رپرتاژ اگهی /

چگونه در کمترین زمان خازن الکترولیتی خوب بخریم؟!

چگونه در کمترین زمان خازن الکترولیتی خوب بخریم؟!
کدخبر : 34280

اگر شما یک مهندس الکترونیک یا یک تعمیر کار الکترونیک هستید، قطعا با خازن آشنا هستید. خازن با مشکلات فراوانی در طی عمر کاری خود مواجه می شود که شما به عنوان یک مهندس کارکشته باید آنها را شناسایی کرده و رفع کنید.

خرابی های شایع در خازن

  • تغییر ظرفیت دادن خازن
  • ترکیدگی
  • ایجاد سرو صدا و صدای وزوز
  • یکسره شدن

ایرادات مذکور در بالا همگی متداول هستند و برای همه خازنهای الکترولیتی اتفاق می افتد و جزء روند عادی خرابی یک خازن است. شما به عنوان یک مهندس یا تعمیر کار نیاز است که هنگام تعمیرات دستگاه­های الکترونیکی و الکتریکی به موارد مذکور دقت کنید تا در صورت بروز این مشکلات، حتما خازن مربوطه را تعویض کنید. البته به یاد داشته باشید در مورد اول که مربوط به تغییر ظرفیت دادن خازن است، مشکل ممکن است بصورت عدم کارکرد صحیح دستگاه خودش را نشان بدهد و اگر به ظرفیت خازن شک دارید، حتما بایستی با خازن سنج ظرفیت نامی آنرا بررسی کنید.

 

بعد ازاینکه تشخیص خرابی خازن را بدرستی دارید حالا بایستی آنرا با یک نمونه مشابه دیگر تعویض کنید. اما سوال اینجاست که با چه نمونه دیگری باید آنرا تعویض کرد. برای اینکه بدانید خرید خازن الکترولیتی  سایتهای مشابه زیادی وجود دارند که می توانید به آنها مراجعه کنید اما نکات ذیل را هنگام خرید باید توجه کنید:

  1. ابتدا باید ظرفیت خازن را از روی اطلاعاتی که روی خازن معیوب نوشته شده است بخوانید. و دقیقا از لحاظ ظرفیت مشابه همان را خریداری کنید.
  2. همین موضوع نیز در مورد ولتاژ نیز بایستی رعایت کنید. البته در مورد ولتاژ می توان از ولتاژهایی که کمی بالاتر هم هستند استفاده کرد. چرا که ولتاژ امکان داشتن تولرانس را دارد.
  3. ابعاد و اندازه های خازن باید دقیقا یکی باشد چرا که ممکن است مشکلاتی مانند کمبود جا نیز وجود داشته باشد که با خرید خازن بزرگتر نتوان آنرا حل کرد.

اگر از مغازه دار خازن خرید می کنید، خیلی بهتر است خازن معیوب را همراه خود داشته باشید ولی اگر از سایتهایی خرید میکنید که در امر فروش خازن الکترولیتی فعالیت میکنند بایستی اطلاعات کامل خازن را بخوانید تا بتوانید خرید خود را مطابق با نمونه خود انجام بدهید.

قیمت خازن الکترولیتی

با توجه به اینکه خازنهای الکترولیتی توسط تولید کنندگان متفاوتی در سرتاسر دنیا تولید می شوند، قمیت خازن الکترولیتی نیز تفاوتهای چشم گیری خواهند داشت.

قیمت خازن الکترولیتی به عواملی ذیل بستگی دارد:

  1. شرکت تولید کننده
  2. کشور تولید کننده
  3. نوع خازن و متریال مصرفی

شرکتهای متعددی تولید خازن می کنند اما با توجه به کیفیت متریالی که در خازنهای تولید خود بکار میبرند قیمتهای متنوعی پیدا میکنند. برای مثال نیپون که یک شرکت تولید کننده خازن الکترولیتی ژاپنی می باشد، قیمتهای رقابتی به بازار ارائه نمی دهد  و همیشه تاکیدش بر کیفیت محصولاتش می باشد. فروش خازن این شرکت بصورت کلی بوده و فقط خازن های با کیفیت و رده A  را ارائه می دهد.

 

استفاده از عبارات سوالی یا اعداد وهمچنین بهره‌برداری از روندهای روز وخبرربایی در عنوان می‌تواند باعث افزایش بازدید و خوانده شدن خبرتان ‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه