نرم افزار حسابداری شرکتی  با ارائه گزارشات جامع و یکپارچگی در بازه های زمانی انتخابی، اطلاعات مالی دقیقی در اختیار مدیران قرار می دهد که در همین راستا فضای برنامه ریزی در آینده را فراهم می کند.

 

چرا باید از نرم افزار حسابداری استفاده کنید؟

ثبت سوابق مالی از ثبت های مهم شرکتی است، تا بتواند مدیریت سرمایه و جریان نقدینگی سازماندهی کند.  مدیریت سرمایه و  جریان نقدینگی امکان پیش بینی و برنامه ریزی برای آینده را برای شرکت ها به ارمغان می آورد. صورت های مالی و گزارشات توسط مدیران نقش حیاتی دارد. صحت و قابلیت اتکا گزارشات نرم افزاری بسیار بیشتر از فزآیندای دستی است.  نرم افزار حسابداری شرکتی مدیریت معاملات ، اعتبارات، و بدهی ها را در اختیار سازمان قرار می دهد. به دلیل حجم بالای معاملات در سازمان ها، ما نیازمند نرم افزار حسابداری شرکتی هستیم که بتوانیم بر حساب های دریافتنی، حساب های پرداختنی و خزانه داری شرکت تسلط پیدا کنیم. نرم افزار های حسابداری شرکتی با مرتب کردن داده های ورودی براساس چارچوب های معین ما را سریعا به گزارشات مورد نیاز می رساند. یکپارچگی اطلاعات در نرم افزار حسابداری شرکتی می تواند گزارش هایی از روند مالی شرکت در اختیار مدیران قرار دهد. نر افزار حسابداری جنبه های مختلف مدیریت مالی سازمان را از جمله منابع انسانی، مدیریت صورتحساب ها، موجودی و ... را پوشش می دهد. این امر سبب می شود با استفاده از نرم افزار حسابداری در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

ماهیت حسابها در حسابداری بر اساس معادله حسابداری به سه گروه اصلی تقسیم می شوند. دارایی ها منابع اقتصادی هستند که براین آینده برای سازمان انتفاع داشته باشند. وجوه نقد ، ملزومات اداری و موجودی کالا نمونه های از دارایی می باشند.

دارایی ها = بدهی ها + سرمایه

حساب ها دارای دو ماهیت بدهکار و بستانکار است. بدهی ادعای بیرونی بوده و به معنی تعهد اقتصادی قابل پرداخت به افراد بیرون از واحد تجاری می باشند. این گروه بیرونی را اصطلاحاًاعتبار دهندگان یا بستانکاران می نامند.

 

نوع یک حساب تعیین می کند که افزایش و کاهش در ان چگونه ثبت شود. برای یک حساب مشخص، تمام افزایش ها در یک سمت و تمام کاهش ها در سمت دیگر ثبت می شود. افزایش در دارایی در سمت راست، کاهش در دارایی در سمت چپ آن حساب ثبت می شود. قواعد بدهکار و بستانکار کردن حساب می باشد. بنابراین همیشه بدهکار سمت راست  و بستانکار سمت چپ است. افزایش و یا کاهش در هر حساب، با توجه به ماهیت حساب ها در حسابداری، از طریق بدهکار یا بستانکار کردن آن صورت می گیرد.

استفاده از نرم افزار انبارداری در کنار نرم افزار حسابداری در شرکت ها

نرم افزار انبارداری با هدفمند نمودن روش های پذیرش، بسته بندی و تحویل کالا  و همچنین حفظ مقدار موجودی کالا در حد مورد نیاز و برنامه ریزی و کنترل در نگهداری و جانمایی اقلام و تجهیزات انبار به نحو صحیح و قابل دسترس، اداره انبارها را تسهیل بخشیده اند. ایجاد هماهنگی بین انبارهای مختلف یک سازمان و برقرای ارتباط اصولی با نرم افزار حسابداری شرکتی،  اطلاعات یکپارچه مالی در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

 

با گسترش و توسعه فعالیت سازمان‌ها، مدیریت دقیق ورود و خروج و کنترل موجودی‌های انبار نقشی مهم‌تر از گذشته یافته است. ازاین‌رو بسیاری از سازمان‌ها از ویژگی‌ها و مشخصات کالا برای کنترل موجودی در سازمان استفاده می‌کنند. نرم افزار انبارداری در کنار نرم افزار حسابداری می تواند گزارشات کاملی از تمامی فرآیندهای یک شرکت در اختیار مدیران قرار دهد. شرکت داده کاوان پارس یا حسابداری میزان که نرم افزارهای مالی متنوعی را جهت حسابداری ارائه می‌کند یکی از شرکت‌های پیشرو در عرضه‌ی نرم افزارهای مالی است که با ارائه پشتیبانی برجسته‌ی خود سعی در جلب رضایت کاربران دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه