جهت اعتراض جاماندگان یارانه حمایتی کرونا اینجا کلیک کنید

جهت اعتراض جاماندگان یارانه حمایتی کرونا اینجا کلیک کنید
کدخبر : 6834

دولت برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، بسته حمایتی کرونا را در نظر گرفت، اما برخی نمایندگان مجلس معتقدند این یارانه به افراد واجد شرایط پرداخت نشده است.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، سیده فاطمه سیدی؛ هفته گذشته بود که حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در نشست مشترک ستاد اقتصادی دولت و نمایندگان فعالان اقتصادی، با تبیین مصوبات دولت برای حمایت از قشر‌های آسیب پذیر، اعلام کرد که نخستین بسته حمایتی برای این افراد تا قبل از سال جدید پرداخت می‌شود و سه بسته دیگر هم در ماه‌های بهار ۹۹ به آنان پرداخت خواهد شد.

 

رئیس جمهور، رقم این بسته حمایتی را از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان متغیر دانست و گفت که توزیع تفصیل این مصوبه از طریق سازمان برنامه و بودجه و وزارت رفاه تبیین می‌شود.

 

*/ جهت ثبت اعتراض جاماندگان معیشتی کرونایی اینجا کلیک کنید 

 

رئیس سازمان برنامه بودجه کشور هم پس از آن اعلام کرد اولین واریز بسته حمایتی برای ۳ میلیون نفر با مبالغی که از سوی رئیس جمهور اعلام شد، چهارشنبه ۲۸ اسفند به حساب سرپرست خانوار‌ها واریز می‌شود، اما پس از پرداخت یارانه کرونا، بررسی‌ها نشان می‌دهد که این بسته حمایتی به بسیاری واجدان شرایطی که حتی درآمد و شغل خاصی ندارند و تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی قرار دارند تعلق نگرفته است.

 

خبرداغ و جنجالی : فیلم لورفته از غسل و کفن و دفن فوت‌شدگان مبتلا به کرونا +عکس

 

 

 

هیچ اعتباری به بانک اطلاعاتی وزارت کار برای پرداخت یارانه کرونا وجود ندارد

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به پرداخت نشدن بسته حمایتی کرونا به بسیاری از واجدان شرایط اظهار کرد که هیچ اعتباری به بانک اطلاعاتی وزارت کار و رفاه اجتماعی وجود ندارد، بنابراین باید سامانه‌ای در نظر گرفته شود تا اعتراض مردم در آن ثبت شده و یا سطح پوشش باشد تا افرادی واجد شرایط یارانه خود را دریافت کنند.

او تاکید کرد که در جلسه مجازی بعدی مجلس قطعا به موضوع عدم تخصیص بسته حمایتی کرونا به اشخاص مستضعف خواهیم پرداخت.

حاجی دلیگانی بیان کرد که بسیاری از مردم با بنده تماس گرفته و یا پیامک زده‌اند که با وجود واجد شرایط بودن یارانه معیشتی به حسابشان واریز نشده است.

نماینده مردم شاهین شهر تصریح کرد که دولت اگر می‌خواهد مردم در خانه بمانند باید یارانه معیشتی آن‌ها را به درستی پرداخت کند چرا که برخی افراد که شغل و درآمد ثابت و خاصی ندارند شدیدا در تنگنای مالی قرار دارند.

 

اشخاصی که محتاج نان شب هستند، بسته معیشتی کرونا را دریافت نکرده اند

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد که مشکل این است که بسته حمایتی کرونا به اشخاص کم درآمد تعلق یافته آن را به حساب این افراد واریز نکرده اند.

 

او گفت که موارد زیادی از مردم که واقعا محتاج نان شب هستند به بنده مراجعه و اعلام کرده اند که یارانه حمایتی مذکور به حسابشان واریز نشده است، به نظر می‌رسد که دولت به سوی رَندوم یارانه حمایتی کرونا را به حساب اشخاص واریز کرده است.

 

به گفته این نماینده مواردی مشاهده شده که بسته حمایتی کرونا به برخی اشخاص ثروتمند و حتی کارخانه دار تخصیص یافته است، اما اشخاص نیازمند بسیاری از دریافت این بسته کمکی باز مانده اند، بنابراین به نظر می‌رسد که دولت بانک اطلاعاتی دقیقی در دست ندارد.

 

اسداله عباسی

 

معتراضان به عدم دریافت یارانه کرونا به فرمانداری‌ها و استانداری‌ها مراجعه کنند

اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر و املش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به پرداخت نشدن یارانه معیشتی کرونا به برخی افراد واجد شرایط گفت که مبالغی از سوی دولت برای حمایت از اشخاص کم درآمد، بی درآمد و روز مزد در نظر گرفته شده که این افراد از طریق ستاد‌های موجود در استانداری‌ها و فرمانداری‌های هر استان شناسایی شده اند.

 

او تصریح کرد که چنانچه افرادی با وجود داشتن شرایط دریافت یارانه کرونا، آن را دریافت نکرده اند باید به ستاد‌های موجود مراجعه کرده و عدم دریافت این مبلغ را اعلام کنند، مجلس نیز هنوز به دلیل عدم تشکیل جلسات علنی به این موضوع ورود نکرده، اما در آینده آن را مورد بررسی قرارخواهد داد.

 

حال به نظر می‌رسد که مسئولان باید با توجه به تخصیص بودجه‌ای چند میلیاردی برای حمایت از اقشار آسیب پذیر در چند مرحله به دلیل شیوع ویروس کرونا، به این سوال ساده پاسخ دهند که حقیقتا یارانه کرونا به چه کسانی پرداخت شده است؟ آیا پرداخت این یارانه معیشتی در مراحل بعدی نیز با نارضایتی چندی از واجدان شرایط صورت خواهد گرفت و یا دولت در بانک اطلاعاتی خود تجدید نظر می‌کند؟

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

  • دهقانی
    1

    قسم میخورم به هیچ کس ندادن مگرنه از من نا بود تر پیدا نمیشه

  • سارا
    1

    بخدا کسی نداریم کمکمون کنه چرا ب ماندادن

  • من
    1

    خیلی دروغگو تشریف دارن کو پول

  • ناشناس
    0

    سلام.خواشمندم.پیگیری.فماید..2120202710

  • شهاب
    0

    بخدا ما روزمزدیم کارگرفصلی

  • علیرضا
    0

    با سلام من شغلم ازاده حقوق بگیر نیستم پس چرا به ما ندادن

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه