رپرتاژ اگهی /

تفاوت ویلای ساحلی با ویلای جنگلی

تفاوت ویلای ساحلی با ویلای جنگلی
کدخبر : 33064

امروزه بسیاری از افراد برای دوری از مشغله های روزانه به تفریح می روند. یکی از مکان های پرطرفدار در ایران که بسیار از افراد برای تفریح انتخاب می کنند شمال است. در شمال افراد برای جا و مکان تفریح معمولا به ویلاهای ساحلی یا ویلاهای جنگلی می روند.

 خانواده ها برای استراحت و خوشگذرانی به شمال می روند و معمولا افراد مجبور می شوند در روز های تعطیل به تفریح بروند و این مورد باعث می شود که در زمان های تعطیل شمال یکی از شلوغ ترین مکان ها باشد.

 زمانی که شما در این روز های تعطیل به شمال می روید با مشکل جا و محلی برای گذراندن مواجه می شوید که به دلیل شلوغی، قیمت ها بسیار بالا است و هم اینکه ممکن است تمام ویلا ها و هتل ها اجاره داده شود و جای خالی برای گذراندن پیدا نکنید.

در نتیجه بهترین کار این است که شما یک ویلا خریداری کنید. البته ناگفته نماند که شما با خرید یک ویلا یک سرمایه گذاری بلند مدت نیز انجام داده اید که به نفع شما است.

شما زمانی که برای خرید ویلا در شمال اقدام می کنید با دو گزینه ویلاهای ساحلی و جنگلی مواجه می شوید و انتخاب بین این دو نوع ویلا سخت است. در این مطلب می خواهیم به بررسی تفاوت های ویلاهای ساحلی با جنگلی بپردازیم تا شما بتوانید انتخاب بهتری داشته باشد. با ما همراه باشید.

 

معرفی ویلاهای ساحلی

ویلاهای ساحلی همانطور که از اسم آن معلوم است در ساحل یک دریا ساخته می شود در نتیجه می توان گفت که این نوع ویلا ها فقط در شهرهایی که دارای دریا هستند؛ ساخته می شود. ویلاهای ساحلی از یک طرف به دریا راه دارند یا حیاط هایی دارند که رو به دریا است و در نتیجه صاحبان این نوع ویلا ها در هر زمان از شب یا روز می توانند در کنار ساحل قدم بزنند. در ادامه به مزایا و معایب این نوع ویلا ها می پردازیم.

 

مزایای ویلا های ساحلی

این نوع ویلا ها معمولا مورد توجه مسافران و خریداران قرار می گیرد زیرا بسیاری از افراد هستند که دوست دارند شب در آرامش بخوابند و صبح با صدای دریا بیدار شوند. به همین دلیل اجاره کردن و پیدا کردن ویلاهای ساحلی بسیار سخت است.

یکی از اصلی ترین مزیت های ویلاهای ساحلی این است که در نقاط شهری واقع شده اند و شما دسترسی مناسب تری به امکانات شهری دارید و دیگر نیاز نیست که شما از جاده های کوهستانی و جنگلی بگذرید تا به شهر برسید. این مزیت در فصل های سرد سال بسیار مورد توجه قرار می گیرد و جاده های ویلاهای ساحلی خیلی کم به خاطر بارش سنگین برف و باران مسدود می شود و شما می توانید در فصول سرد نیز به ویلای خود بروید.

ساحل ها معمولا دارای امکانات تفریحی مثل جت اسکی، قایق و... هستند و شما اگر ویلای ساحلی داشته باشید می توانید به راحتی هر زمان که خواستید از این امکانات تفریحی استفاده کنید.

https://gillim.ir/property-type/beach-villa/

 

معایب ویلاهای ساحلی

همانطور که خواندید ویلاهای ساحلی دارای مزایای بسیار زیادی هستند ولی در کنار این مزایا در چند عیب هستند که بسیاری از افراد به خاطر این مشکلات از خرید ویلای ساحلی منصرف می شوند.

یکی از اصلی ترین عیب های ویلاهای ساحلی آب و هوای آن در فصل های گرم سال است. در فصل های گرم سال بسیاری از افراد به دنبال فرار از گرما هستند به همین خاطر به شمال می روند. ولی در ویلاهای ساحلی به خاطر نزدیک بودن به دریا در فصل های گرم دارای هوای شرجی و اذیت کننده می باشد و بسیاری از افراد تحمل این هوای شرجی و گرم را ندارند و دوست ندارند در فصل های گرم سال به ویلاهای ساحلی بروند.

یکی دیگر از معایب ویلاهای ساحلی این است که در این ویلا ها رطوبت بسیار زیاد است و به دلیل این رطوبت بسیار زیاد، ممکن است اسباب و اثاثیه شما در ویلا آسیب ببینند و احتیاج به تعمیر داشته باشند.

ویلا

معرفی ویلای جنگلی

یکی دیگر از انواع ویلا ها که در شمال کشور وجود دارد ویلاهای جنگلی است. این نوع ویلاها هم همانطور که از اسمش معلوم است در محیط های جنگلی ساخته می شوند و دارای شادابی و نشاط بسیار زیادی هستند. اگر شما فردی هستید که علاقه بسیار زیادی به محیط های با اکسیژن و هوای تازه و تمیز دارید، این نوع ویلاها بسیار مناسب می باشد.

 

مزایای ویلاهای جنگلی

برخلاف ویلاهای ساحلی که گفته شد نزدیک به شهر است، ویلاهای جنگلی در فاصله بیشتری از شهر ساخته می شوند. به همین دلیل دارای سکوت و آرامش بیشتری است.

جنگل های موجود در شمال کشور بسیار وسیع و پهناور هستند به همین دلیل تعداد ویلاهای این مناطق بیشتر است و همچنین تنوع آنها بسیار زیاد است و شما عزیزان می توانید با هر نوع بودجه و سلیقه اقدام به خرید ویلای جنگلی نمایید. آب و هوا در فصول گرم سال در جنگل های نسبت به مناطق ساحلی کمتر شرجی می باشد و همچنین رطوبت آنها کمتر است.

یکی از اصلی ترین مزایای این ویلا ها این است که شما می توانید از منظره و ویوی بسیار زیبای جنگل لذت ببرید. البته یکی از بزرگترین تفاوت ویلای ساحلی با ویلای جنگلی قیمت آن است که ویلای جنگلی دارای قیمت کمتری نسبت به ویلای ساحلی است و به همین دلیل بسیاری از افراد علاقمند به خرید ویلای جنگلی هستند.

https://gillim.ir/property-type/forest-villa/

 

معایب ویلای جنگلی

ویلاهای جنگلی همانطور که گفته شد دارای فاصله بسیار زیادی تا شهر است و شما از مراکز خرید و همچنین امکانات رفاهی فاصله زیادی دارید، در نتیجه اگر شما فردی هستید که بسیار زیاد از این امکانات استفاده می کنید؛ ویلاهای جنگلی برای شما مناسب نیست.

بر خلاف ویلاهای ساحلی، ویلاهای جنگلی در فصل های سرد سال با بارش سنگین برف و باران، جاده های آن مسدود می شود و رفت و آمد به ویلاهای جنگلی سخت است. در نتیجه در زمان خرید ویلای جنگلی باید این نکته را در نظر داشته باشید و همچنین در فصل های سرد سال باید اطمینان بسیار کامل از وسایل گرمایشی در ویلا داشته باشید.

ویلا

نتیجه گیری

در این مطلب شما با تفاوت و ویژگی های ویلاهای جنگلی و ساحلی آشنا شدید و عمده تفاوت ویلای ساحلی با ویلای جنگلی در مزیت های آنها است. همانطور که گفته شد ویلاهای جنگلی نسبت به ویلاهای ساحلی دارای قیمت ارزانتری است در نتیجه شما باید اولین نکته ای که در زمان خرید به آن توجه داشته باشید بودجه ای است که در زمان خرید ویلا در نظر گرفته اید. اگر بودجه شما به اندازه کافی می باشد و می خواهید ویلا بخرید می توانید نسبت به علایق خود اقدام به خرید ویلا در شمال کشور کنید ولی اگر بودجه شما محدود است بهتر است که اقدام به خرید ویلاهای جنگلی نمایید.

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه