رپرتاژ اگهی /

چه قسمت‌های رنگ شده خودرو باعث افت قیمت می‌شود؟

چه قسمت‌های رنگ شده خودرو باعث افت قیمت می‌شود؟
کدخبر : 39669

یکی از اصلی‌ترین فاکتور‌های قیمت‌گذاری روی خودرو‌های دست دوم در زمان خرید و فروش، داشتن یا نداشتن رنگ در قسمت‌های مختلف بدنه است.

این که خودرو دارای رنگ فابریک بوده یا در اثر آسیب‌هایی ناچار به نقاشی در بخش‌های مختلف بدنه شده باشد نکته‌ای است که تأثثیر بسیاری بر قیمت نهایی خودرو خواهد داشت. معمولاً در اثر تصادفات و آسیب‌هایی که به این دلیل ایجاد می‌شود نیاز است که بخش‌هایی از بدنه خودرو، صافکاری، رنگ یا تعویض شوند.

بسیاری از این تعمیرات به اندازه‌ای حرفه‌ای و دقیق انجام می‌شوند که به راحتی قابل تشخیص نیستند و به همین دلیل است که در زمان خرید و فروش خودرو‌های کارکرده از نظر کارشناس خودرو بهره‌مند می‌شوند. ما در این مقاله قصد داریم به موضوع رنگ شدگی بدنه و تأثیر آن روی قیمت خودرو بپردازیم.

چرا رنگ شدگی باعث افت قیمت می‌شود؟

افت قیمت قسمت‌های رنگ یا بتونه شده در خودرو‌های آسیب دیده به دلیل احتمال دو رنگی در رنگ خودرو، ترک خوردن بتونه‌ها و در نهایت ترک خوردگی رنگ یا ریختن رنگ است. ضمن این که تمام زیبایی یک خودرو به کیفیت رنگ آن بستگی دارد و اگر بدنه خودرو دچار آسیب شده و در نتیجه صافکاری یا نقاشی شده باشد دیگر آن کیفیت و یکپارچگی اولیه را نخواهد داشت.

چه قسمت‌های رنگ شده خودرو باعث افت قیمت می‌شود؟

افت قیمت خودرو از رنگ پریدگی

تصادف یک حادثه غیر متقبه است که ممکن است برای هرکس رخ دهد. معمولاً در تصادفات معمولی و کوچک برخی از قسمت‌های خودرو از جمله سپر، قاب آینه و رکاب‌ها از جمله بخش‌هایی هستند که بیشتر در معرض آسیب قرار دارند از طرفی این بخش‌ها بسیار کوچک هستند و با بخش‌های مسطح و وسیع بدنه کاملاً متفاوت خواهند بود. بنابراین رنگ شدگی این بخش‌ها از خودرو باعث افت قیمت نخواهد بود.

اما بخش‌های دیگری چون گلگیر‌ها، ستون، درب‌های خودرو و سقف از جمله بخش‌هایی هستند که در زمان قیمت‌گذاری روی خودرو بررسی شده و در صورت رنگ شدگی باعث افت قیمت خودرو خواهند بود. معمولاً آسیب‌های ناشی از تصادفات در بخش‌های مختلف بدنه را ابتدا با صافکاری و سپس نقاشی تعمیر می‌کنند. کیفیت صافکاری و نقاشی می‌تواند تأثیر بسیاری بر قیمت نهایی خودرو داشته باشد.

معمولاً در آسیب‌های جزئی تلاش می‌شود تا با شیوه‌های نوین صافکاری از جمله صافکاری Pdr و همچنین روش‌های لکه‌گیری و رنگ‌آمیزی بدنه خودرو از جمله لیسه‌گیری این آسیب‌ها را برطرف کرد. لیسه گیری سپر خودرو و برطرف کردن خط و خش‌های سطحی این بخش از بدنه می‌تواند تأثیر مستقیمی بر زیبایی و جلوه رنگ آن داشته باشد.

رنگ شدگی ستون و تأثیر آن بر قیمت

ستون یکی از مهمترین بخش‌های بدنه خودرو است. اگر در زمان تصادف ستون خودرو دچار آسیب شود مسأله بسیار جدی است. معمولاً چنین صدماتی روی ویژگی‌های آیرودینامیکی خودرو تأثیرگذارند. معمولاً بعد از ترمیم کردن ستون خودرو‌ها نوبت به رنگ زدن آن‌ها می‌رسد. انتخاب رنگ مناسب، کیفیت رنگ‌آمیزی و مهارت بالای انجام آن اگرچه می‌تواند شکل ظاهری ستون خودرو را مانند روز اول گرداند اما آسیب‌هایی که به این بخش وارد شده است ممکن است برای همیشه کیفیت رانندگی را تحت تأثیر قرار دهد.

به همین دلیل است که رنگ شدگی این بخش از خودرو می‌تواند نشان از آسیب دیدگی عمیق آن باشد و به همین دلیل است که رنگ شدن ستون اتومبیل باعث افت قیمت آن می‌شود.

رنگ شدگی سقف و تأثیر آن بر قیمت

سقف اتومبیل از جمله بخش‌هایی است که کمتر دچار آسیب جدی می‌شود مگر در تصادفات بسیار شدید، چپ شدن خودرو و یا سقوط سنگ، تابلو، درخت و مصالح ساختمانی. سقف خودرو نسبت به سایر قسمت‌های آن سبک‌تر است و در صورت آسیب دیدگی امکان جداسازی برای تعمیرات تخصصی را ندارد. بنابراین اگر این بخش از اتومبیل دچار آسیب شده باشد اکثر صافکاران از روش‌های غیر اصولی نظیر مکش برای ترمیم آن استفاده می‌کنند.

چنین شکل بازسازی می‌تواند ویژگی‌های آیرودینامیکی خودرو را کاملاً تحت تأثیر قرار داده و رانندگی با آن را به ویژه در سرعت‌های بالا دچار اختلال کند. همین مسأله است که سبب می‌شود رنگ شدگی سقف بدنه خودرو به معنای آسیب دیدگی‌های جدی آن بخش محسوب ‌شود و از دلایل افت قیمت است.

رنگ شدگی گلگیر‌ها و درب‌ها و افت قیمت

از دیگر قسمت‌هایی که رنگ شدگی آن‌ها باعث افت قیمت می‌شود، گلگیر و درب‌های خودرو هستند. رنگ شدگی این بخش‌ها نیز می‌تواند حکایت از آسیب‌های جدی داشته باشد. این بخش‌ها در صورت آسیب دیدگی‌های شدید و عمیق معمولاً تعویض می‌شوند. به هرحال تعویض یا رنگ شدگی این بخش‌ها می‌تواند با افت قیمت اتومبیل همراه باشد.

جلوگیری از آسیب دیدگی رنگ بدنه خودرو

برای این که رنگ بدنه خودرو در بخش‌های مختلف با کمترین آسیب در زمان تصادفات و... مواجه شود، معمولاً از روش‌هایی چون کاور بدنه خودرو یا سرامیک خودرو استفاده می‌کنند. انجام چنین خدماتی نه تنها باعث زیباتر دیده شدن رنگ خودرو می‌شود بلکه در مقابل عواملی چون آفتاب سوختگی، ریختگی رنگ، ترک خوردگی، زنگ زدگی، آلودگی‌های محیطی، فضولات پرندگان و... از رنگ بدنه محافظت می‌کند.

استفاده از خدماتی چون کاور و سرامیک بدنه می تواند کیفیت رنگ فابریک خودرو را به خوبی محافظت کرده و از ایجاد صدمات سطحی به آن جلوگیری نماید.

مدوسا؛ بهترین ارائه‌کنندگان خدمات رنگ اتومبیل

مجموعه مدوسا یکی از بهترین ارائه‌کنندگان خدمات رنگ در تهران است. انجام خدماتی چون لیسه‌گیری، سرامیک خودرو، کاور بدنه و... از جمله خدماتی است که در این زمینه در مجموعه ما ارائه می‌شود. کیفیت بالای متریال کاربردی، مهارت، تجربه و تخصص تکنسین‌های همکار و سرعت بالای انجام کار از جمله ویژگی‌هایی است که این مجموعه را از سایرین متمایز می‌سازد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه