لبافی مطرح کرد:

تحقق شعار سال با حمایت از تعاونی‌های دانش بنیان

تحقق شعار سال با حمایت از تعاونی‌های دانش بنیان
کدخبر : 29986

معاون اسبق وزارت تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر تعاونی‌های دانش‌بنیان از حمایت‌های دولتی و حاکمیتی برخوردار شوند، ایده های جدید به کار و عمل در بخش های مختلف تولید تبدیل می شوند، آن زمان می‌توان گفت شعار سال که بر جهش تولید، اشتغال آفرینی و توسعه فعالیت های دانش بنیان تاکید دارد در بخش تعاونی‌ها مصداق عینی و عملی یافته است.

به گزارش رصد اقتصادی ، علی اکبر لبافی؛ کارشناس اقتصادی و معاون اسبق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  به نقش شرکت‌های دانش بنیان در توسعه تعاونی‌ها و افزایش اشتغال و تولید در بخش‌های مختلف اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت: هرچند اغلب شرکت‌های دانش بنیان شخصیت‌های حقوقی هستند که در فرآیندهای قانونی به شرکت‌های دانش بنیان تبدیل می‌شوند، منتهی این شرکت ها در دو حوزه تعاونی و دانش بنیان اهدافی را برای مسیر پیش روی فعالیت‌های خود هدف گذاری می‌کنند که می‌تواند کمک شایان توجهی به توسعه اقتصاد کشور باشد.

وی در این باره خاطرنشان کرد: اصولا افرادی که در حوزه‌های دانش بنیان گرد هم جمع می‌شوند به عنوان صاحبان ایده و فکر، عمدتا جوانان دانشجو یا فارغ التحصیلان جوانی هستند که تعاونی‌هایی در قالب شرکت های تعاونی دانش بنیان شکل می‌دهند تا در این مسیر، فرصت‌های اثرگذاری را در تامین دانش چرخه اقتصادی کشور با استفاده از ظرفیت تعاونی ها بردارند و راه نیمه تمام را با پیمودن گام های کامل تر به سمت توسعه تعاونی ها ادامه دهند.

لبافی در این باره توضیح داد: در حوزه دانش بنیان‌ها موارد بسیار زیادی گزارش شده که شرکت‌های تعاونی با تلاش جوانان خلاق و مبدع وارد خطوط تولید شده‌اند و ظرفیت‌های خالی را با دانش خود پر کرده اند. ظرفیت هایی که تاکنون متکی به واردات از خارج بوده با همت جوانان نخبه در قالب شرکت های تعاونی دانش بنیان پاسخ داده شده و نیاز به واردات از خارج را به شدت کاهش داده است.

وی در ادامه افزود: آنچه در شرکت‌های تعاونی دانش بنیان می‌گذرد توجه به ایده‌های جدیدی است که تکمیل کننده قدرت تولید شرکت های تعاونی است. ایده‌هایی که می تواند با تقویت تعاونی‌ها، زمینه های لازم را برای اشتغالزایی و افزایش رفاه کشور در بخش های مختلف فراهم کند.

معاون اسبق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: با کار کردن و تمرکز بیشتر مسئولین روی حمایت از تعاونی‌ها، می‌توان دانش جوانان و سرمایه ها را برای رشد و رونق اقتصادی به این بخش سوق داد. اگر تعاونی‌های دانش بنیان از حمایت‌های دولتی و حاکمیتی برخوردار شوند، ایده‌های جدید به کار و عمل در بخش های مختلف تولید تبدیل می‌شوند، آن زمان می توان گفت شعار سال بر جهش تولید، اشتغال آفرینی و توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان تاکید دارد در بخش تعاونی ها مصداق عینی و عملی یافته است.

پایگاه خبری توسعه تعاون

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه