رپرتاژ اگهی /

روش‌های تشخیص تیرآهن کارخانه‌های مختلف

روش‌های تشخیص تیرآهن کارخانه‌های مختلف
کدخبر : 32481

دنیای فولاد و آهن‌آلات، دنیای گسترده‌ای است!

 مقاطع فولادی انواع مختلفی دارند و در کارخانه‌های متعددی تولید می‌شوند؛ ازاین‌رو ممکن است در برخی از موارد تشخیص یک محصول متعلق به یک کارخانه کار ساده و راحتی نباشد! تیرآهن هم از این قضیه مستثنی نیست. شما در هنگام خرید تیرآهن، باید بتوانید به‌راحتی تیرآهن کارخانه‌های مختلف را بررسی کنید؛ اما چگونه؟ در این مقاله به‌طور کامل راجع به این موضوع صحبت خواهیم کرد.

در زمان خرید تیرآهن اصل باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

اگر می‌خواهید تیرآهن اصل و باکیفیت خریداری کنید، لازم است به پارامترهایی در این زمینه توجه داشته باشید؛ این پارامترها عبارت‌اند از:

  1. استانداردهای تیرآهن
  2. علامت اختصاری
  3. وزن تیرآهن
  4. پلاک نصب‌شده روی تیرآهن
  5. رنگ تیرآهن
  6. برگ آنالیز روی تیرآهن

چگونگی تشخیص کارخانه‌های مختلف تیرآهن

fg

با در نظر گرفتن برخی از پارامترهای به‌راحتی می‌توانید انواع تیرآهن‌ها را از هم تشخیص دهید.

  1. علامت اختصاری درج‌شده: هر کارخانه یک علامت اختصاری منحصربه‌فرد دارد. مثلاً شما به‌راحتی می‌توانید با توجه به علامت درج‌شده ESCO متوجه شوید که این تیرآهن مربوط به کارخانه ذوب آهن است. این در حالی است که کارخانه فایکو، تیرآهن‌های تولیدشده خود را با علامت اختصاری FAICO تولید و روانه‌ی بازار فولاد می‌کند.
  2. استاندارد تولیدشده: نکته مهم دیگری که باید در زمان خرید تیرآهن به آن توجه داشته باشید، توجه به استاندارد تیرآهن است. کارخانه ذوب آهن، معمولاً محصولات خود را مطابق با استانداردهای روسی روانه‌ی بازار فولاد می‌کند.
  3. وزن تیرآهن: وزن تیرآهن، یکی دیگر از نکاتی که حتماً باید به آن توجه ویژه داشته باشید. هرکدام از وزن تیرآهن مختلف از کارخانه‌ها را می‌توانید در جدول اشتال مشاهده کنید.
  4. رنگ سطح تیرآهن: رنگ تیرآهن می‌تواند گویا خوب یا بد بودن این محصول باشد. اگر زنگ‌زدگی و یا کدر بودن روی سطح تیرآهن وجود داشته باشد، نشان از نامرغوب بودن کالا است. بنابراین یادتان باشد که حتماً به این موضوع دقت کنید.
  5. اطلاع از قیمت روز تیرآهن: یک نکته مهم در مورد خرید تیرآهن، توجه به قیمت روز این مقطع فولادی است تا بتوانید هزینه‌های پیش‌بینی‌نشده را به حداقل برسانید. بنابراین بهتر است که به‌صورت روزانه، روند قیمت تیرآهن را دنبال کنید و در بهترین زمان ممکن نسبت به خرید این محصول اقدام نمائید.
  6. علامت اختصاری: معمولا هر کارخانه برای تولید تیرآهن‌های خود، یک علامت اختصاری در نظر می‌گیرد. این علامت در اصل نشان‌دهنده اصالت آن کارخانه مدنظر است. به عنوان مثال؛ کارخانه ذوب آهن تیرآهن‌های تولیدی خود را با علامت اختصاری ESCO تولید و روانه‌ی بازار فولاد می‌کند.
  7. bmn

دقت داشته باشید که با خرید تیرآهن اصلی، به‌نوعی می‌توانید استحکام و دوام سازه مدنظر را تضمین کنید. اینکه شما کدام نوع تیرآهن را خریداری کنید؛ با توجه به بودجه و وضعیت سازه شما، به موارد مختلفی بستگی دارد. به‌عنوان مثال؛ کارخانه‌ ذوب آهن، تیرآهن‌های باکیفیتی تولید می‌کند ولی ممکن است محصولات این کارخانه نسبت به سایر برندها، از قیمت بالاتری برخوردار باشد؛ در هر جهت، شما با توجه به درنظرگرفتن موارد خاص، می‌توانید در مورد انتخاب تیرآهن تصمیم بگیرد. پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه بیشتر در مورد تشخیص تیرآهن تقلبی از اصل بدانید، اینجا کلیک کنید.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد .

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه