رییس کل بانک مرکزی:

۹۸ سال بسیار سختی برای بانک مرکزی بود؛ به خوبی گذراندیم

۹۸ سال بسیار سختی برای بانک مرکزی بود؛ به خوبی گذراندیم
کدخبر : 6696

رئیس کل بانک مرکزی گفت که سال ۹۸ سال بسیار سختی برای این نهاد بوده اما به خوبی از طوفانها عبور شده است.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از باشگاه خبرنگاران ، عبدالناصر همتی در تازه ترین یادداشت اینستاگرامی نوشت: سال ١٣٩٨، سال بسیارسختی بود.کشور مان بصورت ناجوانمردانه و ظالمانه ای ، آماج شدیدترین طوفانهای اقتصادی قرار گرفت، که هر کدام برای ازهم گسستن وفروپاشى یک اقتصاد کفایت میکرد.

 

تحریم های خودسرانه و یکجانبه آمریکا، شوک شدید صادرات نفت، اعمال محدودیت شدید در مبادلات بانکی...و در آخرگسترش ویروس کرونا در کشور، بانک مرکزی را در شرایط بسیار دشوارى قراردادکه هم باید ثبات اقتصادی را تامین می کردو هم این شوکها راخنثی میکرد.

 

بانک مرکزی،باکمک همکاران محترم دردولت وحمایت های بی بدیل همه ارکان کشور تابه امروز این آزمون را با توجه به همه دشواریها وشرایط سخت حاکم،پشت سرگذاشته است.

 

اتفاقات امروز  که در کشورهاى توسعه یافته ضربه بسیار سختی به اقتصاد آنها وارد کرده و ضررهاى سنگینی بر مردم و اقتصاد آنها واردکرده است،گواهی است بر اینکه، بانک مرکزی ایران، در حد توان خودتوانسته بسیاری ازضربه هارا خنثی و از آسیب شدید به اقتصاد، تا حد زیادی جلوگیری نماید.

 

همزمان، اصلاحات بسیار مهمی نیز در سیاست گذاری اقتصادی کشور،چه در بخش ارز و چه در بخش پول، اتفاق افتاده است که بتدریج ثمرات آن آشکار خواهد شد. همکاران من تمام تلاش خود را بکار بستند، ولی با  این حال، صمیمانه از تک تک مردم عزیز بابت تمام کاستی ها پوزش میخواهم و همزمان نیز از مردم عزیز بابت حمایت های خود از بانک مرکزی با تمام وجود تشکر و قدردانی می کنم.

 

امیدوارم سال آینده، سال بهروزی، سلامتی و‌ موفقیت برای تک تک مردم عزیز ، خصوصاً همکاران تلاشگر نظام بانکی، باشد و درسایه توجه همگان به توصیه های بهداشتی و رعایت دقیق پروتکل های آن، شاهد ریشه کن شدن هرچه سریعتر ویروس منحوس کرونا باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه