پرداخت یارانه 400 هزار تومانی به مردم + جزئیات

پرداخت یارانه 400 هزار تومانی به مردم + جزئیات
کدخبر : 6092

شهاب‌الدین بی‌مقدار، نماینده تبریز و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس، با اشاره به جلسه فوق‌العاده کمیسیون بهداشت در صحن علنی مجلس با حضور رئیس مجلس و وزیر بهداشت (بیشتر بخوانیم) گفت: اکثر نماینده‌ها در این جلسه تاکید می‌کردند که شهرهای آلوده باید قرنطینه شود. همچنین مسافرت‌ها قدغن شود. من پیشنهاد دادم که به 77 میلیون یارانه‌بگیر 400 هزار تومان بدهیم و تا پنجم فروردین کشور را تعطیل و شهرها را قرنطینه کنیم.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از اعتمادآملاین: شهاب‌الدین بی‌مقدار، نماینده تبریز و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس، با اشاره به جلسه فوق‌العاده کمیسیون بهداشت در صحن علنی مجلس با حضور رئیس مجلس و وزیر بهداشت (بیشتر بخوانیم) گفت: اکثر نماینده‌ها در این جلسه تاکید می‌کردند که شهرهای آلوده باید قرنطینه شود. همچنین مسافرت‌ها قدغن شود. من پیشنهاد دادم که به 77 میلیون یارانه‌بگیر 400 هزار تومان بدهیم و تا پنجم فروردین کشور را تعطیل و شهرها را قرنطینه کنیم. این مبلغ حدود 31 هزار میلیارد تومان می‌شود و می‌توانیم از محل صندوق‌ها و بانک مرکزی آن را تهیه کنیم.

 

او توضیح داد: آقای لاریجانی پیشنهاد مرا پذیرفت و گفت به شورای سران نامه بنویسید؛ در این جلسه لاریجانی، رئیس مجلس، به وزیر بهداشت گفت چرا به شورای سران نامه ننوشتید تا هرچه را نیاز دارید ما تصویب کنیم. همچنین آقای لاریجانی تاکید کرد طبق تصویب شورای امنیت ملی، آقای نمکی به عنوان رئیس ستاد بحران کرونا همه اختیارات را دارد و می‌تواند به همه دستور دهد و هر جا تشخیص داد که کاری باید انجام شود همه باید اطاعت کنند.

 

نتیجه‌گیری این شد که باید از شهرهایی که آلوده نشده‌اند مراقبت کرد و از مبدأ از مسافرت‌ها جلوگیری شود

این نماینده مجلس ادامه داد: نتیجه‌گیری این شد که باید از شهرهایی که آلوده نشده‌اند مراقبت کرد و از مبدأ از مسافرت‌ها جلوگیری شود. آقای لاریجانی همچنین در جمع‌بندی گفتند برای بیمه انترن‌ها به شورای سران قوا نامه بنویسید و ما آن را به تصویب می‌رسانیم.

 

به زودی به داروخانه‌ها ماسک داده می‌شود

بی‌مقدار افزود: وزیر بهداشت در مورد کمبود ماسک در داروخانه‌ها گفت بیمارستان‌هایی را که بیماران کرونایی را باید بپذیرند تجهیز کرده‌ایم، اما به زودی به داروخانه‌ها ماسک داده می‌شود.

 

برخی خیابان‌ها شلوغ است

او در ادامه از شلوغی برخی خیابان‌ها انتقاد کرد: در خانه ماندن بهترین راه جلوگیری از شیوع ویروس کروناست که وزیر بهداشت و آقای لاریجانی چندین بار بر این موضوع تاکید کردند. اما روز گذشته که برای حضور در صحن علنی مجلس به بیرون از خانه آمدم متاسفانه برخی خیابان‌ها شلوغ بود.

 

برخی مبتلایان به بیمارستان مراجعه نمی‌کنند

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور عنوان کرد: برخی مبتلایان کرونا به بیمارستان مراجعه نمی‌کنند. بر اساس اطلاعات غیررسمی‌ای که داریم بسیاری از کسانی‌ که مشکوک به ابتلا به کرونا هستند به بیمارستان‌ها نمی‌روند و از بیمارستان می‌ترسند.

 

در یکی از شهرستان‌های کوچک استان گلستان 40 نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت شدند

بی‌مقدار در خصوص آمار فوت‌شدگان بر اثر ابتلا به کرونا گفت: آقای وزیر گفت طبق پروتکل جهانی آمار مبتلایان و فوت‌شدگان بر اثر کرونا را اعلام می‌کنیم. اما نمایندگان آمارهایی می‌دادند که بسیار ناراحت‌کننده و عجیب بود. یکی از نمایندگان گفت در یکی از شهرستان‌های کوچک استان گلستان 40 نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت شدند. عامل آن هم همایش تبلیغات اسلامی در قم بود که چند نفر از این شهرستان در آن همایش شرکت کرده بودند.

کرونا یک مساله سیاسی، اقتصادی و جنگی نیست... التماس می‌کنم مردم کرونا را جدی بگیرند و از خانه بیرون نروند.

او با اشاره به فوت برخی مسئولان بر اثر ابتلا به کرونا اعلام کرد: ابتلای مسئولان به کرونا موجب شده مایه تمسخر برخی کشورها شویم.

 

التماس می‌کنم مردم از خانه بیرون نروند

بی‌مقدار در پایان گفت: کرونا یک مساله سیاسی، اقتصادی و جنگی نیست... التماس می‌کنم مردم کرونا را جدی بگیرند و از خانه بیرون نروند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه