جهت دریافت کد بورسی و احراز هویت انلاین اینجا کلیک کنید

جهت دریافت کد بورسی و احراز هویت انلاین اینجا کلیک کنید
کدخبر : 8861

همزمان با آزادسازی سهام عدالت عده زیادی به دنبال دریافت کد بورسی و احراز هویت از طریق سامانه‌های سجام هستند.

به گزارش خبرنگار رصداقتصادی به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  با آزادسازی سهام عدالت و ورود افراد به معاملات بورسی، اهمیت دریافت کد از سامانه سجام و همچنین احراز هویت افراد بیشتر شده است. از آنجایی که شیوع ویروس کرونا، ستاد ملی مقابله با کرونا را بر آن داشته است تا از تجمعات برای گسترش این ویروس جلوگیری کند، وزارت امور اقتصادی  و دارایی به دستور وزیر و همچنین دستور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به فکر عملیات احراز هویت غیرحضوری افتادند.

 

 

خبرداغ :سحر قریشی | جنجال ویدیوی لورفته با نوازندگان خیابانی + فیلم

 

 

 

مقرر شده است، احراز هویت الکترونیک در داخل مجموعه سپرده‌گذاری با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری بررسی و در صورت تامین زیرساخت‌های فنی آن تا یک هفته دیگر احراز هویت در سامانه سجام غیر حضوری انجام خواهد شد.

 

نحوه احراز هویت سهامداران سهام عدالت

برای انجام این کار فرد در سامانه سجام ثبت نام می‌کند سپس اطلاعات هویتی آن فرد از ثبت احوال کشور، اطلاعات بانکی از سامانه بانکی کشور، اطلاعات محل سکونت از اداره پست و شماره تلفن او از طریق سامانه شاهکار ارزیابی می‌شود سپس با رمز یک بار مصرفی که برای او صادر می‌شود به سیستم ورود می‌کند.

 

در مرحله اول عکس او با تصویر برروی کارت ملی تطابق داده می‌شود. کارت ملی فرد باید توسط  اسکن شده و تصویر آن با تصویر ثبت احوال است مطابقت داده می‌شود.

 

 

در گام بعدی کاربر باید یک فیلم سلفی گرفته و متنی تصادفی را بخواند، در این مرحلهاز زوایای مختلفنحوه بیان فرد سنجیده می‌شود تا با الگویی که گفته شده مقایسه شود. در نهایت کاربر امضایی به صورت الکترونیکی انجام می‌دهد و آن‌را برای سجام می‌فرستد.

 

 

خبرداغ و جنجالی : محسن افشانی | جنجال تجاوز به دختران با بیهوشی فاش شد + فیلم

 

برای کنترل‌های بیشتر از اپراتور‌های آفلاین هم استفاده شده است؛ این اپراتور‌ها در بازه‌های زمانی مخالف اطلاعات کاربر را بررسی می‌کنند و پس از اینکه مطمئن شدند شماره موبایل و آدرس فرد به نام خود فرد بوده است و اطلاعات هویتی هم به صورت‌کامل احراز شد اگر مشکلی وجود نداشته باشد این فرد به عنوان فرد سجامی معرفی می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه