از اقدامات آموزشی تا پیشگیرانه پتروشیمی بندرامام برای مقابله با کرونا

از اقدامات آموزشی تا پیشگیرانه پتروشیمی بندرامام برای مقابله با کرونا
کدخبر : 10049

پتروشیمی بندرامام در راستای مقابله با ویروس کرونا اقدامات خود را به دو بخش فرهنگ سازی و پیشگیرانه پیش بینی و اجرا کرد که از جمله می توان به تجهیز پتروشیمی به دوربین های حرارتی و اهدای محموله سوم خود به قرارگاه زیستی بندرامام امام خمینی (ره) و شهرک طالقانی اشاره کرد.

‌ در روزهایی که کشور با مشکلات ناشی از شیوع و گسترش ویروس کرونا روبرو شد بسیاری از دستگاه ها و نهادها ضمن مکلف شدن به اجرایی کردن مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، مسئولیت هایی را برای خود در قالب مسئولیت های اجتماعی تدوین و تعریف کردند.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی بندر امام ، شرکت پتروشیمی بندرامام از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور جلسه ستاد مدیریت بحران را با حضور حمیدرضا رستمی مدیرعامل و دیگر مدیران ارشد خود برگزار کرد و شرایط را به وضعیت زرد ، نارنجی و قرمز تقسیم و برای هر وضعیت برنامه و دستورالعملی بر اساس استانداردها و الزامات HSE تدوین کرد.

پتروشیمی بندرامام اقدامات خود را به دو بخش فرهنگ سازی و پیشگیرانه تقسیم و در مرحله اول در بخش فرهنگ سازی چند هزار بروشور دستورالعمل های بهداشتی را در بین کارکنان توزیع کرد و همچنین با ضد عفونی کردن مجتمع و اماکن عمومی و سکونتی بصورت روزانه در بخش پیشگیرانه اقدامات خود را انجام داد.

شرکت پتروشیمی بندر امام برای مقابله با بیماری کرونا اقداماتی را در دستور کار خود قرارداد و در راستای پیشبرد این اقدامات اهتمام لازم داشت که از جمله می توان به کمک  معیشتی به مربیان مهد کودک به دلیل بیکاری ناشی از بیماری کرونا ، ضد عفونی اماکن عمومی توسط خدمات با هماهنگی قرارگاه شهر شهید چمران ، ضد عفونی اماکن عمومی توسط بسیج مجتمع با هماهنگی قرارگاه شهر شهید چمران ، اهدا شصت تن پلی اتیلن به منظور تولید البسه و وسایل بهداشتی  و تهیه لباس آتش نشانان شهر بندر امام خمینی ( ره ) اشاره کرد.

این مجتمع همچنین نسبت به تهیه لباس های بارانی ، دستکش ، ماسک و همچنین مواد غذایی جهت نیروهای جهادی منطقه با مشارکت بسیج منطقه ماهشهر، اهدای چهل دستگاه سم پاشی به بسیج ماهشهر 

انجام تب سنجی جهت ساکنین ممکو، تهیه و تامین لباس کار ، دستکش ، چکمه و مواد ضد عفونی کننده جهت قرارگاه فرعی پدافند زیستی بندر امام خمینی ( ره ) و اهداء مواد اولیه پلاستیک (LD ) جهت تولید دستکش به میزان 500 کیلوگرم به هیات فاطمیون بندر ماهشهر اقدام کرد.

گندزدایی وضدعفونی منازل شهرک بعثت توسط واحد خدمات اجتماعی گندزدایی ، ضدعفونی و تب سنجی نزدیک به ۴۰۰ خانوار شهرک بعثت از دیگر اقدامات شرکت پتروشیمی بندر امام در این زمینه است.

 شرکت پتروشیمی بندرامام محموله سوم خود را به قرارگاه زیستی

 بندرامام امام خمینی (ره) و شهرک طالقانی اهدا کرد

بر اساس این گزارش، محموله سوم پتروشیمی بندرامام به منظور ضدعفونی معابر و شهرها در راستای کمک به منطقه و مقابله با ویروس کرونا آماده و به قرارگاه پدافند زیستی بندرامام خمینی (ره) و شهرک طالقانی اهدا شد.

این مجموعه از کمک ها که شامل چکمه ضد اسید، لباس کار مخصوص، شیلد با کلاه، شیلد بدون کلاه، مواد ضدعفونی کننده ، دستکش ، پمپ های سم پاشی و مواد غذایی بوده در بسته های مختلف آماده و به قرارگاه تحویل داده شده است.

شایان ذکر است شرکت پتروشیمی بندرامام با بیشترین سهم از تامین منابع مالی شورای راهبردی منطقه نقش تاثیر گذاری را در اقدامات صورت گرفته در راستای مقابله با ویروس کرونا در منطقه ایفا کرده است.

در ادامه این مسیر مانور مشترک پایگاه بسیج شهید بهشتی ، ادارات حراست و HSE پتروشیمی بندرامام در راستای مقابله با ویروس کرونا در مجتمع پتروشیمی بندرامام برگزار شد.

طی این مانور و طبق یک سناریو مشخص نیروهای بسیج و‌حراست پتروشیمی بندرامام، در مبادی ورودی مجتمع اقدام به تب سنجی و توزیع ماسک بین کارکنان کردند.

تجهیز پتروشیمی بندر امام به دوربین های حرارتی

 

این شرکت با گسترده کردن اقدامات خود در مقابله با ویروس کرونا اینبار با هدف کمک به شکستن چرخه انتقال ویروس ، دوربین های حرارتی و دستگاه های تصفیه هوا را در مبادی ورودی و‌ خروجی مجتمع خود نصب کرد‌ تا بر روند کنترل دمای بدن و بهداشت کارکنان دقیق تر نظارت کند.

گفتنی است دوربین حرارتی نسبت به کیت تشخیص دما دقیق تر است و از سوی دیگر به حفظ فاصله مطمئن بین کارکنان و عوامل کادر بهداشت کمک‌می کند.

اقدامات آموزشی و پیشگیرانه پتروشیمی بندرامام

 برای مقابله با کرونا

پتروشیمی بندرامام در راستای مقابله با ویروس کرونا اقدامات خود را در دو بخش آموزشی و پیشگیرانه اجرا کرد که در بخش آموزشی و فرهنگ سازی می توان به توزیع ۴ هزار بروشور آموزشی ، توزیع بیش از چهارصد دستورالعمل نظافت عمومی، اعلام نکات بهداشتی و آموزشی در بلندگوهای مجتمع ،نصب بنر های آموزشی در محل های پرتردد مجتمع و انتشار اطلاعیه های آموزشی در فضای مجازی بین کارکنان اشاره کرد.

همچنین در بخش اقدامات پیشگیرانه هم ضد عفونی روزانه اماکن بهداشتی و عمومی با نظارت کارشناسان بهداشت، ضد عفونی اماکن سکونتی و اقامتی پر تردد و همچنین استفاده از شوینده و‌پمپ های افشان جهت ضدعفونی مکان‌های عمومی مجتمع عملیاتی شد.

شایان ذکر است پتروشیمی بندرامام در حوزه کارکنان هم با انجام هماهنگی‌ها و تدابیر لازم حضور کارکنان در مجتمع را بصورت زوج و فرد کرد.

بر اساس این گزارش، شرکت پتروشیمی بندر امام (سهامی خاص) در ضلع شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان به فاصله ۱۰۵ کیلومتری جنوب شرقی اهواز و ۸۴ کیلومتری شرق آبادان در شهرستان ماهشهر واقع شده است.

محصولات اصلی صنعت پتروشیمی با عنوان اتیلن، پروپیلن، بوتادین، بنزن، تولوئن و زایلین ها در این مجتمع تولید شده و عمدتاً به محصولات میانی و فرآورده های نهائی همچون پلی اتیلن سبک ، پلی اتیلن سنگین، لاستیک مصنوعی، پلی وینیل کلراید، پارازایلین و MTBE تبدیل

 می گردند.

ظرفیت اسمی تولید مجتمع ۶/۹ میلیون تن در سال می باشد. این شرکت به لحاظ حجم ظرفیت تولید و تنوع محصول جایگاه نخست را در صنعت پتروشیمی دارا می باشد. با اجرای پروژه های توسعه ای، برآورد می شود که در سال ۲۰۲۰ میلادی ظرفیت اسمی تولید پتروشیمی بندر امام تا ۶/۱۲ میلیون تن در سال افزایش یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه