رپرتاژ اگهی /

موتور آسانسور باکیفیت را از کجا بخرید؟

موتور آسانسور باکیفیت را از کجا بخرید؟
کدخبر : 40473

اگر سابقه فعالیت شما در حوزه ساخت‌وساز به بیش از 10 سال می‌رسد، احتمالاً به خاطر دارید که تا همین چند سال پیش می‌توانستید آسانسور پروژه‌های خود را به‌صورت یک پکیج کامل از نمایندگی‌های برترین برندهای آسانسور دنیا در ایران بخرید و از همین شرکت‌ها نیز بخواهید که آن را برای شما به‌صورت کامل نصب کنند.

 البته قیمت آسانسور ارائه‌شده توسط این شرکت‌ها آن زمان هم بالا بود، چه برسد به الآن که افزایش قیمت دلار باعث شده این پکیج‌ها کمیاب و گران‌قیمت شوند.

بهترین راه‌حل در حال حاضر، خرید قطعات مختلف آسانسور از جمله موتور، درب، کابین، ریل، تابلو فرمان و ... به‌صورت مجزا و از برندهای معتبر است. در میان این قطعات، موتور آسانسور اهمیت بیشتری دارد، چرا که به نوعی مغز آسانسور محسوب می‌شود. خواندن این مقاله به شما کمک می‌کند تا توانید بهترین موتور آسانسور را از بهترین فروشنده و با توجه به بودجه خود بخرید.

 

با انواع موتور آسانسور آشنا شوید

نوع موتوری که برای آسانسور انتخاب می‌کنید، نحوه حرکت آن را تعیین می‌کند. همان‌طور که می‌دانید، آسانسورها به دو نوع کششی و هیدرولیکی تقسیم می‌شوند که نوع هیدرولیکی از طریق تزریق روغن به جکی که زیر کابین تعبیه شده، کار می‌کند و آسانسورهای کششی نیز با ایجاد تعادل میان کابین و وزنه‌ها کار می‌کنند.

 

123123123

انواع موتور آسانسور کششی

موتور آسانسورهای کششی به دو نوع موتور گیربکس دار و گیرلس تقسیم می‌شود. موتور آسانسور گیربکس دار، دارای دو فلکه است که یکی از آن‌ها، فلکه هرزگرد نام دارد و در مسیر انتقال نیرو از گیربکس موتور به فلکه شیار قرار دارد. در آسانسورهای دارای سیستم گیربکس، نیرو از موتور به فلکه هرزگرد منتقل می‌شود و این فلکه نیز حرکت را به فلکه شیار منتقل می‌کند، فلکه شیار هم بر اساس فرمانی که موتور از کاربر دریافت کرده، کابین آسانسور را به سمت بالا یا پایین می‌کشد.

در آسانسورهای گیرلس، فلکه هرزگرد حذف شده و نیرو مستقیماً از موتور به فلکه شیار منتقل می‌شود.

 

انواع موتور آسانسور هیدرولیکی

آسانسورهای هیدرولیکی نیز دارای دو نوع موتور مغروق در روغن و خشک-هوا خنک هستند. موتورهای مغروق در روغن در بخش پاورپوینت آسانسور نصب می‌شوند و آسانسورهای دارای این نوع موتور، فاقد موتورخانه هستند.

موتورهای خشک-هوا خنک نیز معمولاً در بالای کابین نصب می‌شوند.

 

در میان آسانسورهای بالا، آسانسورهای هیدرولیکی و آسانسورهای کششی دارای موتور گیرلس، حرکت نرم‌تری دارند و توقف‌های آن‌ها ناگهانی نیست. همچنین با توجه به کوچک بودن انواع موتور آن‌ها، معمولاً یا موتورخانه ندارند یا فضای مورد نیاز برای ساخت موتورخانه آن‌ها، اندک است. البته قیمت موتور آسانسور آن‌ها نیز از آسانسورهای گیربکس دار بیشتر است. برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و داشتن حرکت نرم، می‌توانید موتور آسانسور گیربکس دار تک سرعته را تهیه کنید.

12222

بهترین برندهای سازنده موتور آسانسور کدام‌اند؟

همانند هر دستگاه دیگری، موتور آسانسور نیز در دو نوع خارجی و ایرانی در بازار موجود است. موتورهای آسانسور خارجی موجود در بازار، معمولاً ساخت کشورهای ایتالیا، ژاپن و چین هستند که در این میان، موتورهای ژاپنی به‌سختی پیدا می‌شوند و موتورهای چینی نیز کیفیت موتورهای آسانسور ایتالیایی را ندارند. در ادامه، با بهترین برندهای موتور آسانسور ایتالیایی و ایرانی آشنا می‌شوید:

 

موتور آسانسور ایتالیایی

باکیفیت‌ترین انواع موتور آسانسور ایتالیایی معمولاً توسط شرکت‌های ساسی و سیکور تولید می‌شوند. موتور آسانسور ساسی محبوبیت بیشتری در بازار دارد، چراکه علاوه بر قدمت و شهرت بیشتر، دارای قیمت مناسب است. موتور آسانسور ساسی برای آسانسورهای کششی و در هر دو نوع گیربکس دار و گیرلس تولید می‌شود و می‌توانید آن را در توان‌های مختلف 5.5 تا 17.6 کیلوواتی در بازار پیدا کنید.

موتور آسانسور سیکور نیز معمولاً تنها در نوع گیربکس دار در بازار پیدا می‌شود.

 

موتور آسانسور بهران

شرکت بهران آسان‌بر یکی از قدیمی‌ترین سازندگان موتور و قطعات آسانسور در ایران محسوب می‌شوند که فعالیت خود را از سال 1368 آغاز کرده است. بهران آسان‌بر علاوه بر ساخت و عرضه قطعات آسانسور به‌صورت تکی به بازار، پکیج آسانسور و پله‌برقی نیز تولید می‌کند. موتور آسانسور بهران در هر دو نوع گیربکس دار و گیرلس در بازار موجود است و مشابه موتورهای شرکت جم ایتالیا ساخته می‌شود.

قیمت موتور آسانسور بهران از سایر موتورهای ساخت داخل بیشتر است.

 

موتور آسانسور فرش‌باف

مجموعه صنعتی فرش‌باف یکی دیگر از تولیدکنندگان برتر موتور آسانسور در ایران از شهر تبریز است که موتورهای آسانسور خود را با الهام از موتور آسانسور ساخت شرکت ساسی ایتالیا تولید می‌کند. موتور آسانسور فرش‌باف معمولاً تنها در نوع گیربکس دار تولید می‌شود و علاوه بر انطباق با استاندارد بین‌المللی EN81، با گارانتی دو ساله عرضه می‌شود.

قدرت موتورهای آسانسور ساخت شرکت فرش‌باف تبریز از 6.1 تا 7.3 کیلووات متغیر است.

 

موتور آسانسور abb

برند abb یا ای بی بی نیز یکی دیگر از برندهای معتبر داخلی است که بیشتر در زمینه تولید موتور آسانسور و الکتروموتور فعالیت می‌کند. موتور آسانسور abb نیز همانند موتور آسانسور فرش‌باف تنها در نوع گیربکس دار در بازار موجود است. موتور آسانسور abb معمولاً برای آسانسورهای دارای ظرفیت کم استفاده می‌شود و قیمت آن از سایر موتورهای آسانسور ساخت داخل، مناسب‌تر است.

 

343434

 

چرا باید موتور آسانسور باکیفیت را از طاها بازار بخرید؟

خرید آسانسور پکیجی علاوه بر کیفیت بالا، یک مزیت دیگر نیز داشت و آن عدم پرداخت چند باره هزینه حمل‌ونقل برای خرید قطعات مختلف آسانسور بود. سایت طاها بازار مرجعی مطمئن برای خرید قطعات مختلف آسانسور به‌صورت اینترنتی است و با مراجعه به این سایت می‌توانید تمامی قطعاتی که برای ساخت و برپایی یک دستگاه آسانسور نیاز دارید را تهیه کرده و تنها یک‌بار کرایه حمل‌ونقل بپردازید. انواع موتور آسانسور از نوعی گیربکس دار و گیرلس گرفته تا موتورهای آسانسور ایتالیایی و ایرانی در این سایت موجود است و می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که دارید، موتور آسانسور مورد نظر خود را انتخاب کنید.

همچنین با استعلام قیمت درب آسانسور و سایر قطعات آن از این سایت، می‌توانید در مورد انتخاب زمان مناسب برای خرید قطعات آسانسور نیز تصمیم‌گیری کنید.

 

 

پیش از خرید موتور آسانسور و سایر قطعات آن، حتماً استعلام قیمت روز دلار را بگیرید. چراکه قیمت قطعات آسانسور به‌شدت به قیمت ارز وابسته است و وقتی‌که قیمت دلار افزایشی است، زمان مناسبی برای خرید قطعات آسانسور نیست.

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد ... 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه