رپرتاژ اگهی

قیمت میلگرد زاگرس | آنالیز نمودار قیمت میلگرد 14 ، 16 و 18 زاگرس و پیش بینی آن

قیمت میلگرد زاگرس | آنالیز نمودار قیمت میلگرد 14 ، 16 و 18 زاگرس و پیش بینی آن
کدخبر : 30236

آهن پویا یکی از معتبرترین سایت های خرید و فروش مقاطع فولادی و میلگرد است که طی سال های اخیر فعالیت خود توانسته نظر خریداران و فعالان صنعت ساخت و ساز را به خوبی به خود جلب کند. شما این امکان را دارید تا با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان خبره آهن پویا قیمت به روز مقاطع فولادی را به دست آورید و بهترین خرید را در بهترین زمان ممکن داشته باشید.

 آهن پویا یکی از معتبرترین سایت های خرید و فروش مقاطع فولادی و میلگرد است که طی سال های اخیر فعالیت خود توانسته نظر خریداران و فعالان صنعت ساخت و ساز را به خوبی به خود جلب کند. شما این امکان را دارید تا با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان خبره آهن پویا قیمت به روز مقاطع فولادی را به دست آورید و بهترین خرید را در بهترین زمان ممکن داشته باشید.

222

میلگرد زاگرس که در کارخانه صبا زاگرس شهرکرد تولید می‌ شود جزو میلگردهای آجدار است. این میلگرد ساختاری تردد مانند دارد و برای پروژه‌ های عمران و ساخت و سازه مناسب و ایده آل است. شکل ظاهری آج در این میلگرد به صورت هفت و هشت بوده و به میلگرد آج جناقی نیز معروف است. این کارخانه سهم بزرگی از نیاز غرب و جنوب غربی کشور به میلگرد را تامین می‌ کند؛ بنابراین اطلاع از قیمت آن برای مهندسین پروژه های عمرانی و کسانی که قصد خرید عمده آن را دارند بسیار حائز اهمیت است. قیمت میلگرد زاگرس در ماه‌های اخیر نوسانات بسیار زیادی داشته است. در اواخر سال ۱۴۰۰ قیمت میلگرد زاگرس دچار رکود و کاهش نسبی شده بود. ولی در اوایل سال جاری قیمت آن روند افزایشی پیدا کرد و مجدد پس از چند هفته روند کاهشی به خود گرفت. اگرچه این نوسانات قیمت در برخی از روزها بسیار جزئی بود، اما برای کسانی که قصد خرید عمده میلگرد زاگرس را دارند حتی نوسانات جزئی قیمت نیز حائز اهمیت است. زیرا این نوسانات جزئی در تیراژهای بالا باعث تفاوت قیمت بسیار زیاد و بارز نهایی محموله می‌ شوند. اگر شما نیز تمایل دارید که در مورد نمودار قیمت میلگرد زاگرس و پیش بینی قیمت آن اطلاعات دقیق‌ تری داشته باشید ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

3333

آنالیز نمودار قیمت میلگرد زاگرس

همانطور که گفته ایم قیمت میلگرد زاگرس در ماه ‌های اخیر نوسانات بسیار زیادی داشته است. به عنوان مثال در ماه اسفند سال گذشته، یعنی سال ۱۴۰۰ قیمت هر کیلو گرم میلگرد زاگرس برابر با ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان بود. اما همین میلگرد در فروردین ماه ۱۴۰۱ با افزایش قیمت بسیار چشمگیری روبه ‌رو شد و قیمت آن به ۱۸ هزار و ۲۵۰ تومان رسید. در اواسط فروردین ۱۴۰۱ میلگرد زاگرس در اوج قیمت خود قرار داشت، اما این قیمت در هفدهم فروردین مجدد افت کرده و به هر کیلوگرم ۱۸ هزار تومان رسید. میلگرد زاگرس در روزهای انتهایی فروردین نوسانات جزئی داشته و از ۱۸ هزار تومان به ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان هم رسید. این نمودار قیمت درنهایت در روزهای اول اردیبهشت به صورت ثابت و با نرخ ۱۷۵۰۰ تومان باقی ماند. نوسانات قیمت میلگرد زاگرس در این بازه زمانی بستگی به عوامل مختلفی داشت، که یکی از مهمترین این عوامل نوسانات نرخ ارز بوده است. پس از اینکه نرخ ارز به صورت دستوری کنترل شد نرخ میلگرد و دیگر مقاطع طویل فولادی نیز به صورت ثابت درآمد. همان طور که متوجه شدید تفاوت قیمت‌ ها و نوسانات آن ها نیز در طول دو ماه اخیر در بسیاری از موارد در حد جزئی بود. اما همین نوسانات جزئی نیز برای پروژه ‌های عمرانی بزرگ بسیار حائز اهمیت است. البته آنالیزی که در این مطلب در اختیار شما قرار دادیم مربوط به نوسانات قیمتی از اسفند ماه سال 1400 تا اردیبهشت 1401 بود و بدون شک این قیمت ها به دلایل مشخص، اعم از نوسانات ارز،  قیمت دلار و تورم و ... بدون شک ثابت نخواهند ماند و دست خوش تغییر خواهد بود که برای اطلاع از این نوسانات و اطلاع از قیمت روز میلگرد زاگرس می توانید با کارشناسان آهن پویا در ارتباط باشید.

jjjkiiu

در ادامه این مطلب در مورد پیش بینی های ارائه شده برای قیمت میلگرد و مقاطع فولادی نیز توضیحات مختصری را برای شما ارائه کرده ایم.

444

پیش بینی قیمت میلگرد زاگرس

همانطور که دیدید نوسانات نمودار قیمت میلگرد زاگرس بیشتر بستگی به نوسانات نرخ ارز دارد. علاوه بر آن میزان عرضه و تقاضای میلگرد در بازار نیز می ‌تواند در قیمت ‌گذاری آن بسیار موثر باشد. نکته دیگری که در قیمت گذاری نرخ میلگرد بسیار تاثیرگذار است؛ قیمت مواد خام اولیه آن و قیمت آهن خام است. در صورتی که نرخ آهن خام و یا نرخ تولید آهن خالص افزایش پیدا کند، قطعا کارخانجات تولید فولاد از جمله کارخانه صبا زاگرس شهرکرد نیز در قیمت ‌های خود تغییراتی ایجاد خواهند کرد. بنابراین اگر بخواهیم به پیش بینی قیمت میلگرد زاگرس در ماه‌ های آینده بپردازیم باید فاکتورهای متعددی را مد نظر قرار بدهیم. اولین فاکتور جنجال ‌برانگیز در تعیین قیمت انواع مقاطع فولادی و میلگردها توافق برجام است. البته نه تنها قیمت‌ میلگرد، بلکه قیمت بسیاری از کالاهای اساسی در کشورمان به این توافق بستگی دارد. در صورتی که توافق برجام صورت بگیرد امکان پایین ماندن نرخ ارز و همچنین ثابت ماندن نرخ بسیاری از مقاطع فولادی و همچنین میلگرد زاگرس نیز وجود خواهد داشت. اما در صورتی که این توافق انجام نپذیرد، بسیاری از کارشناسان اقتصادی پیش ‌بینی کرده‌اند که نرخ دلار و همچنین نرخ میلگرد و دیگر مصالح با افزایش چشمگیری روبرو شود. بنابراین شما باید به هنگام خرید میلگرد به صورت آنلاین و روزانه قیمت آن را رصد کنید. زیرا قیمت ها دچار نوسان های زیادی هستند و حتی به صورت روزانه نیز با تغییر روبرو می شوند. لذا شما می توانید از طریق وب سایت فروشگاهی آهن پویا قیمت میلگرد را بررسی نموده و سپس نسبت به خرید آن اقدام نمایید.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه