جهت دریافت وام حمایتی کرونا برای مشاغل اینجا کلیک کنید

جهت دریافت وام حمایتی کرونا برای مشاغل اینجا کلیک کنید
کدخبر : 7081

رئیس‌کل بانک مرکزی در جمع مدیران عامل بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بر مشارکت فعال بانک‌ها در اجرای طرح ارائه تسهیلات به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا تأکید کرد.

به گزارش رصداقتصادی و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی صبح امروز در دیدار با مدیران عامل بانک‌ها ضمن قدردانی از زحمات کارکنان شبکه بانکی کشور و با گرامیداشت یاد جان‌باختگان شبکه بانکی در این مدت، به تشریح سازوکار اجرایی مصوبه ستاد اقتصادی دولت در خصوص اعطای 750 هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ 12 درصد به واحدها و کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا پرداخت.

 

رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه مشاغل مشمول این مصوبه در ستاد اقتصادی دولت و با همکاری نظام بانکی مشخص و دستورالعمل مربوط به شبکه بانکی ابلاغ خواهد شد، افزود: طبق مصوبه ستاد اقتصادی دولت این تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده که اشتغال خود را حفظ کرده‌اند پرداخت خواهد شد.

 

فوری / * جهت ثبت نام وام حمایتی کرونا اینجا کلیک کنید .... 

 

همتی گفت: بازپرداخت اقساط این تسهیلات، دوساله است و برای شروع بازپرداخت اقساط، تنفس چندماهه در نظر گرفته خواهد شد.

 

وی تأکید کرد: نرخ سود 12درصدی این تسهیلات منطقی و بر اساس بررسی‌های کارشناسی است و هر نرخی کمتر از این با توجه به بار مالی آن برای نظام بانکی امکان‌پذیر نیست.

 

همتی اضافه کرد: نرخ بهره حقیقی در کشورمان حتی در حد 18 درصد نرخ سود اسمی بانک‌ها و با توجه به نرخ تورم سالانه منفی می‌باشد و قطعاً با نرخ 12 درصد نرخ بهره حقیقی بسیار منفی‌تر خواهد بود و لذا کمک مناسبی به مشاغل آسیب‌دیده است.

 

مدیران عامل بانک‌ها نیز ضمن ارایه پیشنهادات و نظرات خود در این خصوص بر حمایت حداکثری بانک‌ها از این طرح تأکید و اعلام کردند نظام بانکی کشور تمام توان خود را برای پشتیبانی از اقشار آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا به‌کار خواهند گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

  • غلامرضاصادقزاده یزدی
    0

    شغل من لابراتواردندونسازی دارم که 2ماهه تعطیل کردم

  • ساعد حبیب
    1

    هیچکد. م صحن ندارها یارانه. غیره پس درستش بنویسید

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه