چاپ

تاثیر چاپ کارتن و پوستر لمینت در جلب توجه کردن جعبه بسته بندی

تاثیر چاپ کارتن و پوستر لمینت در جلب توجه کردن جعبه بسته بندی
کدخبر : 35394

از خواسته های هر تولید کننده ای، متمایز کردن محصولات خود نسبت به سایر کالاهای تولید شده است. اما چگونه می توان به این هدف دست یافت؟ فروشندگان و تولید کنندگان باید بدانند که برای فروش و سود زیاد در حیطه کاری خود می توانند با انتخاب یک بسته بندی مناسب در جهت برجسته شدن برند تجاری خود، قدم برداشته و آنها را در مسیر شناخته شدن و فروش فوق العاده قرار دهند.

 بسته بندی کالا همانند لباسی برای آن عمل کرده و ویژگی هایش را نمایان می کند. در واقع ارزش و اعتبار یک محصول، وابسته به نوع بسته بندی است که تولید کننده برای آن در نظر می گیرد.

 

اما آیا موضوع به این جا ختم می شود؟ آیا تنها بسته بندی است که می تواند در جلب نظر مشتری تاثیر بگذارد؟ اگر به پک های معروف دنیا از جمله اپل، نایک و از این قبیل موارد دقت کنید، متوجه خواهید شد که بسته بندی آنها، زبانزد همه بوده و در نظر مخاطبان خوش درخشیده است.

 

مرتبط بخوانید: استعلام قیمت جعبه و کارتن بسته بندی چاپ دار

 

مسلما بسته بندی تنها نقش یک محافظ را برای محصول ایفا نمی کند، بلکه می تواند سبب معرفی شدن محصول نیز شود. در نتیجه به کار بردن برخی از المان ها برای دیده شدن محصول، برجسته سازی برند، افزایش فروش و سود فراوان ضروری است. یکی از این پارامتر های مهم در این خصوص، فرآیند چاپ بوده که در ادامه از تاثیرات آن در جذب مشتری سخن خواهیم گفت.

 

فرآیند چاپ و تاثیرات آن در جلب توجه بسته بندی

کارتن

یکی از راه های برقراری ارتباط موثر و کار ساز با مخاطبان، چاپ روی بسته بندی است. زیبایی و کیفیت چاپ اعمال شده بر روی بسته بندی، تنها جنبه زیبایی ندارد، بلکه حالتی کاربردی داشته که منجر به انتقال اطلاعات نوشتاری و بصری روی پک به مخاطب می شود.

بنابراین، توجه به المان های زیبایی در حوزه دیداری، مهم ترین فاکتوری است که می توان از نظر پاسخ گویی به نیاز های احساسی در مخاطب اتخاذ نمود.

چاپ جعبه، اطلاعاتی را در خصوص محصول خریداری شده به افراد ارائه می دهد. به عبارتی چاپ، بسته بندی شما را در یک بعد وسیعی در اختیار مشتریان قرار می دهد. بسیاری از تولید کنندگان با این مشکل مواجه می شوند که چرا محصولاتشان فروش کمی دارد یا این که چه کاری می توانیم انجام دهیم تا به فروش و سود زیادی دست پیدا کنیم؟

راه حل برای رفع این مشکل، یک چاپ با کیفیت است که در وهله اول، نظر مخاطبان را به خود جلب کند. همان گونه که می دانید، فروش یک محصول تنها به کیفیت آن بستگی ندارد، بلکه مهم ترین مرحله در بسته بندی، چاپ بر روی جعبه است که در فروشگاه ها و مغازه ها بتواند نظر مشتریان را به خود جلب کند.

در صنعت کارتن و جعبه سازی، انواع مختلفی از چاپ وجود دارد که پر استفاده ترین آنها دو چاپ افست و فلکسویی می باشد.

 

  • افست

این چاپ که با نام لیتوگرافی نیز شناخته می شود، پر استفاده ترین چاپ در صنعت بسته بندی محسوب شده که ابتدا چاپ بر روی لایه نازک مقوا مانندی اعمال می شود، سپس این پوستر بر روی شیت کارتن چسبانده می شود. نام این فرآیند لمینت شدن کارتن و به این جعبه ها، کارتن های لمینتی می گویند.

این چاپ از چهار رنگ اصلی تشکیل شده ولی در کنار آن می توان از رنگ های خاصی که رنگ پنتون نام دارد نیز بهره برد. بر روی این نوع چاپ، هر طرح گرافیکی که مد نظر داشته باشید، قابل اجرا خواهد بود.

 

مزایا

  • بر جسته شدن برند
  • معرفی محصول به دیگران
  • فروش زیاد و سود بیشتر
  • ایجاد ارتباط موثر با مشتری
  • شناسایی محصول

 

چاپ فلکسو

منظور از فلکسو، چاپی است که به طور مستقیم بر روی جعبه اعمال می شود و شامل یک یا دو رنگ می باشد. چاپ کارتن های قهوه ای و سفید از این نوع هستد.

 

مزایا

  • سرعت و ماندگاری بالا
  • عدم امکان تغییر رنگ

 

حال ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که کدام یک از چاپ ها تاثیر بیشتری بر روی مخاطب خواهد داشت؟

 

همان گونه که اطلاع دارید، این موضوع به خوبی ثابت شده است که چاپ بسته بندی محصول، برای رقابت و جلب نظر مشتریان، ضروری است زیرا زمانی که مشتری محصول شما را از قفسه بر می دارد، در ابتدا آن چیزی که نظر او را جلب می نماید، کیفیت کار چاپی و رنگی است که بسته بندی دارد.

 

پس هر چه کیفیت کار چاپی بهتر باشد، پتانسیل بی شماری را در جذب مخاطبان خواهد داشت در نتیجه لازم است زمان بیشتری را برای آن در نظر بگیرید.

 

تصویری که مشاهده می کنید، دو کارتن بسته بندی با چاپ افست و فلکسو را نشان می دهد. اگر کمی دقت داشته باشید متوجه خواهید شد که چاپ افست نسبت به فلکسو کیفیت بهتر، رنگ ها و طرح های گرافیکی جذاب تر و شفافیت بیشتری را دارد به دلیل این که در روند چاپ افست از زینک اما در فلکسو از کلیشه استفاده می شود.

کارتن

در ضمن، دست تولید کننده در چاپ افست کاملا باز است زیرا با ویژگی های منحصر به فردی که دارد، هر نوع طرح و تصویری را که مشتری مد نظر داشته باشد، بر روی پک خود پیاده خواهد شد. اهمیت این مسئله زمانی آشکار خواهد شد که خریدار محصول را با نمونه های مشابه آن در بازار مقایسه کرده و متوجه تفاوت های آن می شود.

 

به طور قطعی، از خواسته های هر سفارش دهنده ای این است که آن چه را که در ذهن دارد، بتواند بر بسته های خود اعمال کند و این دغدغه را نداشته باشد که مبادا محصولش به دلیل عدم داشتن کیفیت و طرح و رنگ در خور با کالا، متقاضیان خود را از دست داده و نتواند نبض بازار را در دست بگیرد.

 

کیفیت کار چاپی تاثیر به سزایی را در میزان فروش محصول شما خواهد داشت زیرا بخش زیادی از در آمد شما به کیفیت چاپ جعبه بستگی دارد که تاثیر زیادی بر شهرت برند یا بر عکس، بدنامی آن خواهد داشت که این گامی بلند و استوار در عرصه برندینگ و پیشبرد فروش شما خواهد داشت.

 

تولید کننده ای که پر فروش شدن محصولات و  برجسته شدن برند برایش حائز اهمیت است و خواستار این بوده که محصولش را در پکی با طرح و رنگ متفاوت عرضه کند، می تواند از چاپ افست و کارتن های لمینتی بهره برده و سپس محصولات خود راهی بازار کند.

 

اگر به دنبال یک کارتن سازی معتبر و حرفه ای می گردید که صفر تا صد تولید پک ها را خودشان انجام دهند، پیشنهاد ما به شما شرکت کارتن سازی آوین پک میباشد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه