رپرتاژ اگهی /

پرکاربردترین متریال سازنده بدنه پایه چراغ پارکی چیست؟

پرکاربردترین متریال سازنده بدنه پایه چراغ پارکی چیست؟
کدخبر : 33480

چراغ‌های پارکی یکی از پرکاربردترین چراغ‌های تأمین روشنایی محوطه و فضای سبز پارک‌ها، باغ‌ها و ویلاهای شخصی هستند.

 این چراغ‌ها تا حد زیادی در معرض عوامل محیطی مختلف مانند تابش نور خورشید، گرد و خاک، باران، برف و رطوبت هوا قرار دارند. به همین دلیل ضروری است جنس بدنه پایه و پوشش آن‌ها از متریالی ساخته شده باشد که علاوه بر مقاومت، سبک و ماندگار بودن، ظاهری زیبا و جذاب هم داشته باشد. در این مطلب می‌خواهیم با پرکاربردترین فلزاتی که در ساخت بدنه پایه چراغ‌های پارکی استفاده می‌شود، آشنا شویم.

 

چراغ پارکی (باغی) چیست؟

چراغ‌های پارکی یا چراغ‌های باغی به چراغ هایی گفته می‌شود که برای تأمین روشنایی فضاهای سبز شهری یا باغ و ویلاهای شخصی در شب استفاده می‌شوند. این چراغ‌ها در انواع چراغ باغی و پارکی، چراغ ایستاده، چراغ آویز، سرلوله و نورافکن تولید شده‌اند و برای نورپردازی محوطه باغ و ویلا، روشن کردن چمن‌ها و بالای درختان، تأمین روشنایی بلوارهای شهری، بوستان‌های شهری، فضای پارک‌ها و فضاهای سبز شهری، پارک‌های جنگلی و غیره استفاده می‌شوند.

چراغ‌های پارکی روی یک پایه بلند یا کوتاه نصب می‌شوند تا در برابر ضربه یا شرایط سخت آب و هوایی مقاومت داشته باشند. جنس بدنه پایه باید به نحوی انتخاب شود که علاوه بر حفظ زیبایی ظاهری چراغ، در گذر زمان دچار شکنندگی، زنگ‌زدگی، پوسیدگی یا هر نوع خرابی نشود. به‌طور کلی برای ساخت بدنه و پایه این چراغ‌ها از چهار نوع فلز آلومینیوم، فولاد، برنج و مس استفاده می‌شود که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم.

چراغ

 

انواع فلزات سازنده پایه چراغ‌های پارکی

پایه چراغ پارکی از نظر طراحی ظاهری مدل‌های متنوع و زیبایی دارد؛ مدل‌های که با انواع سبک معماری سنتی و مدرن هماهنگ می‌شوند. انواع پایه چراغ پارکی برای فضای پارک، حیاط و سایر محوطه‌های بیرونی طراحی و در ارتفاع 1 الی 3 متر ساخته شده‌اند تا پرتاب نور یکپارچه‌ای داشته باشند و میزان پخش نور آنها دو برابر شود. در ادامه درباره جنس بدنه این پایه‌ها و ویژگی‌های هر کدام توضیح می‌دهیم.

 

·پایه چراغ پارکی آلومینیومی

آلومینیوم اولین و پرکاربردترین فلزی است که در ساخت بدنه‌ چراغ‌های پارکی استفاده می‌شود. وزن این فلز بسیار سبک و تقریباً یک سوم وزن آهن است. در صورتی که آلومینیوم روکش نداشته باشد، یک لایه اکسید روی آن تشکیل می‌شود که از فلز در مقابل خراشیدگی‌ها محافظت خواهد کرد، ولی معمولاً به‌دلیل زیبایی بیشتر روی آنها با رنگ مقاوم پوشیده می‌شود.

پایه‌های آلومینیومی چراغ پارکی از ارزان‌ترین و پرفروش‌ترین پایه‌هایی هستند که برای چراغ‌های محوطه استفاده می‌شوند و نصب و جابه‌جایی آنها آسان است. این پایه‌ها را می‌توانید در حیاط مجتمع‌های مسکونی و اداری بیشتر از بقیه فضاها ببینید. تولیدکنندگان چراغ پارکی از ورق آلومینیوم ترکیبی برای ساخت بدنه چراغ‌های پارکی استفاده می‌کنند. آلومینیوم با اضافه کردن منیزیم و سیلیکون مقاومتی در حد فلز فولاد پیدا می‌کند.

با توجه به اینکه آلومینیوم به سختی قابل جوش خوردن است، تعدادی از سازندگان چراغ‌های پارکی از یک تکنیک نوین و منحصر به فرد به نام آلومینیوم دایکست استفاده می‌کنند که علاوه بر رفع مشکل جوش نخوردن، باعث ایجاد مقاومت بالا در مقابل خراشیدگی و شرایط نامساعد آب‌وهوایی در پایه چراغ می‌شود.

·پایه چراغ پارکی فولادی

چراغ‌های با بدنه فولاد ضد زنگ یکی دیگر از پایه‌های محبوب چراغ‌های پارکی هستند. این پایه‌ها در برابر شرایط سخت آب و هوایی مقاوم هستند و در طول روز نور خورشید را به اطراف باز می‌تابانند. البته تنها نقطه ضعف آنها این است که به نظافت و رسیدگی مداوم نیاز دارند. چون به‌علت براق بودن، اثر گرد و خاک و لکه آب روی آنها باقی می‌ماند.

اگر از فلز فولاد برای ساخت پایه چراغ‌های پارکی استفاده شود، باید روکش الکتروپولیش داشته باشد تا در مقابل باد و باران و هر نوع رطوبت، زیبایی و رنگ خود را حفظ کند. هرچند این چراغ‌ها در کارخانه‌های مدرن مانند روشنایی الین با رنگ پودری الکترواستاتیک پلی استر پوشش داده می‌شوند تا مقاومت آنها افزایش پیدا کند.

·پایه چراغ پارکی برنجی

برنج یکی دیگر از فلزات بادوامی است که از ترکیب روی و مس به وجود می‌آید. این فلز برای ساخت پایه و بدنه چراغ‌های پارکی با سبک سنتی مناسب است. پایه‌های با بدنه برنجی بسیار مقاوم هستند، به‌طوری که عمر پایه‌های برنجی بسیار بیشتر از پایه های استیل و آلومینیوم است. در واقع، پایه‌های برنجی به قدری طول عمر بالایی دارند که بعضی از تولیدکننده‌ها آنها را با ضمانت دائم تحویل می‌دهند. با این حال فراموش نکنید که پایه‌های برنجی در اثر گذر زمان تغییر رنگ پیدا کرده و رنگشان تیره می‌شود.

·پایه چراغ پارکی مسی

مس هم از فلزات پرکاربرد در تولید پایه و چراغ‌های پارکی محسوب می‌شود و نسبت به خراشیدگی و ساییدگی کاملاً مقاوم است، ولی استحکام فولاد و برنج را ندارد. اما فلز مس همچنان یکی از جذاب‌ترین فلزات برای تولید پایه چراغ‌های پارکی فضاهای سنتی است. مس ماندگاری بالایی دارد و در مقابل نامساعدترین شرایط آب و هوایی مقاوم است، فقط ممکن است در گذر زمان دچار تغییر رنگ شود که این مسئله با پوشش مناسب حل شدنی است.

چراغ

ویژگی‌های بهترین پایه چراغ پارکی

بهترین پایه‌های چراغ پارکی معمولاً از جنس فولاد و آلومینیوم تولید می‌شوند و در برابر گرما و تابش شدید نور خورشید، برف و باران، ضربه، زنگ‌زدگی و... مقاوم هستند. این پایه‌ها در انواع سنتی و مدرن طراحی می‌شوند تا با سبک‌های معماری مدرن و سنتی هماهنگی داشته باشند. بهترین چراغ پارکی همیشه بهترین پایه و جنس بدنه را دارد و سطح آن با رنگ‌های پودری مقاوم پوشیده می‌شود تا دچار افت کیفیت یا آسیب فیزیکی نشود.

موضوع مهم دیگری که درباره پایه چراغ پارکی وجود دارد، جنس بدنه حباب لامپ چراغ است. جنس حبابی لامپی که برای این پایه‌ها استفاده می‌شود، معمولاً از نوع پلی کربنات است تا برای انواع لامپ‌های کم مصرف قابل استفاده باشند. البته در بعضی کارخانه‌ها از جنس اکریلیک شفاف هم تولید می‌شوند تا تابش نور بالایی داشته باشند.

 

خرید آنلاین انواع پایه چراغ پارکی از روشنایی الین

یکی از شرکت‌های معتبری که در زمینه تهیه و توزیع انواع پایه چراغ‌های روشنایی پارکی فعالیت می‌کند، صنایع روشنایی الین است. تولیدات این مجموعه از جنس فولاد ضد زنگ با روکش مقاوم و آلومینیوم ساخته می‌شوند که باعث افزایش مقاومت آنها در فضای بیرون می‌شود. پوشش این پایه‌ها از نوع رنگ پودری الکترواستاتیک پلی استر و مقاوم در برابر اشعه UV است.

محصولات الین با استفاده از مواد اولیه مرغوب، مطابق با استانداردهای بین‌المللی و با در نظر گرفتن موارد مربوط به مصرف بهینه برق و بهره وری انرژی تولید می‌شوند و از تنوع طرح بالایی برخوردار هستند. برای دریافت مشاوره رایگان قبل از خرید یا استعلام قیمت محصولات فقط کافی است به نشانی https://elinlighting.ir/ مراجعه کنید. کارشناسان صنایع روشنایی الین با توجه به سلیقه و بودجه شما، بهترین محصولات مخصوص نورپردازی محوطه و فضای سبز را به شما معرفی خواهند کرد.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه