تولید

مراحل واردات خط تولید از چین

مراحل واردات خط تولید از چین
کدخبر : 42492

واردات دستگاه از چین یکی از بهترین راه‌ها برای دستیابی به ماشین‌های خط تولید باکیفیت و کم قیمت است. کشور چین بزرگ‌ترین تولیدکننده دستگاه‌های مختلف، از جمله: دستگاه‌های تولید مواد غذایی، ماشین‌آلات کشاورزی، پرینترهای سه‌بعدی، دستگاه‌های قالب‌گیری تزریقی، دستگاه‌های بسته‌بندی و چاپ، دستگاه‌های جوش، دستگاه‌های برش لیزری و غیره است. در این کشور می‌توانید تأمین‌کنندگان زیادی را پیدا کنید.

 

واردات دستگاه از چین یکی از بهترین راه‌ها برای دستیابی به ماشین‌های خط تولید باکیفیت و کم قیمت است. کشور چین بزرگ‌ترین تولیدکننده دستگاه‌های مختلف، از جمله: دستگاه‌های تولید مواد غذایی، ماشین‌آلات کشاورزی، پرینترهای سه‌بعدی، دستگاه‌های قالب‌گیری تزریقی، دستگاه‌های بسته‌بندی و چاپ، دستگاه‌های جوش، دستگاه‌های برش لیزری و غیره است. در این کشور می‌توانید تأمین‌کنندگان زیادی را پیدا کنید.

در انتخاب تأمین‌کنندگان، نحوه تجارت با افراد چینی و مراحل واردات از چین به کشور باید دقت زیادی داشته باشید.

انواع ماشین‌آلات خط تولید برای واردات

دستگاه‌های صنعتی بخش مهمی از یک خط تولید را تشکیل می‌دهد. انواع مختلفی از ماشین‌آلات خط تولید وجود دارد که در صنایع مختلفی استفاده می‌شوند که شامل:

  • خط تولید مواد غذایی
  • خط تولید صنایع داروسازی
  • خط تولید تجهیزات بسته‌بندی
  • خط تولید دستگاه‌های تزریق پلاستیک
  • خط تولید و برش فلزات شامل انواع دستگاه‌های پرس و برش لیزری و غیر لیزری
  • خط تولید مواد بهداشتی مانند: ماسک و تجهیزات پزشکی
  • خط تولید پوشاک و لباس
  • خط تولید صنایع نساجی
  • خط تولید صنایع کشاورزی
  • خط تولید مواد شوینده
  • خط تولید سنگ مصنوعی، سرامیک و نمای ساختمان
  • خط تولید مواد پلاستیکی مانند: ظروف پلاستیکی و ظروف آب‌معدنی

خطوط تولید و ماشین‌آلات وابسته در ایران بازار گسترده‌ای دارد و شما باید پیش از واردات بازار هدف خود را از قبل مشخص کنید و بدانید که واردات کدام یک از خطوط تولید می‌تواند برای شما سودآور باشد.

مراحل واردات از چین

به‌ طور کلی پس از اخذ مجوزات لازم واردات کالا نظیر مجوزهای کنترل کیفی و سلامت کالا شامل مجوز بهداشت، سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد و مجوزات قانونی واردات، مراحل واردات از چین باید طی شود که هرکدام از این مراحل از پیچیدگی فنی و قانونی نسبتاً بالایی برخوردار است و برای جلوگیری از ایجاد مشکل و ضرر مالی و زمانی نیازمند استفاده از دانش و تجربه بالا است. در ادامه با بررسی مهم‌ترین مراحل واردات از چین همراه ما باشید.

1) تحقیق بازار چین

به‌طورکلی مرحله تحقیق بازار جهت اقدام برای واردات از چین به‌عنوان نقطه حساس تصمیم‌گیری کلان تجاری به شمار می‌رود، لذا بررسی و ارزیابی دقیق در این مرحله در انجام وارداتی موفق از چین به شما کمک خواهد نمود.

2) انتخاب محصولات

در گام دوم باید بررسی کنید که قصد خرید چه کالا یا کالایی را دارید؟ در این مرحله با توجه زمینه فعالیت لیست کالاهایی که متقاضی واردات آن‌ها هستید، آماده می‌کنید. نکته قابل‌توجه در گام دوم واردات از چین، توجه به بازار مقصد فروش و تحقیق بازار ایران جهت تعیین مخاطبین کالا و میزان تقاضا کالا موردنظر است.

3) یافتن منابع، گفت‌وگو و مذاکره

سومین قدم در فرایند واردات از چین، یافتن منابع، تولیدکنندگان یا عرضه‌کنندگان عمده کالا موردنظر، گفت‌وگو و مذاکره با آن‌ها برای تأمین نیاز و خرید کالا است. در این مرحله یافتن تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان معتبر نیازمند دانش و تجربه مذاکره بین‌المللی خواهید بود.

 4) دریافت و کنترل کیفی نمونه فیزیکی محصول

پس از دریافت لیست قیمت کالاهای درخواستی بهتر است با انجام مذاکرات جهت درخواست ارائه نمونه کالاهای موردنظر، اقدام نمایید. برخی از تولیدکنندگان به‌صورت رایگان و برخی با ثبت سفارش و خرید نمونه محصول را در اختیار شما قرار خواهند داد. در گام چهارم و پس از دریافت نمونه کالا و کنترل کیفی محصول می‌توانید نسبت به خرید انبوه کالا اقدام نمایید.

5) حمل‌ونقل کالا به ایران

با تکمیل فرایند ثبت سفارش و پرداخت هزینه کالاهای خریداری شده از طریق یکی از روش‌های حمل‌ونقل هوایی یا دریایی به کشور ارسال خواهند شد. برای انتخاب راهکار درست حمل‌ونقل بین‌المللی کالا، توجه به مواردی نظیر نوع کالا و هزینه‌های هرکدام از روش‌های موجود، موجب جلوگیری از ضرر مالی خواهد شد.

6) ترخیص کالا

بی شک مهم‌ترین مرحله در واردات به‌ویژه واردات از چین، فرایند ترخیص کالا است. در این مرحله با ارائه مدارک موردنیاز به گمرک پروسه ترخیص کالا انجام می‌شود. انجام صحیح این فرایند نیازمند اطلاع از قوانین و مقررات گمرک کشور است. در واقع شناخت قوانین و مقررات ترخیص کالا از گمرکات کشور موجب تسهیل آن خواهد شد.

نکات مهمی که بهتر است بدانید...

برای واردات ماشین‌آلات خط تولید چه مجوزهایی نیاز است؟

برای خرید ماشین‌آلات تولیدی از چین، تنها با جواز تولید و حتی بدون داشتن کارت بازرگانی می‌توانید انواع دستگاه‌ها را وارد کنید. اما برای سایر ماشین‌آلات صنعتی و معدنی نیاز به اخذ مجوزهای دیگر از وزارت صمت و سایر ارگان‌ها است.

آیا امکان واردات خط تولید دست‌دوم از چین وجود دارد؟

هزینه واردات ماشین‌آلات دست‌دوم نسبت به دستگاه‌های نو بسیار ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است. اما حتماً پیش از خرید از سلامت ماشین‌آلات مطمئن شوید ضمن اینکه برای واردات دستگاه‌های مستعمل یا بازیابی شده نیاز به مجوزهایی از وزارت صمت است که این امکان بخصوص برای شرکت‌های دارای پروانه تولید و بهره‌برداری بسیار ساده‌تر خواهد بود.

آیا برای واردات خط تولید، نیاز به افراد آموزش‌دیده چینی خواهیم داشت؟

ممکن است برای راه‌اندازی دستگاه‌های خط تولید و آموزش پرسنل، نیاز به افراد آموزش‌دیده و تکنسین‌های حرفه‌ای داشته باشید که در مدت مشخصی به ایران سفر کنند.

در آخر برای حمایت از تولید داخلی، کارآفرینی و ایجاد شغل برای هم‌وطنان یکی از بهترین فرصت‌ها ایجاد صنایع تولیدی با استفاده از ماشین‌آلات و در صورت لزوم مواد اولیه وارداتی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت شرکت بازگانی سپاهان همراه به آدرس اینترنتی www.sepahanhamrah.com مراجعه فرمایید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه