رپرتاژ اگهی /

تفاوت قیمت پروفیل زینک فلیک (داکرومات) با پروفیل آهن

تفاوت قیمت پروفیل زینک فلیک (داکرومات) با پروفیل آهن
کدخبر : 30052

امروزه صنعت معماری و ساخت و ساز با پیشرفت زیادی همراه شده است، به طوریکه برای افزایش استحکام و مقاومت ساختمان در برابر بلایای طبیعی از مصالح فولادی به وفور استفاده می‌شود.

هم اکنون کارخانجات بسیاری در حوزه تولید و فروش انواع آهن آلات در حال فعالیت هستند. یکی از پرکاربردترین محصولات فولادی، پروفیل‌ها می‌باشند. با استفاده از پوشش‌های مختلف می‌توان پروفیل را در برابر خوردگی ایمن کرد و طول عمر آن را با استفاده از پوشش های با کیفیت مانند زینک فلیک یا داکرومات ده برابر بالاتر برد.

در این مطلب قصد داریم به عوامل تاثیرگذار بر قیمت پروفیل، معرفی یک پوشش مقرون به صرفه و با کیفیت بالا و مرجعی معتبر برای خرید آن بپردازیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

 

انواع قوطی پروفیل فولادی، کاربرد، محاسبه وزن، قیمت و خرید آن

پروفیل‌ها نوعی اجزای سازه‌ای هستند که دارای مشخصه‌هایی از جمله مقطع ثابت و طول زیاد می‌باشند. قوطی یا باکس نیز که به انگلیسی به آن BOX می‌گویند، یک پروفیل به شکل جعبه‌ای و چهارگوش است.

قوطی‌های پروفیلی در 2 سایز به طول 6 متری و 12 متری بسته به جایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، به تولید می‌رسند.

پروفیل‌ها انواع مختلفی دارند. از نظر کاربرد می‌توان پروفیل‌ها را به 5 دسته پروفیل‌های صنعتی، ساختمانی، کامپوزیتی، آلومینیومی و گالوانیزه تقسیم‌بندی کرد.

علاوه بر این، می‌توان پروفیل‌ها را به دو دسته باز و بسته دسته‌بندی کرد.

پروفیل باز در ابعاد و ضخامت‌های متنوع به تولید می‌رسد و در صنایع ساختمان سازی به عنوان مصالح مصرفی برای ساخت تسمه، تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی، هاش و چهارپهلو استفاده می‌شود.

نوع دیگری از پروفیل‌های باز که به پروفیل‌های باز با سطح مقطع Z معروف هستند، در ساخت و سازهای بزرگ‌‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. از کاربردهای پروفیل‌های باز با سطح مقطع Z می‌توان به ساخت سقف سالن‌هایی بزرگی مانند سوله‌ها، سالن‌های ورزشی، انبارها و پارکینگ‌های عمومی اشاره کرد.

پروفیل‌های بسته نیز در تولید لوله، قوطی، پروفیل درب و پنجره، پروفیل پی وی سی و پروفیل‌های کرکره برقی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بر اساس وزن نیز می‌توان پروفیل‌ها را به دو دسته پروفیل سبک و سنگین تقسیم‌بندی کرد.

در واقع این تقسیم بندی بر اساس تولید پروفیل انجام می‌شود. به پروفیل‌هایی که از ورق نازک تولید می‌شوند، پروفیل سبک می‌گویند. ورق‌های مورد استفاده در این پروفیل‌ها معمولا از نورد سرد یا ورق روغنی هستند که از ضخامتی بین 0.4 تا 1.5 میلی‌متر برخوردارند.

پروفیل سنگین نیز از ورق سیاه یا روش نورد گرم تولید می‌شود. این نوع پروفیل به دو صورت ساختمانی و صنعتی در بازار موجود است. دارای مقاطعی مربعی یا مستطیل شکل می‌باشند و از ورق سیاه با ضخامت 1.5 میلی‌متر به بالاتر به تولید می‌رسند. این نوع پروفیل‌ها دارای تنوع ابعادی زیادی می‌باشند.

به طور کلی با داشتن سه فاکتور وزن مخصوص پروفیل، تعداد و طول پروفیل می‌توان وزن کلی این مقطع فولادی را بدست آورد. به دلیل اینکه وزن پروفیل و سایر محصولات فولادی از مهمترین شاخصه‌های تاثیرگذار بر قیمت پروفیل می‌باشد، لازم است که حتما پس از خرید با کارشناس متخصص مربوطه مشاوره نمایید.

علاوه بر این، پس از تحویل گرفتن کالا با استفاده از فرمول محاسبه وزن پروفیل، مقدار وزن این مقطع فولادی را محاسبه نمایید تا از اصل بودن جنس خریداری شده این محصول اطمینان حاصل کنید.

وزن پروفیل (کیلوگرم) = تعداد * طول به کار رفته بر اساس متر * وزن مخصوص پروفیل بر اساس کیلوگرم

عوامل متعددی در قیمت نهایی پروفیل موثر می‌باشند. نوع، جنس، اندازه، ظاهر و قطر از جمله موارد تاثیرگذار در قیمت پروفیل هستند.

علاوه بر عواملی که ذکر شد، شرایط و تحولات اقتصادی هر کشور، برند کارخانه تولیدکننده، کیفیت، قابلیت جوش خوردگی و حالت پذیری بر قیمت تمام شده پروفیل و سایر محصولات فولادی موثر است.

همانطور که اشاره کردیم، قیمت پروفیل به عوامل مختلفی بستگی دارد. با توجه نوسانات قیمت متعدد محصولات فولادی در بازار آهن، شما برای خرید پروفیل و انواع مصولات فولادی نیاز به رصد قیمت روزانه این محصولات دارید تا به این ترتیب بتوانید در یک فرصت مناسب برای خرید تصمیم گیری کنید.

بر همین اساس، آشنایی و دسترسی به یک مرجع معتبر قیمت‌گذاری و خرید از اهمیت زیادی برخوردار است. پس لازم است که از مراجع معتبر و مجاز خرید کنید تا از هر گونه خسارات احتمالی پس از خرید جلوگیری شود.

پروفیل

کارخانه‌های تولید کننده قوطی پروفیل

امروزه کارخانه‌های فولادی بسیاری در سراسر کشور در حال فعالیت می‌باشند. یکی از کارخانجات معتبر در زمینه تولید و توزیع انواع قوطی پروفیل، کارخانه شاهین فلز سپاهان می‌باشد.

این شرکت هم اکنون با برخورداری از 3 انبار اختصاصی، آماده عرضه کلیه محصولات فولادی به متقاضیان عزیز می‌باشد.

انواع پروفیل در این مجموعه با کیفیت بالا به تولید می‌رسد و با قیمت مناسب و به طور مستقیم از درب کارخانه برای خریداران محترم ارسال می‌گردد.

علاوه بر تولید پروفیل، کارخانه شاهین فلز سپاهان مجهز به اولین خط لارج پارت پوشش ضدخوردگی زینک فلیک در خاورمیانه می باشد و این پوشش قابل استفاده بر روی بسیاری از محصولات فولادی به ویژه پروفیل می‌باشد.

انواع پوشش‌های مورد استفاده برای افزایش مقاومت پروفیل

با استفاده از پوشش‌های مختلفی می‌توان محصولات فولادی را در برابر خوردگی مقاوم کرد. در این بخش به دو مورد از این نوع پوشش‌ها اشاره خواهیم کرد:

پوشش گالوانیزه و مزایای آن

برای جلوگیری از خوردگی یا زنگ زدگی فلزات از پوشش گالوانیزه استفاده می‌شود. فرآیند گالوانیزاسیون می‌تواند از آهن یا فولاد در برابر خوردگی محافظت کند. این پوشش از مزایای زیادی مانند افزایش طول عمر محصول، هزینه مناسب، دوام بالا، مقاوم در برابر ضربات وغیره برخوردار است. با این وجود این پوشش دارای معایبی نیز می‌باشد که از جمله معایب آن می‌توان به جوشکاری پیچیده و امکان نفوذ آب در آن اشاره کرد.

امروزه با پیشرفت و توسعه تکنولوژی و با استفاده از فرمولاسیون‌های تازه برای جلوگیری از خوردگی فلزات و بالا بردن عمر آن‌ها، از پوشش‌های مقاومتر و باکیفیتری نسبت به پوشش گالوانیزه استفاده می‌شود.

پوشش زینک فلیک؛ مقرون به صرفه و با کیفیت بالا

پوشش زینک فلیک یا داکرومات یکی از پوشش‌های جدید مطابق با تکنولوژی روز دنیاست. امروزه این پوشش به صورت خط لارج پارت برای اولین بار در ایران و خاورمیانه در کارخانه شاهین فلز سپاهان به تولید می‌رسد.

این پوشش برای محصولات فولادی مانند پیچ و مهره، برخی از قطعات خودرو، پایه پنل‌های خورشیدی، دکل‌های مخابراتی، پروفیل و برخی از مقاطع طویل فولادی قابل استفاده است.

از جمله مزیت‌های این پوشش می‌توان به مزایای زیادی از جمله خاصیت خودترمیمی، مقاومت در برابر حرارت، افزایش طول عمر محصول و مزایای دیگری نسبت به پوشش گالوانیزه اشاره کرد.

 

تفاوت قیمت پروفیل زینک فلیک (داکرومات) با پروفیل آهن

با اینکه زینک فلیک از برترین و مقاوم‌ترین پوشش‌ها می‌باشد، اما هزینه این پوشش به مراتب پایین‌تر و مقرون به صرفه‌تر از سایر روش‌های پوشش دهی مانند گالوانیزه گرم می‌باشد.

 

پروفیل

کلیه تولیدکنندگان پروفیل، مقاطع طویل فولادی، قطعات خودرو، پیچ و مهره، پایه پنل‌های خورشیدی و دکل‌های مخابراتی می‌توانند با هزینه مناسب و با استفاده از پوشش زینک فلیک، کلیه محصولات تولیدی خود را در برابر عوامل خوردگی بیمه کنند.

شاهین فلز همواره آماده ارائه محصولات و خدمات با کیفیت به مشتریان عزیز می‌باشد.

تلفن: 03145273010

وبسایت: https://shahinfelezsepahan.com/

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد . 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه