حسابداری

چرا به خدمات حسابداری نیاز داریم؟

چرا به خدمات حسابداری نیاز داریم؟
کدخبر : 37679

با توجه به این‌که امروزه کسب‌وکارها پیشرفت کرده‌اند و همچنین سخت‌گیری‌های سازمان امور مالیاتی بیشتر شده است؛ در نتیجه نیاز به سازمان‌دهی به بخش مالی کسب‌وکارها نیز بیشتر از قبل احساس می‌شود.

 می‌توان گفت که خدمات حسابداری یک بخش مهم در هر کسب‌وکاری به شمار می‌رود؛ بنابراین، برای انجام اصولی امور مالی و حسابداری می‌توان از  شرکت‌ حسابداری کمک گرفت و کارهای خود را به بهترین شکل ممکن انجام داده و مدیریت کرد. برای رسیدن به جواب این سوال که چرا به خدمات حسابداری نیاز داریم، تا آخر این گزارش با ما همراه باشید تا اطلاعاتتان در این زمینه افزایش یابد.

اهمیت استفاده از خدمات شرکت حسابداری

در گذشته شرکت‌ها و صاحبان مشاغل مختلف، امور مالی و حسابداری خود را به تنهایی انجام می‌دادند و یا برای انجام این امور، فقط یک نفر را به‌عنوان حسابدار استخدام می‌کردند. امروزه با توجه به این‌که امور حسابداری گسترده‌تر شده است و روش‌های نوینی به وجود آمده، باعث شده است که برای انجام امور حسابداری، حضور یک فرد کافی نبوده و به تنهایی نتوان از پس انجام این کارها برآمد. زمانی نیاز به استفاده از خدمات حسابداری احساس می‌شود که تمام سازمان‌ها و شرکت‌ها برای داشتن درک درستی از امور مالی خود و مقایسه استانداردهای خود با سایر شرکت‌ها، از خدمات این شرکت‌ها کمک بگیرند. استفاده از خدمات حسابداری باعث می‌شود که امور مالی شرکت‌ها به‌صورت اصولی و صحیح انجام شده و تصمیمات دقیق‌تری اتخاذ شود. همه این عوامل به افزایش بهره‌وری و سوددهی سازمان‌ها و شرکت‌ها کمک خواهد کرد.

استفاده از خدمات حسابداری چه مزایایی دارد؟

استفاده از خدمات حسابداری مزایایی دارد که در صورت عدم استفاده از این خدمات، حتی ممکن است کسب‌وکاری تا مرز ورشکستگی نیز پیش برود. در این بخش از گزارش، به برخی از مزایای خدمات حسابداری اشاره می‌شود.

صرف سرمایه کسب و کار به صورت کاملا متمرکز و مدیریت شده برای پیشرفت

چنان‌چه در شرکتی، برای رسیدگی به کارهای حسابداری نیرویی وجود نداشته باشد، امکان مدیریت سرمایه نیز وجود نخواهد داشت؛ در نتیجه بخش زیادی از سرمایه به هدر رفته و باعث کم شدن سود آن کسب‌وکار می‌شود. اما زمانی که از خدمات حسابداری استفاده می‌شود، اطلاعات پرداخت‌ها و درآمدهای کسب‌وکار، ثبت شده و تمام ورودی‌ها و خروجی‌ها نیز محاسبه می‌شوند. در نهایت سودی که از کسب‌وکار به دست می‌آید، در حوزه‌ای خرج می‌شود که نیاز به سرمایه است.

احتمال هرگونه اختلاس از بین خواهد رفت

به یکی از عوامل مهمی که باعث ورشکستگی کسب‌وکار می‌شود، می‌توان به اختلاس اشاره کرد. زمانی‌که یکی از شرکای کسب‌وکار یا فردی که به سرمایه کسب‌وکار دسترسی دارد اقدام به دزدی مبلغی از حساب شرکت می‌کند، ضربه بزرگی به اقتصاد آن کسب‌وکار، وارد می‌شود. این اتفاق زمانی خواهد افتاد که مدیران آن شرکت به درستی اوضاع مالی را مدیریت نکرده و به آن رسیدگی نکنند. در صورت انجام درست کارهای مالی و رسیدگی به امور توسط مدیران و استفاده از خدمات حسابداری، احتمال اختلاس از بین رفته و از هر گونه دزدی جلوگیری می‌شود.

اطلاع دقیق مدیر کسب‌وکار از وضعیت اقتصادی شرکت

تنها زمانی می‌توان هرگونه بحران مالی موجود در کسب‌وکار را رفع کرد که از دلیل به وجود آمدن آن بحران، اطلاع داشت. استفاده از خدمات حسابداری شرکت‌های معتبر، باعث می‌شود که اطلاعات دقیق وضعیت اقتصاد کسب‌وکار توسط آن‌ها به مدیران، گزارش شده و با برنامه‌ریزی مناسب، نسبت به حل مشکلات به وجود آمده، اقدام نمود. این مورد بسیار مهم، یکی از مزیت‌های اساسی استفاده از خدمات حسابداری به شمار می‌رود.

در زمان مناسبی پرداختی‌های کسب‌وکار انجام می‌شوند

پرداختی‌هایی که در زمینه‌های مختلف کسب‌وکار باید انجام شود، هر چه قدر که به موقع باشد، باعث افزایش اعتبار آن کسب‌وکار خواهد شد و عدم پرداخت به موقع، کار ناخوشایندی بوده و باعث اعتراض اعضای آن شرکت و یا سازمان می‌شود. با وجود خدمات حسابداری، این اتفاقات معمولا کمتر شده و اعتراض‌های کارکنان نیز کاهش خواهد یافت؛ بنابراین می‌توان گفت که خدمات حسابداری، پرداختی‌های کسب‌وکار را مدیریت کرده و باعث پرداخت سر وقت و دقیق آن‌ها می‌شود.

رایان محاسبان؛ بهترین شرکت ارائه‌دهنده خدمات حسابداری

شرکت حسابداری رایان محاسبان در سال 1379 تاسیس گردیده و در زمینه مالی و حسابرسی به ارائه خدمات پرداخته است. این شرکت از افراد متخصص و باتجربه برای انجام کارهای خود استفاده کرده و خدمات ارزنده‌ای را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. اولین اولویت شرکت حسابداری رایان محاسبان، رضایت مشتریان بوده است. آن‌ها همواره در تلاش هستند که با نهایت دقت تمام تعهدات قراردادهای خود را انجام دهند و در کنار انجام وظایف خود بر اصول انسانی و حرفه‌ای نیز پایبند باشند تا بتوانند خدمات باکیفیتی را ارائه دهند. از دیگر مزایای این شرکت که می‌توان به آن اشاره کرد، استفاده از دانش و تکنولوژی روز دنیا است.

ویژگیی های شرکت‌ های خدمات حسابداری

برای انتخاب شرکت خدمات حسابداری مناسب، باید یک سری از وییگی‌های مهم را در نظر گرفت تا انتخابی هوشمندانه داشت و در این زمینه با مشکلی مواجه نشد. در این بخش از گزارش، به توضیح برخی از این ویژگی‌ها پرداخته می‌شود.

داشتن تیم مجرب و متخصص

حسابداری علمی است که نیاز به تخصص داشته و هر فردی نمی‌تواند به انجام کارهای مربوط به حسابداری بپردازد. به همین دلیل است که از خدمات شرکتی باید استفاده شود که دارای تیم مجرب و متخصص باشد. در این صورت است که این شرکت خواهد توانست تمام مشکلات به وجود آمده در امور مالی و اقتصادی کسب و کار را رفع کند.

آشنا بودن به قوانین کشور

در کشور ایران برای هر کسب‌وکاری، قوانین مخصوصی وجود دارد که در صورت عدم پیروی از این قوانین، صاحب کسب‌وکار باید جریمه سنگینی که در این زمینه وجود دارد را پرداخت کند. شرکت خدمات حسابداری باید با این قوانین به خوبی آشنا بوده و از بروز هر گونه مشکل، جلوگیری کند. چنان‌چه کسب‌وکاری از قوانین موجود در کشور، پیروی نکند؛ احتمال ورشکستگی آن زیاد بوده و تمام دارایی‌های آن‌ها از دست خواهد رفت.

داشتن تنوع در ارائه خدمات

بهتر است با شرکتی قرارداد بسته شود که تمام امور مالی و حسابداری کسب‌وکار مورد نظر شما را انجام دهد و فقط در یک زمینه خاص، تخصص نداشته باشد. شاید این ویژگی یک مورد ساده به نظر برسد، اما در بسیاری مواقع از مشکلات بزرگی می‌تواند جلوگیری کند؛ بنابراین شرکتی که خدمات متنوعی را ارائه می‌کند، برای همکاری گزینه مناسبی خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه