رپرتاژ اگهی /

فرصتی استثنایی برای کسب و کار در حوزه لامپ

فرصتی استثنایی برای کسب و کار در حوزه لامپ
کدخبر : 43958

در این مقاله قصد داریم در رابطه با کسب و کار در حوزه لامپ صحبت کنیم، لامپ یک وسیله ضروری است که در طول شبانه روز بسیار از آن استفاده می کنیم. اگر لامپ نباشد با مشکلات زیادی مواجه می شویم و زندگی ما مختل می شود. در ادامه به معرفی چند مدل لامپ می پردازیم.

 لامپ پنل سقفی

لامپ پنل های سقفی به دو صورت روکار و توکار تولید می شوند که همانطور که از نامشان پیداست، نوع روکار آن روی سطح سقف قرار می گیرد و توکار در داخل سقف نصب می شود. کیفیت و قیمت لامپ پنل سقفی مهم است که در ادامه به آن می پردازیم. این پنلها قابلیت انتخاب چراغهایی که بسته به سلیقه، فضا و نوع کاربرد متفاوت هستند، را دارند. زیبایی منحصر به فردی که این پنل ها با توجه به طرح و شکل خود در محیط های اداری یا خانگی ایجاد می کنند از مزایای قابل ذکر آن است که نمی توان آن را نادیده گرفت. از دیگر مزایای این لامپهای پنل سقفی می توان به کم مصرف بودن آنها اشاره نمود که باعث کاهش هزینه ها می شود که با توجه به قابلیت نور دهی زیاد و مناسب با فضای مورد نظر انرژی کمتری مصرف می کنند. همین امر باعث کاهش هزینه های مصرفی می شود، بر عکس نوع قدیمی این لامپ ها بسیار پر مصرف بوده و میزان مصرف بیشتری داشتند.

لامپ فلورسنت

از دیگر انواع لامپ فلورسنت لامپ های کم مصرف است که راندمان انرژی روشنایی فلورسنت را با راحتی و محبوبیت وسایل رشته ای ترکیب می کند. قیمت لامپ فلورسنت مهم است که به عوامل تاثیرگذار است بر قیمت آن می پردازیم. این لامپ ها در اکثر وسایل طراحی شده برای لامپ های رشته ای مناسب است و حدود 75٪ انرژی کمتری مصرف می کند. گرچه هزینه CFL کمی بیشتر از لامپ های رشته ای قابل مقایسه است، اما طول عمر آنها 15 برابر (6000-15000 ساعت) است. لامپ های کم مصرف مانند لامپ های فلورسنت استاندارد کار می کنند. آنها از دو قسمت تشکیل شده اند: یک لوله پر از گاز و یک بالاست مغناطیسی یا الکترونیکی. هنگامی که برق از بالا در آن جریان می یابد، گاز موجود در لوله با نور ماورابنفش می درخشد و پوشش فسفر سفید در داخل لوله را تحریک می کند و نور مرئی در سراسر سطح لوله منتشر می کند.

لامپ ال ای دی

هنگام خرید لامپ، احتمالاً عادت کرده‌اید که آن‌ها را با “وات” بسنجید. با این حال، تعیین میزان روشنایی ال‌ای‌دی‌ها کمی متفاوت است. بر خلاف باور عمومی، توان نشانه‌ای برای اندازه‌گیری روشنایی نیست و از آن برای سنجش میزان انرژی مصرفی لامپ استفاده می‌شود. همچنین قیمت لامپ ال ای دی مهم است که به آن می یپردازیم. برای لامپ‌های رشته‌ای، یک رابطه پذیرفته‌ شده‌ای میان وات و میزان روشنایی وجود دارد، اما برای ال‌ای‌دی‌ها، واحد وات پیش‌بینی دقیقی را برای میزان روشنایی لامپ ارایه نمی‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه