رپرتاژ اگهی

خطرات هولد کردن در بازار ارز دیجیتال چیست؟

خطرات هولد کردن در بازار ارز دیجیتال چیست؟
کدخبر : 42939

هولد در بازار ارزهای دیجیتال، به رویکردی اشاره دارد که طی آن، سرمایه‌گذار دارایی‌های دیجیتال را با دیدگاه بلندمدت خریداری می‌کند و قصد ندارد که آن را زودتر از حداقل یک سال، به فروش برساند.

در این رویکرد، استراتژی کسب سود بر مبنای رشد قیمت در افق زمانی بلندمدت است. بنابراین، اصطلاح هولد (به معنای نگه‌داشتن) از آنجایی نشأت می‌گیرد که هولد کنندگان می‌گویند فرقی ندارد که در طول مسیر چه اتفاقی ممکن است بیفتد. دیدگاه ما بلندمدت است و حتی اگر بازار نزولی شود، ما ارز دیجیتال خود را «نگه می‌داریم». با اینکه خرید ارز دیجیتال برای هولد کردن در بازار کریپتوکارنسی ممکن است با توجه به گذشته این بازار موجب کسب سودهای بسیار بزرگی شود، اما سکه سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال روی دیگری نیز دارد. چه خطرات و ریسک‌هایی متوجه افرادی است که خرید ارز دیجیتال را با هدف هولد کردن انجام می‌دهند؟ با این مقاله همراه باشید تا پاسخ مختصر و مفید را در این باره مطالعه فرمایید.

 

خطرات خرید ارز دیجیتال با هدف هولد کردن

علی‌رغم نرخ بازده بالایی که در گذشته شاهد آن بوده‌ایم و دلایل زیادی که برای خرید ارز دیجیتال وجود دارند، با توجه به سوالی که در بالا ذکر شد، سرمایه‌گذاران محتاط باید خطرات هولد کردن ارزهای دیجیتال را در نظر بگیرند.

قیمت ارزهای دیجیتال بسیار متغیر است. ممکن است سرمایه‌گذاران مجبور شوند که فراز و نشیب‌های شدیدی را در ارزش دارایی‌های خود تجربه کنند؛ آن‌ها باید ریسک‌پذیری بسیار بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاران بازارهای سنتی داشته باشند. آنها باید نقدینگی کافی برای پشتیبانی از سرمایه‌گذاری خود، اجتناب از فروش اجباری و رفع نیازهای غیرمنتظره به نقدینگی را کنار بگذارند.

با توجه به اینکه ارزهای دیجیتال سن‌وسال نسبتاً کوتاهی در مقایسه با سایر انواع دارایی‌ها و ارزهای فیات دارند، با آینده‌ای پر از ناشناخته‌ها روبرو هستند. بنابراین، لازم است به عنوان معامله‌گر و سرمایه‌گذار، قبل از خرید ارز دیجیتال برخی از مهم‌ترین ریسک‌ها و خطراتی که در مسیر ما وجود دارند آگاه باشیم. در اینجا نه همه اما برخی از مهم‌ترین ریسک‌ها آورده شده‌اند.

 

۱. گم شدن یا از بین رفتن کلید خصوصی

ارزهای دیجیتال، در یک کیف پول ذخیره می‌شوند و فقط توسط دارنده کلید عمومی و کلید خصوصی مربوط به کیف پولی که در آن نگه‌داری می‌شوند، قابل کنترل هستند. هر دو کلید منحصربه‌فرد هستند. اگر کلید خصوصی گم شود، از بین برود یا به هر طریق دیگری به خطر بیفتد، ممکن است سرمایه‌گذار نتواند به دارایی‌های موجود در کیف پول دیجیتال خود دسترسی پیدا کند و اساساً دارایی‌های او از بین می روند. اگر کلید خصوصی به دست شخص ثالثی برسد، او می‌تواند به دارایی‌ها دسترسی پیدا کند.

راهکار: کلید عمومی و خصوصی خود را در جایی امن، نگهداری کنید. می‌توانید آن‌ها را دو بخش تقسیم کنید و هر بخش را در یک مکان امن نگه‌دارید.

b3d5730a-ee05-43e6-bce0-15fd8669e33d

۲. خطرات مربوط به بسترهای مبادلاتی

سکوهای معاملات و خرید ارز دیجیتال، عمدتاً غیرقانونی هستند و شفافیت زیادی را در رابطه با عملیات خود ارائه نمی‌دهند. در کارنامه آن‌ها مواردی از کلاهبرداری، سرقت و نقض امنیت وجود دارد که در نهایت سرمایه‌گذاران نتوانسته‌اند خسارت‌های متحمل شده را جبران کنند.

راهکار: فقط از صرافی‌های خوش‌نام و معتبر استفاده کنید. با توجه به تحریم کاربران ایرانی و احتمال مسدود شدن دارایی‌های ما توسط امثال بایننس، پیشنهاد می‌شود حتی با استفاده از ابزارهای آی‌پی ثابت نیز به فکر استفاده از این صرافی‌ها نباشید و از سکوهایی برای خرید ارز دیجیتال استفاده کنید که در کشور خودمان ساخته شده‌اند.

 

۳. از بین رفتن اعتماد به ارزهای دیجیتال

اکثر ارزهای دیجیتال توسط یک بانک مرکزی، یک سازمان ملی یا بین‌المللی، یک دارایی یا سایر اعتبارات پشتیبانی نمی‌شوند و ارزش آن‌ها دقیقاً با ارزشی که فعالان بازار از طریق تراکنش‌های خود برای آن‌ها قائل می‌شوند، تعیین می‌شود. به عبارت دیگر، تنها چیزی که قیمت را تغییر می‌دهد عرضه و تقاضا است. بنابراین، اگر اعتماد عمومی نسبت به بازار کریپتوکارنسی از بین برود، هیچ تقاضایی برای خرید ارز دیجیتال وجود نخواهد داشت.

 

۴. ممنوعیت یا محدودیت فروش و خرید ارز دیجیتال

تناقضات قابل توجهی بین موضع رگولاتورهای مختلف نسبت به وضعیت قانونی ارزهای دیجیتال وجود دارد. رگولاتورها نگران هستند که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال توسط مجرمان و سازمان‌های تروریستی مورد استفاده قرار گیرند. در آینده برخی کشورها ممکن است حق کسب، مالکیت، نگه‌داری، فروش، استخراج و خرید ارزهای دیجیتال را محدود کنند.

 

۵. کند شدن شبکه

در مورد بیت کوین، استخراج فرآیندی است که طی آن تراکنش‌ها تأیید و BTC های جدید وارد گردش می‌شوند. کاربر رایانه خود را از طریق دانلود یک نرم‌افزار خاص، به یک «گره» تبدیل می‌کند که به تایید تراکنش‌ها می‌پردازد. ماینرهایی که در افزودن یک بلوک جدید به زنجیره بلوک (Blockchain) موفق شوند، بیت کوین پاداش می‌گیرند. با این حال، اگر پاداش‌ها به اندازه کافی بالا نباشند، یا اگر حجم بالایی از تراکنش‌ها به صورت همزمان اتفاق بیفتد، بلاک‌چین ممکن است با کاهش سرعت مواجه شود. در صورتی که تعداد تراکنش‌ها در بلاک‌چین بسیار زیاد باشد، کاهش سرعت برای سایر ارزهای دیجیتال نیز امکان پذیر است.

https://www.gooyait.com

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسولیتی بابت آن ندارد ...... 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه