رپرتاژ اگهی

این لامپ به زندگی ام معنا بخشید

این لامپ به زندگی ام معنا بخشید
کدخبر : 43350

نبودن نور و روشنایی یک معضل جهانی است اگر روشنایی نباشد نمی توانیم با روال عادی زندگی کنیم. من با لامپ توانستم به موفقیت های زیادی برسم و لامپ به زندگی ام معنا بخشید. کسب و کار در حوزه لامپ می تواند ما را به پول برساند پیشنهاد می کنم شما نیز کسب و کارتان را با لامپ شرو ع کنید در ادامه چند نوع لامپ را معرفی می کنم.

لامپ هالوژن

آیا با انواع لامپ هالوژن آشنایی دارید؟ همانطور که می دانید تامین برق و روشنایی یک امر بسیار ضروری در ساختمان سازی است که همواره مورد توجه قرار می گیرد. در حال حاضر به دلیل بالابودن تعرفه انرژی برق اکثر سازندگان سعی می کنند از لامپ هایی که مصرف انرژی پایین اما در مقابل بازده بالایی دارند برای تامین نور لازم استفاده نمایند. در نوشته های پیشین ساختمانچی به معرفی انواع لامپ روشنایی پرداختیم. هم اکنون در این نوشته سعی داریم به معرفی دسته ای از لامپ ها تحت عنوان لامپ هالوژنی بپردازیم. لامپ های هالوژن به دلیل مشخصات و کاربردهایی که می توانند در داخل و خارج ساختمان داشته باشند بسیار محبوب هستند. انواع مختلفی از لامپ های هالوژنی وجود دارد.

لامپ فلور سنت

«لامپ‌های فلورسنت» (Fluorescent Lamps) که به لامپ مهتابی نیز شهرت دارند، پیچیده‌تر از لامپ‌های رشته‌ای هستند. در لامپ‌ فلورسنت، یک لوله فلورسنت بین کاتدها وجود دارد. لوله از جیوه و سایر گازها پر شده است و عبور جریان، سبب تابش در آن‌ها می‌‌شود. پوشش فسفر در بیرون انرژی تابشی را به نور مرئی تبدیل می کند. لامپ‌های فلورسنت، نسبت به لامپ‌های رشته‌ای، انرژی کمتری برای تولید همان میزان نور استفاده می‌کنند و دوام بیشتری نیز دارند. البته به دلیل لزوم پر کردن آن‌ها از جیوه، دفع و انهدام این لامپ‌ها کمی دشوار است و باید با رعایت نکات ایمنی انجام شود. شیوه تولید نور در این لامپ، این‌گونه است که ولتاژ اعمال‌ شده به دو سر لامپ، باعث داغ‌ شدن گاز آرگون یا نئون درون آن می‌شود. در نتیجه، جیوه، که به مقدار اندک درون لامپ و در دو طرف آن قرار دارد، بخار می‌شود.

لامپ ال ای دی

چراغ‌های ال ای دی (LED) با مصرف انرژی بسیار کمتری، قادرند روشنایی مطلوبی را تامین نمایند. جدیدترین فناوری‌های روشنایی ناشی از ادغام تکنولوژی ساخت لامپ‌ ال ای دی با تکنولوژی‌های فناوری اطلاعات و هوشمندسازی، کاربردهای وسیعی در تامین روشنایی خانه‌ها، محوطه‌های باز، وسایل نقلیه، تجهیزات الکتریکی، چراغ‌های راهنمایی رانندگی، نمایشگرهای خیابانی، تابلوهای تبلیغاتی و ساعت‌های دیجیتالی پیدا کرده است. سیستم‌های روشنایی LED مسکونی در جایگزینی با لامپ‌های رشته‌ای بیش از 75درصد در کاهش مصرف انرژی موثرند. با گذشت زمان اگر همه خانه‌های جهان از روشنایی LED استفاده نمایند صرفه‌جویی در مصرف انرژی نجومی خواهد بود.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسولیتی بابت آن ندارد ..... 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه