رپرتاژ اگهی /

برای ثبت شرکت و برند در سال ۱۴۰۱ چقدر باید هزینه کنیم؟

برای ثبت شرکت و برند در سال ۱۴۰۱ چقدر باید هزینه کنیم؟
کدخبر : 37565

با توجه به اینکه در کشورمان انجام امور ثبتی و خدمات مربوط به آنها تعرفه و مصوبه خاصی ندارد بسیاری از موسساتی که در این زمینه ها فعالیت می کنند قیمت های متفاوتی را برای انجام امور ثبت شرکت و ثبت علامت تجاری و برند در نظر می گیرند. در برخی از موارد بالا بودن این هزینه ها و تعرفه ها باعث می شود تا کسب و کارهایی که در ابتدای راه هستند از ثبت کردن شرکت و برند خود به صورت کاملاً قانونی خودداری نمایند و همین موضوع باعث می‌شود تا از نظر مالی و پیشرفت و توسعه کسب و کار ضررهای متوجه شرکت و سازمان موردنظر شود.

با توجه به اینکه در کشورمان انجام امور ثبتی و خدمات مربوط به آنها تعرفه و مصوبه خاصی ندارد بسیاری از موسساتی که در این زمینه ها فعالیت می کنند قیمت های متفاوتی را برای انجام امور ثبت شرکت و ثبت علامت تجاری و برند در نظر می گیرند. در برخی از موارد بالا بودن این هزینه ها و تعرفه ها باعث می شود تا کسب و کارهایی که در ابتدای راه هستند از ثبت کردن شرکت و برند خود به صورت کاملاً قانونی خودداری نمایند و همین موضوع باعث می‌شود تا از نظر مالی و پیشرفت و توسعه کسب و کار ضررهای متوجه شرکت و سازمان موردنظر شود.

در ادامه قصد داریم به صورت کامل تمامی هزینه ثبت شرکت در ایران را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم. در نظر داشته باشید این هزینه ها در صورتی که شما تمامی شرایط ثبت شرکت مسئولیت محدود به سهامی خاص را به بررسی و رعایت کرده باشد.

برای ثبت برند نیز همین موارد باید در نظر گرفته شود و درصورتی می توانید با این هزینه ای که در ادامه با بررسی آن می پردازیم برند و لوگو تجاری خود را به صورت قانونی به ثبت برسانید که تمامی شرایط ثبت برند را به صورت کامل و از صفر تا صد رعایت کرده باشید.

شرایط ثبت شرکت و برند در ایران

برای اینکه بتوانید شرکت و کسب و کار خود را به صورت کاملا قانونی به ثبت برسانید باید از نام های جدید که بر اساس دستورالعمل‌های انتخاب نام شرکت تعیین شده اند، استفاده نمایید.

شرکت شما که به صورت مسئولیت محدود به سهامی خاص به ثبت می‌رسد نباید دارای مدیر عامل مشترک با شرکت ها و کسب و کارهای دیگر باشد. به عبارتی باید این نکته را در نظر داشته باشید که مدیرعامل شما نباید به صورت رسمی و همزمان در هیچ شرکت دیگری سمت قانونی داشته باشد.

14

برای ثبت کردن برند و لوگوی تجاری باید حتماً به جدید بودن نام برند و علامت تجاری خود توجه ویژه ای داشته باشید. بر طبق دستورالعمل ها و شرایط ثبت برند، این نکته را باید در نظر داشته باشید که شرکت و کسب و کار شما نباید یک نامی را برای برند خود انتخاب کند که قبلاً برای برند های دیگر استفاده شده است و یا حتی شبیه به برندهای دیگر باشد.

برای طراحی لوگو و علامت تجاری نیز باید این نکته را در نظر داشته باشید که برند شما نباید به هیچ عنوان از نظر علامت تجاری شباهتی به برند های ثبت شده قبلی داشته باشد.

 در صورتی که تمامی این شرایط را به درستی رعایت کرده باشید می توانید در یک مرحله، برند و شرکت خود را به صورت کاملا رسمی به ثبت برسانید و نیاز به طی کردن مراحل ثبت شرکت برای چند بار و پس از رد شدن چند بار پشت سر هم نداشته باشید که ممکن است هزینه های زیادی را بر دوش شما بگذارد.

هزینه ثبت شرکت در سال ۱۴۰۱

موسسات مختلفی به عنوان موسسات خدماتی در زمینه های حقوقی و ثبتی، امور مربوط به ثبت شرکت شما را پیگیری می‌کنند که برای هرکدام از خدماتی که در زمینه ثبت شرکت و بر اساس نوع شرکت مورد نظر ارائه می کنند هزینه های متفاوتی را در نظر می گیرند.

به صورت کلی با توجه به هزینه هایی که در نظر گرفته شده است اگر قصد دارید شرکت خود را به صورت مسئولیت محدود به ثبت برسانید لازم است تا هزینه ای بالغ بر ۵۴۰ هزار تومان را پرداخت نمایید.

این هزینه برای پرداخت تمامی امور مربوط به ثبت شرکت شما به صورت کاملا آنلاین بوده که باعث می‌شود تا از هزینه های مانند ایاب و ذهاب و یا هزینه های تشکیل پرونده برای امور اداری معاف شوید.

15

در صورتی که قصد دارید شرکت و کسب و کار شما اعتبار بسیار بیشتری داشته باشد و در مناقصه و مزایده‌های رسمی و دولتی شرکت کرده و با برنده شدن در آنها به سود و درآمد قابل توجهی برسید باید به سراغ ثبت شرکت سهامی خاص بروید که برای این کار لازم است تا هزینه ثبت شرکت سهامی خاص که بالغ بر ۶۴۰,۰۰۰ تومان می باشد را پرداخت نمایید.

مدت زمان ثبت شرکت چقدر است؟

بعد از اینکه متوجه شدید برای هر کدام از انواع ثبت شرکت ها در کشور ما لازم است تا چه هزینه ای پرداخت شود بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که برای ثبت کردن شرکت با توجه به اینکه تمامی امور ثبت شرکت امروزه به صورت کاملاً آنلاین انجام می شود نیازی به مدت زمان زیادی نیست و شما می توانید به راحتی در کمتر از یک ماه و حتی کمتر از ۱۴ روز به راحتی شرکت و کسب و کار خود را به صورت کاملاً قانونی به ثبت برسانید و از مزیت های جالب توجه و ویژه آن استفاده نمایید.

ثبت شرکت در کسب و کارهای مختلف و با موضوعات مختلف نیاز به مدارک متفاوتی دارد که با مشاوره و راهنمایی کارشناسان متخصص در این حوزه می توانید تمامی مدارک مورد نیاز و مراحلی که برای ثبت کردن شرکت لازم است را به درستی انجام دهید.

هزینه ثبت برند در سال ۱۴۰۱

برند و علامت تجاری به کسب و کار شما ارزش بسیار بالایی می‌دهد و باعث می‌شود تا محبوبیت بسیار بالایی را در بین مشتریان به دست بیاورید. هزینه کردن برای ثبت برند یکی از اصلی ترین امور و وظایف است که هر شرکت کسب و کاری باید انجام بدهد تا بتواند برند شناخته شده را در بین مشتریان خود داشته باشد.

امور ثبت برند نیز تعرفه و مصوبه خاصی ندارد و با توجه به دستوالعمل هایی که به صورت قانونی در نظر گرفته شده است می‌توانیم بگوییم که حداقل قیمت برای ثبت برند و علامت تجاری در کشورمان مبلغ ۸۰۰ هزار تومان می باشد.

در نظر گرفتن تمامی مراحل ثبت برند تجاری به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی و در سریعترین زمان ممکن با هزینه ای که به شما اعلام شده است به راحتی شرکت و کسب و کار خود را به ثبت رسانده و برند و علامت تجاری خود را نیز به صورت کامل قانونی و مزیت هایی که دارد به ثبت برسانید.

مدت زمانی که برای ثبت برند در نظر گرفته شده است بین دو تا سه ماه است که باعث می‌شود تا بعد از ثبت کردن برند و علامت تجاری حقوق قانونی علامت تجاری شما در نظر گرفته شود و هیچ گونه سوءاستفاده از نظر مخاطبین و رقبا نسبت به برند شما انجام نشود.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسولیتی بابت آن ندارد .....

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه