در راستای تحقق سیاست های اقتصاد دانش بنیان و تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

فراخوان نخبگان اقتصادی راهکار مهم توسعه تجاری کشور است

فراخوان نخبگان اقتصادی راهکار مهم توسعه تجاری کشور است
کدخبر : 39039

یکی از راهکار های تحقق اقتصاد مقاومتی در گام دوم انقلاب، توجه به نخبگان و فعالان اقتصادی فارغ از موضوعات حاشیه ای، بهره گیری از فناوری نوین و ظرفیت های فعالان بخش خصوصی و میدان دادن به نخبگان در عرصه صنعت و تجارت است.

به گزارش  رصد اقتصادی ، تحقق اقتصاد مقاومتی صرفاً با مشارکت مردمی امکان پذیر است لذا برای بالابردن مشارکت مردمی باید از فعالان اقتصادی که در جهت توسعه پایدار ایران اسلامی آماده خدمت هستند استقبال کرد لذا باید فضایی بر کشور و جامعه حاکم گردد که همه مردم خودشان را مولد در اقتصاد و شریک در پیشرفت کشور، حس کنند.

رهبر معظم انقلاب در دیداری با فعالان عرصه علم و فناوری کشور تاکید فرمودند: توقف نکنید؛ نگذارید کارها معلق و متوقف شود، منتظر همکاری و همراهی مسئولین رسمی نباشید، تصمیم بگیرید که کارها را خودتان انجام دهید و اعتقاد داریم که این کار قابل انجام است، به دام کشمکش های سیاسی نیفتید.

همچنین رئیس قوه قضاییه در سخنان اخیر خود ضمن تاکید بر ضرورت بازنگری در مقوله‌های ناظر بر اقتصاد از جمله قوانین این حوزه اظهار داشت: در جنگ اقتصادی، تحریم و مشکلات اقتصادی دیگر باید از مردم کمک بگیریم و به آن‌ها کمک بدهیم.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به نقش مقوله تقویت اقتصاد، تولید و اشتغال در تحکیم استقلال کشور و کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و به تبع آن، تقلیل پرونده‌های قضایی، گفت: نظام ما یک نظام مردمی است، بر همین‌‌ مبنا برای تقویت بنیه اقتصادی و تولیدی کشور باید از مردم کمک بگیریم و توأمان به مردم کمک کنیم.

از سوی دیگر؛ اشتغال در کشور امنیت عمومی را به دنبال خواهد داشت که می تواند مشکلات فرهنگی را هم مرتفع کند، از جمله راهکارهای لازم برای رفع موانع اشتغال زائی عبارتند از تغییر نگرش دولت به بخش خصوصی، ایجاد امنیت اقتصادی و فراخوان و دعوت از نخبگان اقتصادی برای اتمام پروژه های متوقف شده.

این در حالی است که مسعود دانشمند عضو اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه نیمی از کنشگران بزرگ اقتصاد، به فکر خارج کردن سرمایه‌ شان از ایران هستند خاطرنشان کرد: براساس گزارش روزنامه دنیای اقتصاد، از 40 کنشگر بزرگ عرصه اقتصاد ایران، نیمی از آن‌ها عنوان کرده‌اند که به خروج سرمایه خود از کشور فکر می‌کنند و حدود یک چهارم افراد هم گفته‌اند که سرمایه‌شان را از ایران خارج کرده‌اند.

دانشمند گفته: آمار‌های غیررسمی نشان می‌دهد که ما در سال حدود ده میلیارد دلار انتقال سرمایه به کشور‌های دیگر داریم، از آن طرف متوسط سرمایه خارجی که توانسته‌ایم جذب کنیم، کمتر از دو میلیارد دلار است، بنابراین می‌توان گفت که نگهداری سرمایه‌مان در داخل کشور منفی هشت میلیارد دلار در سال است.

نتایج تحقیق و پژوهش در کشور مبنی بر این دستاورد بود که پروژه عظیم شهر پدیده کیش، یکی از فرصت های بسیار مهم اشتغال زایی، کارآفرینی  و رونق اقتصادی است که بخش خصوصی در حال راه اندازی مجدد پروژه می باشد که متاسفانه به دلیل عدم حمایت کافی و عدم رفع موانع پیشرفت کندی دارد.

پروژه شهر افسانه ای پدیده کیش، در جنوب غربی جزیره زیبای کیش در زمینی به مساحت 20 هکتار با زیربنایی حدود یک میلیون مترمربع احداث خواهد شد، این پروژه افتخار آمیز ایرانی، دارای کاربری ها و بخش های متنوعی از جمله هتل 5 ستاره با 2 هزار اتاق و زیر بنای 290 هزار متر مربع، مرکز بزرگ خرید بین المللی، مرکز همایش ها،  اسکله بزرگ تفریحی،  شهربازی سرپوشیده ، پارک آبی و باغ گیاهان دریایی می باشد که درصورت حمایت لازم و در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و گام دوم انقلاب شاهد ایجاد بیش از 400 فرصت شغلی و 100 هزار اشتغال زایی و کارآفرینی خواهیم بود که در این شرایط ضمن ایجاد فرصت های بسیار زیاد شغلی برای مراکز دانش بنیان و استارتاپ ها، موجب رونق بازار و توسعه اقتصادی چشمگیری می گردد.

غلامعلی صادقی رییس کل دادگستری خراسان رضوی درباره پدیده اظهار داشت: در مورد این پرونده رای صادر شده، مهم تعیین تکلیف سهام بود و صدور حکم برای متهمین که به حمد الله در سال های گذشته اتفاق افتاد یعنی اموال مشخص شد، سهام مشخص شد و شرکت به روال قانونی بازگشت، بخشی که به دادگستری مربوط است حمایت های لازم را داشتیم و داریم.

این در حالیست که رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ضمن نظارت دقیق بر اعمال قانون، در پاسخ به مطالبات مردمی و سهام داران شرکت پدیده نسبت به تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و گام دوم انقلاب و توصیه های رئیس قوه قضاییه در راستای استفاده از ظرفیت های مردمی در توسعه پایدار اقتصاد  گام مهمی در فرهنگ سازی این مهم برداشتند‌.

با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مدظله العالی مبنی بر این که  ملاک حال فعلی افراد است و اقدام انقلابی  رئیس دادگستری استان نسبت به حمایت قانونی و هوشمندانه از متهمین و محکومین پرونده های اقتصادی پروژه عظیم پدیده برای رونق اقتصاد ملی و در عین حال نظارت دقیق برای اعمال قانون همچنین با در نظر گرفتن فرصت ها و مزیت های رقابتی، راه اندازی و بهره برداری از ظرفیت پروژه های عظیم ساخت و ساز  در کشور از جمله اشتغال زایی و کار آفرینی مستقیم و غیر مستقیم  بسیار در سطح کشور، گردش مالی، جلوگیری از خروج ارز، اشتغال زایی و کارآفرینی چشمگیر، توسعه بازار برای مراکز دانش بنیان و استارتاپ ها و توسعه پایدار اقتصادی و تجاری شایسته است تا با حمایت از صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی که  ناخواسته دچار مشکلاتی شده اند، شاهد بالندگی ایران اسلامی و راه اندازی مجدد پروژه های عظیم ایرانی وتحقق شعار سال باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه