رپرتاژ اگهی /

با کسب و کاری ساده به درآمد بالا برسید

با کسب و کاری ساده به درآمد بالا برسید
کدخبر : 42589

یکی از انواع کسب و کارهایی که شما را به درآمد می رساند این است که شما بتوانید در زمینه های پرسودی مانند برنج چمپا رامهرمز سرمایه گذاری کنید و در کمترین زمان ممکن به ثروت دست پیدا کنید.

برنج چمپا رامهرمز

برنج چمپا رامهرمز نام گونه ای از برنج است که در مناطقی با ویژگی اقلیمی گرم و حاره ای کشت می شود. منشا برنج چمپا به ویتنام مرکزی کنونی باز می گردد. این گونه، از سال ۱۰۱۲ در قسمت هایی از چین و جنوب شرقی چین توجه گسترده ای را به خود جلب کرد.

در لغت نامه دهخدا نام چمپا اشاره به نوعی برنج خوب و مرغوب دارد که از محصولات گیلان است. کشت برنج چمپا در ایران با توجه به مناطق آب و هوایی متنوع انواع متفاوتی از گونه های برنج کشت و تولید می شود. انواع برنج چمپا در مناطقی از ایران نیز تولید می شود.

هم اکنون به عنوان یکی از گونه های پرطرفدار برنج ایرانی شناخته شده است. چمپا از رقم برنج های شمالی است که میزان مصرف آب برای کشت این نوع بسیار کمتر از سایر انواع محلی است. چمپا به دلیل ویژگی های ژنتیکی و مقاومت بالا به شرایط نامساعد است که قادر به رشد و تولید محصول در قسمت های دیگر کشور با شرایط آب و هوایی متفاوت می باشد. برخلاف این تصور که در ایران می توان برنج را فقط در شرایط آب و هوایی نواحی شمالی کشت داد.

 

برنج طارم

رنگ این برنج سفید مایل به نباتی و تقریبا دانه بلند است. بعد از پخت، میزان ری کشیدن خوبی دارد. پس از برداشت برنج طارم، اگر مدت زمان زیادی در انبار بماند، علاوه بر بالا رفتن هزینه نگهداری، کیفیت عطر این محصولات نیز کاهش می یابد. هنگام خرید باید به این نکته توجه داشته باشید که تمام دانه ها به یک اندازه باشند، در غیر این صورت برنج یکدست نیست.

تعیین کیفیت و خلوص برنج در حالت خام بسیار دشوار است و برای این امر به یک متخصص برنج که سال ها تجربه در این زمینه دارد، نیاز است. خیس خوردن برنج باعث از بین رفتن رایحه آن می گردد و این موضوع می تواند فرد را در خرید برنج معطر دچار اشتباه و سردرگمی نماید.

گاهی برنج های معطر نیز در اثر بی ملاحظگی صاحبان و شرکت های تولیدی بدون عطر می شوند. مرطوب شدن برنج باعث از دست رفتن عطر آن می شود. اگر برنج به خوبی در انبار ذخیره سازی نشود.

45d85a61-6701-4d68-98f6-533ee3614a27

 

برنج طارم صادراتی

برنج طارم صادراتی هاشمی در میان مصرف کنندگان برنج طارم، طارم هاشمی از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. این برنج با طول دانه ۷٫۶ میلی متر به میزان ۱۳٫۱ میلی متر بعد از پخت قد می کشد. بیشترین سطح زیر کشت شالی های استان مازندران از جمله محله فریدونکنار را به خود اختصاص داده است.

طارم هاشمی در واقع مخلوطی از بذر برنج طارم به همراه برنج هاشمی است که در یک شالیزار و کنار یکدیگر کشت می شوند. یکی از علل کیفیت و به صرفه بودن کشت این دو برنج در کنار هم این است که به هنگام وزش بادهای تند، ساقه های این دو برنج اگر در کنار یکدیگر کشت شوند، نمی خوابند.

درصورتی که ساقه های برنج طارم اگر به صورت تنها کشت شود، به علت نازکی در برابر باد خم می شود و در فصل برداشت هزینه های بسیاری را به کشاورزان تحمیل می کند. رنگ دانه طارم هاشمی سفید متمایل به کرم و کدر است.

e72d555d-4831-4987-92c5-02ebba450c6a

 * مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد .... 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه