انتقال سهام عدالت متوفیان در کارگزاری مفید

کدخبر : 62026

شرکت کارگزاری مفید با ارائه خدمات و ابزارهای کارآمدی مانند، مفید تریدر، همراه تریدر، مسابقات پلکان، سبدگردانی، مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری، آموزش، مشاوره، گزارش و تحلیل و… توانسته توجه تعداد زیادی از معامله‌گران را به خود جلب کند. کارگزاری مفید یکی از ۸ شرکت متولی انتقال سهام عدالت متوفیان اعلام شده است که در این مطلب به چگونگی این امر خواهیم پرداخت.

دانیال بهرامی-خبرنگار رصد اقتصادی،  تیم مدیریت کارگزاری مفید شامل افراد برتر بازار سرمایه می‌باشد. این افراد از پیشگامان توسعه خدمات پیشرفته صنعت کارگزاری و بازار سرمایه می‌باشند. تیم مدیریت کارگزاری مفید، مدیرانی هستند که همواره به دنبال دست یافتن به راه‌هایی برای پیشرفت و توسعه و تعالی در بازار سرمایه هستند.

مرحله نخست انتقال سهام ۳.۷ میلیون متوفی سهام عدالت به ۱۵ میلیون وارث با مشارکت ۸ شرکت کارگزاری کارگزاری مفید، آگاه، پارسیان، بانک سامان، بانک ملت، بانک ملی، اقتصاد بیدار و مبین سرمایه در سراسر ایران آغاز خواهد شد.

مدارک لازم برای انتقال سهام عدالت متوفیان در کارگزاری مفید

با توجه به ارزش روز سهام عدالت بسیاری از وراث افراد متوفی تصمیم دارند این دارایی را انتقال دهند. طبق اعلام رییس سازمان بورس اوراق بهادار فرایند انتقال سهام عدالت متوفیان آغاز و کارگزاری‌ها به عنوان متولی انتقال سهام عدالت به وراث انتخاب شده است. 

در اختیار داشتن برگه انحصار وراثت و سجامی بودن یکی از وراث از مهم‌ترین مدارک برای مراجعه به شرکت‌های کارگزاری است. وراث متوفی برای انتقال سهام عدالت براساس جدول زمان‌بندی می‌توانند از طریق کارگزاری مفید نسبت به تشکیل پرونده و ثبت مراحل اقدام کنند.

ثبت پرونده‌ انتقال قهری سهام عدالت متوفی به دو روش حضوری (مراجعه به شعب و دفاتر منتخب پیشخوان دولت طرف قرارداد کارگزاری مفید) و غیر حضوری (ثبت در فرم آنلاین) امکان پذیر می‌باشد.

در صورتی که متوفی مشمول طرح سهام عدالت بوده و تاریخ فوت ایشان قبل از ۱۳۹۹/۰۵/۰۱ و سهام عدالت ایشان از نوع غیر مستقیم باشد، وراث می‌توانند مراحل انتقال سهام را از طریق کارگزاری مفید طی کنند. در مرحله نخست وراث باید مراحل قانونی انحصار وراثت را به طور کامل طی کرده باشند. 

پس از ثبت پرونده و دریافت مدارک و تأیید سپرده گذاری مرکزی مطابق زمان‌بندی اعلام‌شده، وراث متوفیان سال‌های ۱۳۸۵، ۱۳۸۴ و قبل از آن از تاریخ ۱۵ آبان، سال ۸۶ و ۸۷ از ۱۱ آذر، سال‌های ۸۸ و ۸۹ از ۲۵ آذر، سال‌های ۹۰ و ۹۱ از ۹ دی، سال‌های ۹۲ و ۹۳ از ۲۳ دی، سال‌های ۹۴ و ۹۵ از ۷ بهمن، سال‌های ۹۶ و ۹۷ از ۲۱ بهمن، سال‌های ۹۸ و ۹۹ از ۵ اسفند و وراث متوفیان سال ۱۴۰۰ و به بعد از تاریخ ۱۹ اسفند سال ۱۴۰۲ می‌توانند کارهای مربوط به تقسیم سود و انتقال سهام عدالت متوفیان را از طریق کارگزاری مفید انجام دهند.

یکی از وراث که سجامی بوده می‌بایست به نمایندگی از سایر ورثه با در دست داشتن مدارک زیر، به یکی از شعب یا یکی از دفاتر منتخب پیشخوان دولت طرف قرارداد کارگزاری مفید مراجعه نماید.

۱- اصل و یا کپی برابر اصل گواهی انحصار وراثت یا دادنامه

۲- اصل و یا کپی برابر اصل تمام صفحات شناسنامه متوفی (در صورت مفقود شدن شناسنامه کارت ملی و گواهی فوت معتبر)

۳- تصویر کارت ملی یا شناسنامه هر یک از وراث

سقف زمانی برای مراجعه تعیین نشده است و صرفاً فراخوان مراجعه وراث برای انتقال سهام عدالت متوفی صادر شده است که برای این موضوع بهتر است هر چه سریع‌تر برای طی مراحل قانونی اقدام شود تا بعدها ورثه با مشکل روبرو نشوند.

تمامی واریزی سود سهام عدالت متوفیان مانند همه سهامداران از طریق سامانه سجام صورت می‌گیرد. به همین ترتیب، ورثه متوفی باید پس از ثبت نام در سامانه سجام و سایت کارگزاری‌ مفید، با مراجعه به سایت ذینفعان بازار سرمایه، از وضعیت سود سهام عدالت به ارث رسیده، همانند سود سهام عدالت خود مطلع شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه