رپرتاژ اگهی /

چگونه از میلگرد نگهداری کنیم؟

چگونه از میلگرد نگهداری کنیم؟
کدخبر : 43797

نگهداری و انبار نادرست میلگردها یکی از دلائل زنگ‌زدگی و خرابی آن‌ها است. خیلی از افراد فکر می‌کنند که نگهداری میلگرد در فضای باز مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ در حالی که وضعیت آب و هوای شهری که قصد دارید این محصول را انبار کنید در خراب‌شدن آن تاثیر دارد. اما چگونه از میلگردها نگهداری کنیم؟ اگر شما هم به دنبال جواب این سوال هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

اهمیت نگهداری صحیح میلگرد

معمولا در پروژه‌های ساختمانی از انواع مختلفی میلگرد مانند میلگردهای ضدزنگ، فولاد کربنی، گالوانیزه و ... استفاده می‌شود که برای جلوگیری از خرابی این محصولات، باید آنها را جداگانه نگهداری و انبار کرد.

هر نوع از میلگرد نیاز به مراقبت خاصی دارد. میلگردها دارای سایزهای مختلفی هستند که معمولا هر سایز برای مکان‌های خاصی قابل‎استفاده است. به‌عنوان مثال: میلگرد سایز 14 یکی از پرکاربردترین نوع این محصول است که در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود؛ به‌همین دلیل اطلاع از قیمت میلگرد 14 برای افراد اهمیت زیادی دارد.

 

بسیاری از عوامل طبیعی مانند باد، باران و رطوبت برای سطح میلگردهای فولادی مضر است و در نهایت باعث خوردگی این محصولات خواهد شد. محیط‌های اسیدی و سولفاتی، حرارت و دمای زیاد هم تخریب‌کننده مقاطع فولادی هستند.

نحوه نگهداری میلگردهای ضدزنگ

همان‌طور که گفته‌شد، شرایط نگهداری هر نوع میلگرد متفاوت است. برای نگهداری آرماتورهای ضدزنگ باید به موارد زیر دقت داشته‌باشید:

  • برای قرار دادن این محصولات روی زمین از سکوهای مناسب استفاده کنید.
  • میلگرد ضدزنگ نباید با محصولات کربنی تماس پیدا کند.
  • در صورت نیاز به انبارکردن این محصول، بهتر است میلگرد فولادی در قسمت بالایی قرار بگیرد.

نحوه نگهداری میلگردهای اپوکسی

رعایت شرایط نگهداری و انبار میلگردهای اپوکسی متفاوت است. برای نگهداری از این محصولات باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • برای جلوگیری از آسیب به این محصول، باید از تسمه مصنوعی استفاده شود.
  • در زمان جا‌به‌جایی سعی کنید میلگردهای اپوکسی به هم برخورد نکنند.
  • برای انبار طولانی‌مدت می‌توانید از فوم، بین میلگردها استفاده کنید.
  • برای بستن و انبارکردن این محصولات از سیم و کابل‌های لخت استفاده‌نکنید.

چگونه به‌صورت صحیح از میلگردها نگهداری کنیم؟

نگهداری اصولی و صحیح از میلگرد چند مرحله دارد که هزینه‌بر و پیچیده نیستند. برای نگهداری درست این محصولات فقط کافی‌است که به چند نکته توجه ‌داشته باشید.

دقت در زمان خرید

میلگرد را می‌توان از شرکت‌های تامین‌کننده، کارخانه، بازار آهن یا حتی بورس کالا خریداری کرد. خرید از کارخانه و بورس کالا، مطمئن‌ترین‌ روش برای خرید میلگرد سالم است؛ چرا که محصولات توسط واحد کنترل کیفیت کارخانه بررسی می‌شوند و خیال شما بابت کیفیت محصول خریداری‌شده راحت است. این موضوع در شرکت‌های بازرگانی و فروشگاه‌های آنلاین میلگرد هم صدق می‌کند؛ چرا که آن‌ها قبل از تحویل، میلگرد را از نظر کیفیت کنترل می‌کنند و سپس به مشتری تحویل می‌دهند.

c4684798-e092-4221-9d0b-a6ca1e931091

در زمان خرید این محصول به علامت اختصاری درج‌شده روی آن دقت داشته‌باشید؛ چرا که نشان‌دهنده کیفیت و اصالت میلگرد تولید شده‌است.

استفاده از انبار سرپوشیده

تا جایی که امکان دارد، میلگردها را در فضای باز انبار نکنید و اگر مجبور به انجام این کار هستید، روی آن‌ها را بپوشانید؛ یعنی اینکه میلگردها را مستقیم روی زمین قرار ندهید. در صورت استفاده از انبارهای سرپوشیده بزرگ، می‌توانید در آن میلگردها را بر اساس سایز و گرید، تقسیم‌بندی کرده تا از ساییده‌شدن میلگردها به همدیگر جلوگیری کنید. می‌توانید با کمک پالت یا چهارتراش چوبی، بین میلگردها و زمین فاصله ایجاد کنید؛ چرا که جذب رطوبت خاک باعث زنگ‌زدگی این محصول می‌شود.

دقت در زمان تحویل

بررسی شکل ظاهری میلگرد و تطبیق‌دادن آن با فاکتور خرید، یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه‌داشته‌باشید. حمل‌ونقل محصول موردنظر تا محل بار هم از دیگر موارد مهمی است که اگر به‌درستی رعایت نشود، باعث ایجاد تاب و پیچ‌خوردن میلگرد خواهد شد. بهترین روش برای حمل میلگرد، استفاده از جرثقیل و بستن صحیح آن‌ها است.

نکاتی درباره انبار میلگرد

نکات مهمی که در زمان سفارش و تخلیه میلگردها وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید:

  • زمانی که میلگردهای تقویت‌شده به مشتری تحویل‌داده می‌شوند، برگه بارگیری و لیست حمل‌ونقل را بررسی کنید.
  • بهتر است میلگردها را از کامیون به انبار انتقال دهید.
  • اطمینان حاصل کنید که میلگردها در فضای انبار روی سکو قرار گرفته و از گل‌و‌لای یا آب دور هستند.
  • اگر میلگردها بر اساس سایز و گرید انبار شوند، راحت‌تر می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته‌باشید.
  • میلگردهای خمیده و مشابه را با هم انبار کنید.
  • برای شناسایی سریع، مطمئن شوید که همه تگ‌‌های نوار در یکسر قرار دارند.

در زمان خرید میلگرد، در کنار توجه به قیمت آن، سعی کنید این محصول را از جایی مطمئن خریداری کنید. تحویل میلگرد به همراه برگه تضمین کیفیت، خیال شما را راحت می‌کند و دردسرهای نگهداری و زنگ‌زدگی آن را کاهش می‌دهد.

4b76a036-3a3e-4d0f-bd43-b6074e94d415

یکی از دلائل زنگ‌زدگی و خرابی میلگردها، نگهداری و انبار نادرست این مقاطع فولادی است. میلگرد قیمت بالایی دارد؛ به‌همین دلیل شما باید برای نگهداری این محصول تلاش کنید.  بهترین راه برای جلوگیری از پایین آمدن کیفیت میلگرد، نگهداری آن در فضاهای داخلی و مسقف است. همچنین این محصولات باید بر اساس مدل، جنس و اندازه تفکیک شوند. آن‌ها را باید بالاتر از سطح زمین و بر روی سکو یا قفسه‌ ای مناسب نگهداری کنید. همچنین آن‌‌ها باید از نفوذ رطوبت، آب، نور خورشید و به ‌طور کلی عناصری که باعث تخریب آن‌‌ها می‌شود، حفظ شوند.

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد ..... 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه