رپرتاژ اگهی

لنگرمقایسه کارمزد تراکنش تتر در شبکه‌های مختلف تتر

لنگرمقایسه کارمزد تراکنش تتر در شبکه‌های مختلف تتر
کدخبر : 41862

تتر از زمان ظهور تا کنون با چالش‌های بسیاری رو به رو شده است. چالش‌هایی که در بیشتر مواقع موجب رشد و نمو تتر شده است. اکنون شبکه‌های بلاکچین مختلفی از تتر حمایت می‌کنند. اما کدام شبکه کارمزد کمتری دارد؟ در این مقاله می‌خواهیم در مورد خرید تتر و کارمزد‌های آن در شبکه‌های مختلف صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

تتر چیست؟

تتر (USDT) یک ارز دیجیتال است که با ارائه یک ارز مجازی پایدار به دنبال تغییر در سیستم مالی متعارف است. توکن تتر به عنوان یک استیبل کوین شناخته می‌شود زیرا ارزش یک USDT با ارزش یک دلار بوده و به منزله حضور دلار در شبکه بلاک چین عمل می‌کند. خرید تتر از راه‌های مختلف ممکن است. به عبارت بهتر تتر همان دلار دیجیتالی است. چرا که قیمت تتر به صورت ثابت بوده و نوسان بسیار ناچیزی دارد. سرمایه گذاران و تریدرها می‌توانند هنگام افت بازار از تتر برای حفظ دارایی‌های خود استفاده کنند.

تتر در انواع شبکه‌های بلاک چین

تتر بلاک چین اختصاصی خود را ندارد. بنابراین در دیگر بلاک چین‌ها انجام عملیات می‌کند. از سال ۲۰۱۵ تتر روی بلاک‌چین‌های دیگر قرار گرفت که تا کنون تعداد آنها به ۱۵ بلاک چین رسیده است. این امر خرید usdt را برای علاقه مندان به استیبل کوین‌ها آسان تر کرده است.

Tether در بسیاری از بلاک چین‌های مختلف مانند Algorand، Avalanche، پروتکل ساده بیت‌کوین کش (SLP)، اتریوم، EOS ،Liquid Network ،Omni ،Polygon ،Tezos ،Tron Solana ،Statemine و Polkadot پشتیبانی می‌شود. حتماً توجه داشته باشید که از نسخه صحیح تتر در بلاک چین یا پروتکل مورد نظر استفاده می‌کنند. چرا که توکن‌های Tether در حال حاضر در ۱۵ بلاک‌چین مختلف در اختیار کاربران هستند. گرچه این تفاوت زیادی در قیمت USDT ایجاد نمی‌کند.

مزایا و معایب خرید تتر

مزایای خرید تتر

  • قیمت تتر ثابت و معادل یک دلار آمریکا است.
  • نوسان ارزشی خاصی ندارد.
  • در اکثر صرافی‌های ایرانی و بین المللی مبادله می‌شود.

جزئیات بیشتری از مزایای تتر

یکی از مزایای اصلی USDT زمان تراکنش است. پرداخت یا برداشت دلار از یک کشور به کشور دیگر از طریق صرافی‌های خارجی ممکن است چند روز طول بکشد. اما خرید تتر، انتقال و برداشت آن در عرض چند دقیقه انجام می‌شود.

کارمزد تراکنش از دیگر مزایای USDT است. هزینه مبادلات ارز خارجی به طور متوسط ۳۰ دلار بوده یا ۱۰% مبلغ تراکنش است. همچنین اگر وجه شما توسط صرافی پشتیبانی نشود، احتمال ایجاد هزینه‌های اضافی نیز وجود دارد. اما انتقال تتر بین برخی کیف پول‌ها هزینه‌ای ندارد. اما لازم به ذکر است که خرید USDT در برخی شبکه‌های بلاکچین یا صرافی‌های مختلف کارمزد بسیار اندکی دارد.

در آخر این که قیمت USDT ثابت است. این در حالی است که ارزهای دیجیتال نوسان قیمت بالایی دارند. اما در مورد تتر اینطور نیست. شما دیگر نگران نوسان قیمت بیت کوین، اتریوم یا سایر ارزهای دیجیتال نخواهید بود. عدم نیاز به تمرکز روی قیمت تتر به صورت لحظه‌ای می‌تواند یکی از بزرگترین مزایا برای صاحبان کسب و کار بین المللی، سرمایه گذاران و تریدرها باشد.

معایب تتر

  • در مورد پشتوانه هر توکن تتر شک و شبهه‌هایی وجود دارد. (گرچه این شک‌ها نمی‌تواند قیمت USDT را نوسان دهد)
  • هزینه خرید تتر هرگز بیشتر از یک دلار در هر توکن نخواهد بود.
  • هیچ تضمینی وجود ندارد که خرید USDT به منزله خرید دقیقا یک دلار باشد. (به خاطر نوسانات بسیار ناچیز)

معایب تتر با جزئیات بیشتر

نقطه ضعف اصلی مربوط به USDT به دلیل ناتوانی Tether Limited در ارائه مدرکی است که نشان دهد هر توکن با نسبت ۱:۱ با USD پشتیبانی می‌شود. در واقع، این شرکت بیانیه وب سایت خود را تغییر داد تا این واقعیت را منعکس کند که برای هر USDT صادر شده یک دلار وجود ندارد، بلکه ممکن است توسط دارایی‌ها یا مطالبات وام‌های تتر به اشخاص ثالث پشتیبانی شود. اما همین بیانیه توانسته قمیت USDT را در مرز ۱ دلار نگه دارد. علاوه بر این، در حال حاضر صرافی‌های بسیار کمی وجود دارد که USDT مستقیماً به دلار تبدیل کند. در صورتی که قصد خرید USDT دارید، باید هزینه‌ای به عنوان کارمزد تبدیل دلار یا ریال به تتر بپردازید.

bdec88a7-694f-4172-981e-61b7a6e6d6bd

مقایسه میزان کارمزد تراکنش

 

همانطور که گفته شد کارمزد تراکنش در شبکه‌های مختلف بلاک چین متفاوت است. همین امر به دلیل اینکه روی قیمت تتر محاسبه شده و هزینه تلقی می‌گردد، میزان کارمزد تراکنش را مرکز توجه خریداران تتر قرار داده است. ابتدا به سراغ اولین شبکه بلاک چینی که از تتر حمایت کرد می‌رویم. در میان سایر شبکه‌های بلاک چین هزینه کارمزد روی شبکه امنی بیشترین کارمزد را دارد. گرچه محاسبه کارمزد تراکنش شما به عوامل خاصی بستگی دارد. اما گاهی هزینه کارمزد به ۳۰ تا ۳۵ دلار می‌رسد. این مبلغ برای برخی تریدرها و سرمایه گذاران بسیار زیاد است.

پس از مدتی که از فعالیت تتر روی شبکه امنی گذشت، شرکت تتر، کوین‌های تتر را به شبکه اتریوم فرستاد. کارمزد تراکنش روی شبکه اتریوم به مراتب کمتر بود. البته این موضوع مربوط به قبل از راه اندازی پروژه دیفای بود. در سال ۲۰۲۰، پس از پروژه‌های دیفای (DeFi) هزینه‌های اتریوم و ترافیک شبکه افزایش پیدا کرد. این روزها هزینه خرید تتر یا تراکنش آن، به دلیل شلوغی شبکه و افزایش قیمت اتریوم با کارمزد مبادله ارز در صرافی‌های ارز فیات برابری می‌کند. هزینه تراکنش در شبکه اتریوم به ۳۰ دلار می‌رسد. البته خبرهایی در گوشه و کنار منتشر شده که این موضوع موقتی است.

تراکنش تتر روی شبکه ترون کمترین تراکنش این روزها را دارد. این روزها هزینه تراکنش بر روی شبکه ترون به ۱۰ الی ۲۰ سنت بوده است که احتمالا با گذشت زمان افزایش یابد. اخیرا بیشترین تراکنش دریافت شده ۲ دلار بوده است. که خیلی کمتر از هزینه تراکنش‌ها در شبکه بیت کوین و اترویم است. در حال حاضر کارمزد روی شبکه ترون به صورت میانگین ۸۰ سنت است.

اخیراً خبرهای مبنی بر ورود تتر روی شبکه پولکادات (Polkadot) به گوش می‌رسد که به احتمال زیاد هزینه‌های تراکنش به مراتب کمتری داشته باشد. هنوز خبری از هزینه‌های تراکنش تتر روی شبکه پولکادات در دست نیست.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسولیتی بابت آن ندارد .... 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه