رپرتاژ اگهی /

ثروتی نهفته در دل حبه های سیر

ثروتی نهفته در دل حبه های سیر
کدخبر : 43794

برای رسیدن به ثروت در هر کاری نیاز به تلاش است اما این ثروت زمانی اتفاق می افتد که راه ما درست باشد و کاری که انجام میدهیم به ثروت برسد

برای رسیدن به ثروت در هر کاری نیاز به تلاش است اما این ثروت زمانی اتفاق می افتد که راه ما درست باشد و کاری که انجام میدهیم به ثروت برسد اما زمانی که در راه اشتباهی در کسب و کارمان قدم بگذاریم هرچه که برویم از راه درست فاصله میگیرم من با تمام اشتباهات در دنیای کسب و کار توانستم در راه درست قدم بگذارم و کاری را برای خودم راه اندازی کنم من با کار کردن بر روی محصول سیر توانستم به ثروتی که می خواستم برسم و در کارم تجربه و اعتبار بدست بیاورم در ادامه با ما همراه باشید اگر علاقمند تغییر در زندگیش خود هستید.

سیر سفید

سیر سفید داروی خوبی برای مبتلایان به دیابت و چربی خون بالاست و قدرت سم زدایی و ضدعفونی کنندگی قوی دارد و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است و از بروز پروستات در مردان و گرفتگی عضلات جلوگیری می کند، اما مصرف سیر به فردی که دارای مزاج سرد است و در محیطی سرد زندگی می‌کند یا فعالیت فیزیکی کمی دارد و دارای اضافه وزن است و از سردی همیشه گله دارد، توصیه می‌شود. ضمن اینکه مصرف سیر به افراد میانسال بیش از نوجوانان توصیه می‌شود و این عزیزان بهتر است روزی یک حبه سیر مصرف کنند. سیر، سه نوع بیابانی، بستانی و کوهی دارد که نوع معمول خوراکی، نوع بستانی است و به نوع کوهی، موسیر گفته می‌شود که بیشتر از آن در تهیه ترشی استفاده می‌شود.

سیر سیاه

سیر سیاه در مقایسه با سیر تازه مقدار کمتری آلیسین دارد. آلیسین یک ترکیب طبیعی سولفوری است که از سیر به دست می آید و خواص آنتی بیوتیک زیادی از جمله اثرات ضد ویروسی، ضد باکتری، ضد انگلی و ضد قارچی است. بوی تند سیر در اثر آلیسین است. این بوی بد در واقع روش گیاه سیر برای دفاع از خود و خورده نشدن در برابر مهاجمان و حیوانات است.

اما چه اتفاقی برای این ماده مفید و بد بو در فرآیند تخمیر و تبدیل سیر تازه به سیر سیاه می افتد؟ آلیسین در فرآیند تخمیر به ترکیبات آنتی اکسیدان تبدیل می شود؛ ترکیباتی که خاصیت درمانی سیر را چند برابر می کنند! هر چند آلیسین کمتر می شود ولی به جای آن آنتی اکسیدان ها که خواص مفیدی در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها دارند در سیر سیاه ۴ تا ۵ برابر افزایش می یابد.

سیر خام

سیر سبزی می باشد که به بسیاری از غذاها اضافه می شود و همچنین دارای خواص بالقوه نیز هست، بسیاری از مادران باردار در مورد خواص دارویی سیرخام برای بارداری شنیده اند از آنجا که تمام مواد غذایی دارای عوارض جانبی و یا فوایدی هستند باید تمام موارد را در نظر گرفت.

زیرا خوردن مقدار زیادی از سیر خام به علت خاصیت رقیق کنندگی خون باید در نظر داشت که آن را با سایر داروهای رقیق کننده خون در زمان بارداری استفاده ننمود می توان گفت فواید سیر در دوران بارداری می‌تواند بسیار زیاد باشد و به بسیاری از مادران در بارداری راحت تر و سالم تر کمک می نماید. 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه