رپرتاژ اگهی /

راهنمای انتخاب بهترین درگاه پرداخت واسط ایرانی در سال ۱۴۰۱

راهنمای انتخاب بهترین درگاه پرداخت واسط ایرانی در سال ۱۴۰۱
کدخبر : 44421

شیوع بیماری کرونا و قرنطینه، آغازی بود برای تحول فضای کسب‌وکاری در ایران و مهاجرت کسب‌وکارها از فضای سنتی به فضای آنلاین.

 بر اساس گزارش ایرنا، حدود ۳۵۰ هزار کسب‌وکار در سال ۱۴۰۰ در بستر اینترنت فعالیت می‌کرده‌اند. قطعا این میزان در سال ۱۴۰۱ افزایش چشم‌گیری داشته است. دلیل علاقه‌مندی کسب‌وکارها به این فضا مشخص است: هزینه‌های کمتر و دسترسی آسان به مشتریان در سراسر ایران. دلیل موفقیت شان هم مشخص است: وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی و درگاه های پرداخت اینترنتی. سومین مورد، حلقه‌ی گم‌شده‌ای است که کمتر کسی درباره‌ی آن صحبت می‌کند.

اگر پرداخت اینترنتی مشتریان، اصلی‌ترین منبع درآمد شماست، انتخاب بهترین درگاه پرداخت واسط اینترنتی باید مهم‌ترین دغدغه‌تان باشد. به همین دلیل امروز می‌خواهیم اطلاعات لازم برای انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی واسط را در اختیارتان قرار دهیم.

4876c40c-0423-41c4-97f3-c59e8dd97391

درگاه های پرداخت اینترنتی  چه هستند؟

درگاه پرداخت اینترنتی، روشی برای پرداخت از طریق کلیه کارت های بانکی عضو شتاب و در بستر اینترنت است. این درگاه یکی از اصلی‌ترین ابزارهای تجارت الکترونیک بوده و سرعت، سهولت و امنیت جابه‌جایی پول بین کسب‌وکار اینترنتی و مشتریانش را ممکن می‌کند.

درگاه‌ های پرداخت اینترنتی به دو دسته تقسیم می‌شوند:

1.درگاه پرداخت مستقیم

به این معنی که درگاه پرداختتان را به طور رسمی و مستقیم از خود بانک دریافت کنید. بانک در این روش، اجازه‌ی استفاده از درگاه پرداختش را به یک شخص حقیقی یا حقوقی ارائه می‌کند. به دلیل معایب بزرگ روش مستقیم (مانند فرآیند اداری طولانی و زمان‌بر و مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست)، روش دومی مطرح شد که به سرعت به محبوبیت بالایی رسید.

2.درگاه پرداخت واسط

درگاه پرداخت واسط به وسیله‌ی شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی جانبی عرضه می‌شود و در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌گیرد. به این شرکت‌ها اصطلاحا «پرداخت یار» می‌گویند. در این روش، درگاه پرداختتان را تنها چند ساعت بعد از ثبت درخواست، دریافت می‌کنید. امکاناتی مانند مراحل کوتاه‌تر دریافت درگاه، پلاگین‌های آماده‌ی نصب، سرویس‌های جانبی، پشتیبانی کامل و ۲۴ ساعته، درگاه‌ های پرداخت اینترنتی واسط را به محبوب‌ترین گزینه در میان کسب‌وکارها تبدیل کرده است. به علاوه با استفاده از این درگاه های پرداخت واسط، به مزایای زیر نیز دسترسی خواهید داشت:

  • اتصال همزمان چندین درگاه بدون هیچ‌گونه محدودیت برای شما
  • پرداخت‌های درون ‌برنامه‌ای
  • دریافت کیف پول الکترونیکی و امکان استفاده‌ی گسترده و آسان از آن
  • شخصی‌سازی کامل درگاه واسط پرداخت برای کسب‌وکار شما
  • امکان تعریف چند شماره‌ شبا برای یک حساب کاربری
  • امگان تعریف چند درگاه در یک سایت برای به حداقل رساندن نرخ پرداخت ناموفق
  • سرعت بسیار بالای انتقال تراکنش‌ها به حساب بانکی شما

لیست بهترین درگاه های پرداخت اینترنتی واسط ۱۴۰۱

همانطور که در بخش قبلی گفتیم، درگاه‌ های پرداخت اینترنتی به دو بخش اصلی تقسیم می‌شوند. این‌ها بهترین درگاه‌های پرداخت مستقیم هستند:

  • درگاه پرداخت بانک ملی
  • شرکت به پرداخت ملت
  • شرکت پرداخت الکترونیکی پاسارگاد
  • شرکت پرداخت الکترونیکی سامان
  • شرکت تجارت الکترونیکی پارسیان
  • شرکت خدمات نوین داده ورزی سداد

برای دریافت این درگاه‌ها باید مستقیما به بانک مراجعه کنید. داشتن ای‌نماد، تطابق کامل وب‌سایت با اصول تجارت الکترونیک و ارائه مدارک کامل شرکت (یا شخص حقیقی) جز اصلی‌ترین نکات برای اخذ این نوع از درگاه پرداخت است. بزرگ‌ترین معایب این درگاه‌های پرداخت هم می‌توان به فرایند پیچیده‌ی دریافت و مدت زمان انتظار طولانی اشاره کرد.

اما درمورد درگاه های پرداخت اینترنتی واسط وضعیت چگونه است؟

معرفی بهترین درگاه پرداخت واسط در ایران

 شرکت های ارائه دهنده درگاه پرداخت واسط، در واقع واسطه‌ی کسب‌و‌کار شما و بانک هستند. پس نیازی نیست به بانک مراجعه کرده و فرایند طولانی و پیچیده را خودتان طی کنید. همه‌چیز در پنل کاربری شما در وب‌سایت شرکت پرداخت یار مدیریت می‌شود. به علاوه پروسه‌های اداری نیز توسط آن‌ها انجام شده و هیچ ارتباط مستقیمی با بانک ندارید.

این‌ها لیستی از بهترین درگاه پرداخت واسط ایرانی هستند:

  • پی پینگ
  • زیبال
  • سیزپی
  • نکست پی
  • زرین پال
  • رایان پی

برای انتخاب و معرفی این موارد به امنیت درگاه، اتصال سریع، کاربرپسند بودن درگاه و نکات دیگری توجه کردیم. (در ادامه، تمام ویژگی‌هایی که لازم است برای انتخاب درگاه پرداخت واسطه اینترنتی بدانید را با هم بررسی خواهیم کرد.)

مهم‌ترین ویژگی درگاه های معرفی شده، این است که توسط شرکت‌های فعال زیر نظر سامانه شاپرک ارائه می‌شوند. به علاوه بهترین درگاه پرداخت واسط، باید علاوه بر ارائه خدمات به وب‌سایت‌ها، گزینه‌های مناسب اپلیکیشن‌ها و کسب‌وکارهای فعال در شبکه‌های اجتماعی را نیز ارائه کند.

نکته‌ی دیگر، میزان کارمزد دریافتی این درگاه های واسط پرداخت است. البته منظورمان این نیست که شرکتی که کمترین میزان کارمزد را دریافت می‌کند، بهترین است. اما حتما باید این مورد را در حین انتخاب بهترین درگاه پرداخت واسط در نظر داشته باشید.

بهترین سایت های درگاه پرداخت واسط اینترنتی در سال ۱۴۰۱

احتمالا تا به اینجا متوجه شده باشید که انتخاب درگاه پرداخت مناسب، تاثیر به سزایی در افزایش میزان فروش‌تان دارد. در بخش قبلی، بهترین درگاه های پرداخت واسط را معرفی کردیم و در این بخش، به بررسی اطلاعات درج شده در سایت های درگاه پرداخت اینترنتی واسط می‌پردازیم تا کمی کارتان را راحت‌تر کنیم:

1.پی پینگ

d1b661d9-a8b5-43fd-9cd3-bb184bff8167

بهترین درگاه پرداخت واسط در این لیست، درگاه پی‌پینگ است. درگاه پرداخت پی پینگ یکی از قدیمی‌ترین، معتبرترین، ساده‌ترین و به‌روزترین تکنولوژی‌های پرداخت آنلاین را در اختیار دارد. این شرکت بیش از 200 هزار کاربر فعال داشته و شرکت‌هایی مانند مجتمع فنی تهران، سازیتو، وب‌پوش، بوکاپو و غیره از آن استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پی‌پینگ، این است که درگاهتان را در سریع ترین حالت ممکن (حداقل 2 ساعت و حداکثر 24 ساعت) فعال می‌کند. سپس کافی است دامنه‌ی سایت را وارد کرده و پلاگین مخصوص تان را دانلود و در کمتر از 5 دقیقه فعال کنید. پی پینگ سال‌ها تلاش کرده و تعداد تراکنش‌های ناموفق را به حداقل رسانده است. به‌علاوه، مهم نیست که وب‌سایتتان در بستر سایت‌سازها فعال باشد یا وردپرس، پی پینگ برای همه موارد، خدمات فوق‌العاده‌ای ارائه می‌کند. پی پینگ یک اپلیکیشن موبایل فاکتور کاربردی نیز دارد و ربات تلگرام، سرویس پیامکی و ایمیلی را هم در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

2.زیبال

4562ff44-c751-4562-a8d0-fe866728fb39

زیبال در سال‌های اخیر به یکی از بهترین درگاه های واسط پرداخت اینترنتی تبدیل شده است. درگاه پرداخت این شرکت پایداری بالایی دارد و می‌تواند کاربران را سریعا به 5 شرکت خدمات پرداخت متصل کند. این شرکت هم مانند پی پینگ، فرایند احراز هویت را سریع انجام می‌دهد و پشتیبانی تمام وقت دارد؛ اما اپلیکیشنی برای سیستم عامل IOS ارائه نمی‌کند.

 

3.درگاه زرین پال

930f52d4-f572-4627-b053-e681a0a465d6

زرین پال به دلیل کیفیت بالای پشتیبانی، جایگاه مناسبی را در میان بهترین درگاه های پرداخت اینترنتی واسط به خود اختصاص داده است. کاربران می‌توانند در هر زمان، پول خود را با کسر نیم درصد از مبلغ حساب از دستگاه خودپرداز دریافت کنند. زرین پال هم پشتیبانی سریع و باکیفیتی دارد و اپلیکیش موبایلی ارائه می‌کند.

 

4.نکست پی

716cd6c9-abe4-4e2d-8cbc-f1a29bd0fbf9

این درگاه هم به چندین درگاه پرداخت متفاوت متصل است و می‌تواند در صورت بروز هرگونه مشکل، پرداخت‌کننده را به درگاه فعال دیگری هدایت کند تا نرخ تراکنش‌های ناموفق به حداقل برسد. اما برخلاف درگاه‌های قبلی، با استفاده از نکست پی نمی‌توانید درگاهی با نام برند خودتان داشته باشید.

 

5.رایان پی

4876c40c-0423-41c4-97f3-c59e8dd97391

این درگاه پرداخت، به علت بیشترین میزان پایداری، در لیست ما قرار گرفته است. تعرفه کارمزد این شرکت، برای فروشگاه‌‌های فاقد وب‌سایت پایین است (اما نرخ کارمزد برای وب‌سایت‌ها نسبتا بالاست). به همین دلیل این درگاه برای فروشگاه‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی، گزینه‌ی مناسب‌تری است. اما متاسفانه اپلیکیشن موبایلی ندارد و پنل کاربری را به مشتریان خود ارائه نمی‌کند.

 

6.درگاه سیزپی

13584d2f-37bc-453f-affb-ce68b88c5532

سیزپی در زمینه ارائه درگاه مستقیم و واسط به صورت همزمان فعالیت دارد. این شرکت خدمات متنوعی را ارائه می‌دهد؛ اما اپلیکیشن ندارد و فرایند تسویه در آن بسیار زمان‌بر است (۲۴ تا ۷۲ ساعت برای درگاه غیرمستقیم).

نحوه دریافت درگاه پرداخت اینترنتی

اگر

  • فروشگاه اینترنتی دارید،
  • فروش‌تان را از طریق شبکه‌های اجتماعی (مانند اینستاگرام، واتس‌اپ یا تلگرام) انجام می‌دهید،
  • یا خدماتتان را در وب‌سایتی ارائه می‌کنید،

به یک درگاه پرداخت اینترنتی نیاز دارید. اگر کسب‌وکارتان کوچک یا نوپاست، حتما از درگاه‌های پرداخت واسط اینترنتی استفاده کنید؛ چرا که راحت‌ترین گزینه برای شما هستند.

برای دریافت درگاه پرداخت واسط اینترنتی خودتان، کافی است که به وب‌سایت پرداخت یار مد نظر وارد شده و ثبت نام کنید. پس از ایجاد پروفایل کاربری و انتخاب سرویس، مدارک هویتی لازم را ارسال کرده و صبر کنید تا فرایند احراز هویت تکمیل شود. (تا سال گذشته، برای دریافت درگاه پرداخت واسطه، به کد رهگیری مالیاتی و نماد اعتماد الکترونیکی نیازی نداشتید. اما امسال به کد رهگیری و ای‌نماد نیاز خواهید داشت.)

این فرایند در کمتر از یک روز کاری به اتمام می‌رسد. و بعد همه‌چیز آماده است. می‌توانید فروشگاه‌تان را به درگاه پرداخت اینترنتی متصل کنید.

این مهم‌ترین مزیت درگاه های پرداخت واسط است. مرحله‌ی اتصال درگاه های واسط به راحتی انجام می‌شود. کافی است پلاگین یا ماژول مناسب سیستم خودتان را دریافت کرده و از تیم فنی پرداخت‌یار بخواهید تا نحوه اتصال آن را به شما توضیح دهند. با مشخص کردن چند تنظیمات، درگاه شما فعال و آماده‌ی استفاده است. شرکت های پرداخت یاری مانند پی‌پینگ، مجموعه‌ی کاملی از پلاگین‌های مورد نیاز تمام کسب‌وکارها را ارائه می‌کنند و راحت‌ترین فرایند فعال‌سازی را دارند.

ویژگی های بهترین درگاه پرداخت واسط

بهترین درگاه پرداخت اینترنتی واسط، بر اساس ویژگی‌های زیر انتخاب می‌شود:

7.پشتیبانی

این یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در نظر بگیرید. کیفیت سرویس‌دهی و پشتیبانی وب سایت درگاه واسط اینترنتی، اهمیت بسیار بالایی دارد.

8.امنیت

یکی از مهم‌ترین نکات برای انتخاب یک درگاه پرداخت واسط مناسب، امنیت است. چرا که باعث اطمینان بیشتر مشتریان به وب‌سایت و کسب‌وکار شما می‌شود.

9.مراحل دریافت ساده و قابلیت اتصال سریع

اگر برای دریافت درگاه پرداخت واسط اینترنتی به مراحل پیچیده و زمان‌بر نیاز بود، هیچکس به سراغ این درگاه های واسط نمی‌آمد و همه از درگاه‌های مستقیم استفاده می‌کردند! درگاه پرداختتان را حتما از شرکتی دریافت کنید که فرایند فعال‌سازی را در کمتر از یک روز کاری انجام دهد.

10.عدم نیاز به کدنویسی (ارائه پلاگین‌های مورد نیاز شما)

بهترین درگاه واسط، به راحتی و بدون نیاز به برنامه‌نویسی فعال می‌شود. شرکتی که انتخاب می‌کنید، باید فرایند راه اندازی پلاگین و افزونه‌ی پرداخت را به طور کامل برایتان توضیح دهد و در فرایند راه‌اندازی ، در کنارتان باشد.

به علاوه باید افزونه‌های متعدد و مناسب انواع مختلف کسب‌وکارها را ارائه کند.

11.کاربرپسند بودن درگاه پرداخت

زیابیی درگاه پرداخت واسط انتخابی‌تان مهم است. به‌علاوه باید با تمامی صفحات (موبایل، لپ‌تاپ، تبلت) سازگار باشد. خودتان را جای مشتری بگذارید. اگر به درگاه پرداختی وارد شوید که سروشکلش بهم ریخته و نتوانید اطلاعات کارتتان را وارد کنید، چقدر احتمال دارد که از خرید منصرف شوید؟

12.کارمزد

شرکت های درگاه پرداخت واسط، مبلغی را به عنوان کارمزد دریافت می‌کنند. تعرفه کارمزد، معمولا بین شرکت های واسط درگاه پرداخت ایرانی مشترک است، اما در نظر داشته باشید که این کارمزد نباید آنقدرها هم زیاد باشد. بررسی کنید که این تعرفه را در ازای چه خدمات یا محصولاتی می‌پردازید؟ اطلاعات هم در وب‌سایت پرداخت‌یار مد نظرتان موجود است. مثلا برای مشاهده تعرفه کارمزد و قیمت پکیج‌های پی پینگ، می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

13.داشتن نرخ تراکنش موفق بالا

به این معنی که مشتریان شما در سریع‌ترین زمان ممکن، تراکنش خودشان را با موفقیت تمام کرده و به صفحه‌ی مربوطه در وب‌سایت خودتان بازگردند. هرچه این نرخ بالاتر باشد، مشتریان‌تان راضی‌تر خواهند بود.

14.امکان دریافت فاکتور رسمی

درگاه های پرداخت واسطی مانند پی‌پینگ، امکان صدور فاکتور رسمی را ممکن می‌کنند. صدور این نوع فاکتورها، نشان‌دهنده‌ی اعتبار و تخصص شماست. پس توصیه می‌کنیم که حتما پرداخت یاری را انتخاب کنید که این قابلیت را برایتان فراهم کند.

15.سیستم گزارش پیشرفته و کاربردی

کدام کسب‌وکاری را می‌شناسید که علاقه‌ای به گزارش‌های دقیق تعداد تراکنش‌های روزانه، موجودی حساب، گزارش‌های نموداری و آماری (روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه) نداشته باشد. این گزارش‌ها، امکان مستندسازی فرایندهای مالی‌تان را فراهم می‌کنند. حتی می‌توانید گزارش‌هایتان را بر اساس نوع سرویس، نوع درگاه و وضعیت تراکنش‌ها فیلتر کنید و خروجی بگیرید.

مثلا تصویر زیر، صفحه‌ی گزارش‌های پی‌پینگ را نشان می‌دهد.

https://payping.io/help/wp-content/uploads/2021/09/capturepng_14icc9p-1.png

 

16.سرویس پرداخت در محل

این یکی از ویژگی‌های بهترین درگاه واسط پرداخت است که فقط تعداد محدودی از پرداخت‌یارهای ایرانی ارائه می‌کنند. در این حالت، مشتری هزینه مرسوله دریافتی خود را به صورت آنلاین و در فاصله ثبت سفارش تا تحویل آن پرداخت می‌کند.

در میان پرداخت‌یارهایی که معرفی کردیم، شرکت پی‌پینگ، بیشتری ویژگی‌های مهم را دارا است. از نظر ما، پی پینگ بهترین بهترین درگاه پرداخت واسط ایرانی است که تمام نیازهای انواع کسب‌وکارها را برآورده می‌‌کند.

این شرکت در حال حاضر و به دلیل شرایط سخت موجود، درگاه پرداخت خود را ۳ ماه به صورت کاملا رایگان در اختیارتان قرار می‌دهد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر، به وبسایت پی‌پینگ  مراجعه کنید.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد ..... 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه